بیا یک نگاهی بیندازیم:
1. اهداف بلند مدت خود را تعیین کنید
بسیاری از مدیران روابطعمومی اشتباه می کنند که فقط روی اهداف کوتاه مدت متمرکز می شوند. یک راه حل بسیار بهتر این است که اهداف بلند مدت خود را تعیین کنید و به صورت استراتژیک عمل کنید تا اثر برنامه خود را به حداکثر برسانید.
2. بازیکنان مهم را شناسایی کنید
اکنون که اهداف روابط عمومی خود را کاملاً درک کرده اید، وقت آن است که در مورد مهمترین روشها و کانالهای رسانه ای و توزیع پیام ها و اطلاعات خود فکر کنید. ما به شما توصیه می کنیم لیست کاملی از رسانه های مرتبط با صنعت خود را تهیه کنید، از جمله:
- مجلات تخصصی
- روزنامه نگاران
- رهبران و تاثیرگذاران اصلی
- وب سایتها و رسانه های جدید
- رویدادهای سالانه
چه چیزی این مرحله را بسیار مهم می کند؟ خوب، نکته این نیست که وقت و تلاش خود را برای نزدیک شدن به مخاطبان بی ربط هدر دهیم. این نوع لیست به شما کمک می کند تا فعالیتهای حرفه ای را بیشتر و هدفمند کنید و در رسانه هایی که می توانند تجارت و کسب و کار شما را به صورت اختصاصی و ویژه در مسیر هدف و پیشرفت قرار دهند حضور پیدا کنید.
3. محتوای استراتژیک و سبز تولید کنید
در اینجاست که باید خلاق شوید و نشان دهید که چه چیزی شما را به عنوان یک رهبر فکری و برجسته و پیشرو در صنعت تبدیل می کند، زیرا این یکی از راه های مطمئن برای جلب توجه مصرف کنندگان و رسانه ها و به طور کلی مخاطبان و مشتریان به طور همزمان است.
چگونگی انجام این کار بستگی به ماهیت و سبک کار شما دارد، اما در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که می تواند مفید واقع شود:
- مطالب را آموزشی و آموزنده نگه دارید.
- سعی کنید از طریق پست های بازاریابی اقدام به فروش کنید.
- از واژگان واضح و عامه فهم استفاده کنید و از جملات و پاراگراف های پیچیده خودداری کنید.
4. پیام ها را سفارشی کنید
هدف این است که یک پیام روابط عمومی سفارشی ارسال شود که متناسب با نیازها و انتظارات مشتریان سفارشی شما باشد.
5- روابط با روزنامه نگاران و کارشناسان رده بالا و مرتبط با صنعت را ایجاد و حفظ کنید
روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی استراتژیک است که روابط سودمند و متقابل بین سازمان ها و عموم مردم ایجاد می کند.
این بدان معناست که شما باید استراتژی روابط عمومی را به یک پروسه طولانی مدت تبدیل کنید و سعی کنید ارتباط مستمر با کارشناسان و روزنامه نگاران رده بالا و مرتبط با صنعت برقرار کنید.
وظیفه شما این است که صبور باشید و کارهایی را با این هدف بلند مدت طرح ریزی کنید. انتظار نداشته باشید که خبرنگاران در هر مناسبت تحت تأثیر قرارهای شما قرار بگیرند، بلکه سعی کنید به طور مرتب مطالب مربوطه را در اختیار آنها قرار دهید و بگذارید تصمیم بگیرند چه چیزی منتشر کنند.
6. به تولید محتوای درجه یک ادامه دهید
نکته آخر بسیار ساده است - همواره مدت مطالب درجه یک و تاثیرگذار را حفظ کنید. این بهترین روش برای عمومی سازی و آگاهی عمومی است، بنابراین تمام تلاش خود را برای تولید پیام های سبز و انتشار پست های با کیفیت انجام دهید.
با انجام این کار، شما هرگز آماده سازی محتوای سطح بالا برای هر رویداد را فراموش نخواهید کرد و رسانه ها را به موقع در مورد آن آگاه می کنید.
|