درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 آذر 1401 - 21:37   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی‌های دانش بنیان

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آقای صداوسیما! سرکوب چین را سانسور نکنید
  ChatGPT
   17 پیشنهاد برای یک روابط‌عمومی خوب
  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است
   دنیا در مسیر روابط‌ عمومی الگوریتمی حرکت می‌کند
  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است
  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری
  عرق‌ریزان روح برای نوشتن
   انتقاد یک اقتصاددان از بولتن‌سازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 431صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیچهارشنبه، 6 اردیبهشت 1391 - 20:34
تیپ شناسی وبلاگ های بازاریابی
مجتبی محمدیان - حوزه بازاریابی و تبلیغات در فضای سایت ها و وبلاگ های فارسی زبان در سال های اخیر حرکت های متفاوتی را به خود دیده است. قصد دارم تا تصویری از رویکرد انواع وبلاگ ها را در اختیار شما قرار دهم.
  

 حوزه بازاریابی و تبلیغات در فضای سایت ها و وبلاگ های فارسی زبان در سال های اخیر حرکت های متفاوتی را به خود دیده است. دیرزمانی نمی گذرد از دوره ای که در آن تنها معدود وبلاگ هایی چراغ این بازار را روشن نگه داشته بودند. در این یادداشت قصد دارم تا تصویری از رویکرد انواع وبلاگ های فعال در ایران را در اختیار شما قرار دهم.

 

وبلاگ نوع اول: وبلاگ های تحلیل گر

این گروه از وبلاگها رسالت اصلی خود را تحلیل فعالیت های بازاریابی ایران و جهان و همچنین اطلاع رسانی اخبار حوزه بازاریابی و تبلیغات قرار داده اند. تنوع مطالب در این وبلاگ ها بیشتر و نوع مطالب در مواردی برای مخاطب بر گرفته از فعالیتهای جذاب بازاریابی (نظیر تبلیغات زیبا و تصاویر گرافیکی خلاقانه است) است. از نمونه های بازر آن می توان به چهارراه تبلیغات وبلاگ قدیمی حوزه تبلیغات که توسط دوست خوبم امیر بختایی اداره می شود، اشاره کرد.

 

وبلاگ نوع دوم: وبلاگ های خبررسان

این گروه از وبلاگها و سایتها رسالت اصلی خود را اطلاع رسانی اخبار حوزه بازاریابی و تبلیغات قرار داده اند و اساسا اخبار موثقی را فارغ از اعمال دیدگاه شخصی بر روی آن به بازار و مخاطب عرضه می کنند. از نمونه های بازار آن می توان به ام بی ای نیوز اشاره کرد که اخبار حوزه بازاریابی را در سال گذشته با سرعت و کیفیت قابل قبول در اختیار مخاطب قرار داد.

 

وبلاگ نوع سوم: وبلاگ های روایتگر 

در عرصه بازاریابی ایران صاحب نظرانی هستند که صَرف نوشتن تجربیاتشان هم می تواند برای خوانندگان آموزنده باشد. از این رو گونه دیگر وبلاگ، روایت فعالیتهای کاری در حوزه بازاریابی است. به گونه ای یک واقعه نگاری است که در پس آن مخاطب می تواند از تجربیات نویسنده و نمونه های مطرح شده استفاده کند. از نمونه های بارز آن وبلاگ استاد پرویز درگی می باشد که در پس بیان شرح فعالیتهای کاری روزانه، مفاهیم والای بازاریابی را نیز به مخاطب منتقل می کند.

 

وبلاگ نوع چهارم: وبلاگ های کتابی 

به راحتی می شود دانشگاه را در قالب یک وبلاگ پیاده کرد. منظورم گروهی از وبلاگها هستند که صرفا به کپی کردن مطالب کتابی و تئوری های رنگارنگ خارجی می پردازند. کمتر دایره فعالیتهای خود را به مطالب کاربردی و تحلیلی با رویکرد ایرانی گسترش می دهند. در هر حال این حرکت نیز در نوع خود سازنده است و در فضای مجازی نیز بسیار ضروری است.

 

وبلاگ نوع پنجم: وبلاگ ها کپی کار

وسوسه معروف شدن برخی را در فضای اینترنت وا داشته تا با تاسیس وبلاگ و کپی کردن مطلب از سایر وبلاگها چراغ خود را روشن نگه دارند. به هر تقدیر این حرکت که در بعضا با ذکر منبع انجام می شود هیچ خلاقیتی را به همراه ندارد و بدتر از آن اینکه مطالب را بدون ذکر مطلب و به عنوان مطالب شخصی در وبلاگ درج می کنند. برای نمونه یکی از یادداشتهای کافه بازاریابی را می توانید در گوگل سرچ کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. برای نمونه اینجا کلیک کنید

 

وبلاگ نوع ششم: وبلاگ های قشنگ

دنیای بازاریابی و به ویژه بخش تبلیغات آن به حدی جذابیت دارد که تا قرن ها با قرار دادن تبلیغات زیبا در وبلاگ ( بدون تحلیل تبلیغ و نتیجه گیری) مخاطب زیادی را برای وبلاگ می توان جمع کرد. در واقع گروهی از وبلاگها در فضای مجازی فعالیت می کنند که تمایز خود را صرفا به نمایش تبلیغات زیبا و خلاقانه محدود کرده اند.

 

وبلاگ نوع هفتم: وبلاگ های کاذب

شاید به جرات بتوان گفت که تمام گونه های وبلاگ که در بالا به تشریح آن پرداختم برایم دارای احترام است. اما چیزی که بیش از هر چیز آزاردهنده است ظهور وبلاگ های کاذب است که با نشر دروغ، لینکهای متعدد دروغ و بی محتوا که فقط در موتورهای جستجو مخاطب را به دام می اندازد و وقت مخاطب را می گیرد و با تکرار یک مفهوم به زبان های مختلف سر مخاطب کلاه می گذارد. من از این نوع وبلاگها به وبلاگ کاذب یاد می کنم که شخصیتهایی پفکی از نویسنده خود می سازد.

در پایان باید اشاره کنم آفتی که حوزه وبلاگ گردانی در ایران را تهدید می کند ظهور وبلاگ های هیجانی است. یعنی بعد از اپیدمی تاسیس وبلاگ شاهد فعالیت وبلاگ با شور و هیجان زیاد هستیم که بعد از دو ماه دیگر خبری از نویسنده و نوشتن مطالب جدید نیست. به واقع تداوم در این عرصه همت والایی را می طلبد که مقدم بر هر تصمیم دیگری است.

 

منبع: http://sigmagroup.mihanblog.com/

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


  عرق‌ریزان روح برای نوشتن


  تجلیل از مدیر روابط‌عمومی مهراصل به عنوان داوطلب نمونه هلال احمر استان آذربایجان شرقی


  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


  چین با لایک پست‌های اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی برخورد می‌کند!


  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است


  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران


  تهدید توییتر از سوی اتحادیه اروپا؛ مکرون و ماسک دیدار کردند


  ChatGPT


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد