درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 - 07:49   

آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟

  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


ادامه ادامه مطلب یک

لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار

  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب سه

قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید

  قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی
  حضور رییس انجمن بین المللی روابط عمومی و مدیر عامل هلدینگ میدکو
  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید
  نیاز مبرم روابط عمومی شهرداری‌های استان یزد به تغییر نگرش
  مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان: روابط عمومی، یکی از مهم‌ترین، سخت‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه‌های کاری در ادارات است
  استاندار کرمان: روابط عمومی ها تجارب دوره مقابله با کرونا را مستندسازی کنند
  کارگاه آموزشی مجازی « تاثیرسواد رسانه ای بر اثربخشی فعالیت های رسانه ای روابط عمومی ها» برگزار می شود
  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار
  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟
  مدیر روابط عمومی فرودگاه های گلستان: هنر روابط عمومی، پیوند میان درون و بیرون سازمان است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42987صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 - 15:40
روابط عمومی یک پل ارتباطی سازمان
غلامرضاشمس ناتری- کارشناس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران –نوشهر - تا شناخت و معرفت از کارکرد روابط عمومی وجود نداشته باشد و صرفا یک واحد دم دستی نگریسته شود هیچگاه آن سازمان به طور اعم و اخص نزد مخاطبان و رسانه ها وافکار عمومی منزلت و جایگاهی نخواهد یافت، چراکه روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با برون سازمان است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شروع کلامم را با قرض گرفتن از کتاب "روابط عمومی در ایران "آغاز می کنم که در گفتار دوم چنین آمده است :"ایجاد ارتباط و تعامل بین کارکنان ،مدیران و بخش های مختلف یک سازمان با یکدیگر از وظایف درون سازمانی روابط عمومی به شمار می رود."
 
 این روابط عمومی است که حرکت و پویایی را به دستگاه و سیستم وارد می کند . شاید یک روز بتوانیم بدون خوردن نان سرکنیم اما نمی توانیم برای همیشه از خوردن نان صرف نظر کنیم .
 
 شاید بشود مدت کوتاهی را بدون روابط عمومی بسر برد ولی این همیشگی و مداوم نیست . این روابط‌عمومی است که بر پایه دانش ، تجربه ، هنر و فن خود می تواند سازمان خود را نزد مخاطبان و رسانه و افکارعمومی به پیش ببرد .
 
 این روابط عمومی است که می تواند با سلاح مدارا و حوصله سازمان را از خطرات و تهدیدها به سلامت عبور دهد .
 
 روابط عمومی ماحصل همگرایی و هم اندیشی برای پیشبرد امورسازمانی است که بدیلی ندارد . نقش سازنده و سیمای شفاف روابط عمومی درروند کسب توفیق و رضایت از تلاشهای صورت گرفته معلوم می شود .
 
 امروزه سازمانها اعم از دولتی و خصوصی و شرکتها سعی می کنن جریان پویایی و حرکت خود را در چرخ دنده های روابط عمومی گذارند تا بتواند با راهبرد و مدیریت دستگاه ، اهداف سازمانی را محقق سازد .
 
 هرچند این چرخ دنده ها باید خوب روغن کاری شود و آن ایجاد انگیزه های مادی و معنوی درروابط عمومی است که نباید نادیده انگاشته شود، چرا که روابط عمومی هیچگاه تعریفی برای زمان و مکان خود ندارد .
 
 زمانی می توانیم بگوییم یک کارگزارروابط عمومی موفق است که بتواند پیش نیازهای سازمانی خود را جستجو ومطالبه نماید . اوست که باید ازهر منفذی عبورکند تا بتواند سازمان خود را به اهداف عالیه و غایی برساند .
 
 تا شناخت و معرفت از کارکرد روابط عمومی وجود نداشته باشد و صرفا یک واحد دم دستی نگریسته شود هیچگاه آن سازمان به طور اعم و اخص نزد مخاطبان و رسانه ها وافکار عمومی منزلت و جایگاهی نخواهد یافت، چراکه روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با برون سازمان است.
 
 نمیدانم به جز اصحاب روابط عمومی مدیران وقتی برای خواندن حجم عظیمی از مطالب و نقدهای مسئولان و کارشناسان روابط عمومی در این سایت که تنها تریبون درد و دلهای روابط عمومی ها می گذارند یا خیر؟!
 
 ولی اگر بهانه نداشتن وقت را دارند خوب است لااقل ماهی یکبارهم شده سری به سایت شارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ) بزنند و فقط کافیست تیتربرخی مطالب را گذرا مطالعه کنند تا بدانند روابط عمومی چه دغدغه ها و مشکلاتی دارد که هیچگاه پایانی نداشته و ندارد .
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ابزارهای روابط عمومی و تکنولوژی بازاریابی- دخالت انسان در روابط عمومی را حفظ کنید


  محمد آقازاده از «خبرنگاران هزارتومانی» می‌گوید


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز روابط عمومی


  چرا ویروس کرونا به فرهنگ‌های «سهل‌انگار» بیشتر آسیب رسانده است


  احمق باش تا کامروا شوی


  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید


  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


  مهارت مدیر در تیم «حل مشکل»


  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400