درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 12:06   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43134صفحه نخست » گفتگوپنجشنبه، 1 خرداد 1399 - 12:41
در نشست روابط عمومی های قروه، مسئولان روابط عمومی‌ها از نداشتن اختیار عمل و موازی کار در انجام وظیفه انتقاد داشتند
روابط عمومی را پیشانی سازمان می‌شناسند. اما تا زمانی که مدیران ادارات در قروه نمی‌توانند و نمی‌خواهند باور کنند که این پیشانی باید در اولویت قرار گیرد و نگاهشان را به این حرفه تغییر ندهند این پیشانی پر از چین و چروک‌های ناکارآمدی خواهد شد.
  

 

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| موازی کاری و ضعف در شناخت وظایف و جایگاه روابط‌عمومیها در کنار نداشتن اختیار عمل برای تحقق اهداف مرتبط از جمله مشکلاتی است که باعث می شود پیشانی ادارات در مسیر اشتباهی قرار گیرد.
 
 به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز چهارشنبه نشست روابط عمومی‌های قروه در حالی برگزار شد که مثل سه سال گذشته سخنان تکراری عنوان شد و مهم‌تر اینکه بسیاری از مسئولان روابط عمومی‌ها از نداشتن اختیار عمل و موازی کار در انجام وظیفه انتقاد داشتند.
 
 در ابتدای این نشست فرماندار شهرستان قروه اظهار داشت: بیشتر مردم از حوزه روابط عمومی و وظایفی که دارند مطلع نیستند و همین یکی دیگر از دلایل ضعف روابط عمومی‌ها است.
 
 به گفته «حسین الماسی» یکی از مشکلاتی که مردم دارند این است که با خدماتی که ادارات ارائه می‌دهند آشنا نیستند به عبارتی مردم نمی‌دانند یک سازمان متولی چه خدماتی است و یا برای دریافت یک خدمات خاص به کجا مراجعه کنند.
 
 او با بیان اینکه امروزه مردم گاهی از نوع خدمات مطلع نیستند گفت که اینجا روابط عمومی‌ها باید نوع خدماتی که در سازمان است را به مردم معرفی کنند.
 
 «الماسی» یکی از وظایف روابط عمومی‌ها را ارتقای فرآیندها دانست. «مردم گاهی اوقات سرگردان و خسته اند و نمی‌دانند برای انجام یک کار چه فرآیندی را باید طی کنند و در واقع گاهی در یک اداره فرآیند بلند است و در یک اداره دیگر کوتاه، لذا یکی از وظایف روابط عمومی‌ها ارتقای فرآیندهاست که برای انجام یک کاری مردم را از سرگردانی درآورد و با حذف بعضی از مراحل دسترسی مردم به خدمات را تسهیل کند.»
 
 او همچنین بر استفاده از خدمات سمعی و بصری و اینکه در تصاویر مرتبط نوع خدمات نمایان شود نه تصویر مسئولان و مدیران تأکید کرد.
 
 موازی کاری در روابط عمومی
 

 یکی از دلایل محقق نشدن اهداف روابط عمومی‌ها باز می‌گردد به نگاه نادرستی که مدیران به حوزه روابط عمومی دارند. نگاهی که به گفته «رحیم شاهمرادی» مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش قروه باید تغییر یابد.
 
 او خواستار تفکیک روابط عمومی از مسئول دفتری شد و از اینکه چند کار را همزمان باید انجام دهند اعتراض کرد و از اختیارات کمی که به روابط عمومی‌ها داده می‌شود هم گفت.
 
 همین اعتراض را هم روابط عمومی ثبت احوال و فنی و حرفه ای هم داشتند و خواستار تغییر این روند شدند.
 
 مطابق اظهارات «مهدی حضرتی» مسئول روابط عمومی ثبت احوال قروه، موازی کاری‌ها مانع موفقیت در روابط عمومی است و در راستای انجام وظایف به دلیل چند پست داشتن باید اولویت بندی شود و با این کار رسالت اصلی در این حرفه کمرنگ خواهد شد.
 
 مشخص نبودن جایگاه روابط عمومی‌ها
 
 یکی دیگر از مشکلات مرتبط به روابط عمومی‌ها مربوط به مشخص نبودن جایگاه این حرفه در سازمان هاست. جایگاهی که به نظر مسئول روابط عمومی ثبت احوال و شهرداری باید دیده شود.
 
 «مهدی حضرتی» از روابط عمومی ثبت احوال همچنین به نشست‌های بی نتیجه و رها شده اشاره کرد و گفت که روابط عمومی‌ها نیازمند آموزش حرفه ای هستند و باید بتوان این حرفه را با آموزش تقویت کرد.
 
 او همچنین به بودجه‌های اندکی که به این واحد تعلق می‌گیرد هم گریزی داشت و خواستار اهمیت دادن به جایگاه روابط عمومی شد.
 
 در ادامه روابط عمومی شهرداری قروه هم توجه به امر آموزش را تکرار کرد. «حمید عبدالملکی» استفاده از ظرفیت نخبگان و متخصصان در این حوزه را مهم دانست و بر راه اندازی نشریات مکتوب اداری تأکید کرد.
 
 ضعف‌هایی که باید رفع شود
 
 هرچند تمامی گفته‌ها و اعتراضات روابط عمومی‌ها درست است اما نمی‌توان بی تفاوتی خود مسئولان روابط عمومی‌ها را در ضعف جایگاه نادیده گرفت. ضعفی که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قروه را هم به آن اشاره داشت.
 
 «علیرضا عبدی» با بیان اینکه روابط عمومی پیشانی سازمان است و نقش آن در هر مجموعه‌ای بر کسی پوشیده نیست از ضعف‌های مرتبط به روابط عمومی‌های قروه گفت.
 
 بنا به اظهارات او در چند حوزه ضعف‌های زیادی وجود دارد. «بعضی از ادارات در حوزه روابط عمومی حداقل کارها را هم انجام نمی‌دهند؛ در مناسبت‌های مرتبط بی توجهند و در حوزه اطلاع رسانی هم چندان خوب پیش نمی‌روند.»
 
 «عبدی» همچنین از به روز نشدن سایت ادارات گفت و خواستار رصد فضای مجازی و بررسی هرگونه نشر مطالب در این فضا شد.
 
 او با اشاره به اینکه روابط عمومی مدافع آبروی سازمان است و باید عملکرد سازمان را بیان کند، بر نشر اخبار از طریق رسانه‌های رسمی و معتبر ارتباط جمعی تأکید کرد.
 
 «عبدی» همکاری و تعامل با سمن‌ها و گروه‌های مرجع و نخبگان و خبرنگاران و احزاب را مهم و ضروری دانست.
 
 او همچنین با این گفته که جایگاه روابط عمومی‌ها آن طور که باید شناخته نشده است، دلیل این مشکل را هم در ثبات نداشتن مسئولان روابط عمومی دانست.
 
 انتقاد به روابط عمومی شبکه بهداشت
 
 در شرایط بحران کرونا یکی از روابط عمومی‌ها که باید برجسته باشد و در انجام وظایف خود درست پیش برود، مربوط به روابط عمومی شبکه بهداشت قروه است، مجموعه‌ای که در این شرایط نه تنها فعال نبود بلکه آن طور که باید از آمار مبتلایان به کرونا اطلاعی نداشت و همین نشان می‌دهد که مسئولیت پذیری این واحد در این نهاد مهم تا چه میزان ضعف دارد.
 
 این در حالی است که خود مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت این ضعف را نه باور دارد و نه قبول. به طوری که در برابر انتقادات مرتبط واکنش منفی و تندی را نشان داده و حتی خبرنگاران منتقد را دروغگو خطاب کرد.
 
 گرچه مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت تلاش داشت تا انتقادات را نادیده بگیرد اما با تأیید ضعف این حوزه توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قروه تا حدودی پذیرش جریان صورت گرفت. «علیرضا عبدی» در سخنان خود خطاب به روابط عمومی شبکه بهداشت بیان کرد که در بحران کرونا این مجموعه در حوزه اطلاع رسانی ضعف داشت و به روز نبود و این انتقاد وارد است.
 
 جای خالی علاقه و خلاقیت
 
 هرچند شاید تمامی اعتراضات مطرح شده بجا باشد اما نباید کمی بی تفاوتی متولیان روابط عمومی را هم نادیده گرفت. اینکه یک فرد همزمان چند وظیفه را در چند رسته شغلی انجام دهد شاید سخت و خسته کننده باشد اما به گفته معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار قروه انسان خلاق است و می‌تواند خلاقیت خود را در محدودیت‌ها و رنج‌ها نشان دهد.
 
 «چنگیز اردلان» با بیان اینکه اگر موازی کاری و درک نکردن مدیران و کار زیاد و… نباشد وظایف معنا نمی‌یابد افزود: همه این موانع و مشکلات فرصت است و روابط عمومی قبل از اینکه یک پست باشد یک ظرفیت محسوب می‌شود.
 
 او ضعف هر انسانی را در توهم دانایی دانست. «هر انسانی دارای یک جغرافیای وجودی است و باید مشخص کند که چه چیزی در دایره وجودی خود دارد. بیشتر اوقات انسان دچار توهم دانایی می‌شود لذا باید این جغرافیای درون پایش گردد.»
 
 «اردلان» همچنین بر ایده و افق جدید داشتن و درک آسیب‌ها و فرصت‌ها تأکید کرد. «روابط عمومی یک حرفه نرم افزاری است لذا نیازمند خلاقیت و ایده پردازی بوده و برای پیشرفت در این حرفه باید زاویه دید هم مدیران و هم خود متولیان روابط عمومی تغییر یابد و به تولید نظر بپردازند.»
 
 تخصصی که نیست
 
 یکی از اصلی ترین ضعف در روابط عمومی ادارات قروه مربوط به نبود تخصص لازم در این واحد است. بیشتر افرادی که پست روابط عمومی را دارا هستند اول اینکه سمت‌های دیگری را هم دارند و دوم متخصص کار روابط عمومی نیستند و هیچ آموزش و یادگیری در این زمینه ندیده اند.
 
 هرچند امروزه هر فردی خود باید به دنبال یادگیری باشد و تنها متکی به کلاس و کارگاه آموزشی بودن فایده ندارد اما نیاز است سازمان‌های اداری برای پیشرفت در حوزه کاری خود اندکی به این مهم توجه نشان داده و جایگاه روابط عمومی‌ها را ارتقا بخشند آن هم نه تنها با آموزش بلکه با نگاه فنی و تخصصی به این حوزه؛ حداقل سعی کنند اختیارات کافی به روابط عمومی‌ها بدهند و آنان را از دیگر پست‌ها جدا کرده و بدانند که روابط عمومی وظایفی دارد بس بزرگ و کارآمد.
 
 برچسب ناکارآمدی بر پیشانی سازمان
 
 روابط عمومی را پیشانی سازمان می‌شناسند. اما تا زمانی که مدیران ادارات در قروه نمی‌توانند و نمی‌خواهند باور کنند که این پیشانی باید در اولویت قرار گیرد و نگاهشان را به این حرفه تغییر ندهند این پیشانی پر از چین و چروک‌های ناکارآمدی خواهد شد.
 
 مدیران باید بدانند برای روابط عمومی ۵۳ عنوان وظیفه شناسایی شده که در ۶ طبقه شامل «وظایف انتشاراتی، تبلیغاتی، ارتباط رسانه‌ای و مردمی، سمعی و بصری، مطالعات و برنامه ریزی و تشریفاتی و خدماتی» قرار می‌گیرند.
 
 به طور کلی روابط عمومی سازمان‌ها وظایف خود را در ابعاد اطلاع رسانی تبلیغ و ترغیب، مشارکت جویی، همگرایی و بهینه سازی امور به مرحله ظهور می‌رسانند که این وظایف بر پایه ارتباطاتی مانند ارتباطات داخلی، ارتباطات خارجی، روابط اجتماعی، روابط رسانه‌ای و… بنا شده است.
 
 بر همین اساس روابط عمومی یک وظیفه فردی نیست و نیازمند تیم کاری است. تیمی که بتواند ۵۳ وظیفه خود را در ۶ طبقه تعیین شده درست انجام دهند، لذا اینکه در اکثر ادارات قروه این وظیفه به یک نفر داده شده و آن یک نفر هم چندین وظیفه دیگر هم دارد چندان منطقی نیست و باید تغییر یابد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  جادوی روابط‌عمومی


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  حمله و دفاع ظالمانه


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد