درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 14:47   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41993صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 22 اسفند 1398 - 15:25
عکاس جنگ، راوی مرگ
دست مخاطب را می‌گیرد و با خود از سومالی به بوسنی، از هند به فلسطین و از مکزیک تا آفریقا می‌برد. کودکان در حال مرگ، گورهای دسته‌جمعی و تلنباری از مرگ را نشان‌مان می‌دهد و در گوشمان نجوا می‌کند، این همان‌ دنیای زیبایی است که فکرش را می‌کنید.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| عکاسی را جدا از آنکه بتوان یک هنر قلمداد کرد، می‌توان رسانه‌ای فراگیر و کاربردی در جهت تحت تاثیر دادن افکار عمومی به شمار آورد و عکاس خبری و مستندنگار، تنها هنرمندی است که در بطن حادثه و ماجرا قرار دارد. عکاس مستند براساس فلسفه فکری و نگاه عکاسانه‌اش، سوژه را قاب می‌بندد و تمامی تعریف و تمجیدها، نقدها و تفسیرها پس از ثبت عکس توسط تماشاگرها، کلکسیونرها و منتقدین نوشته می‌شود.


جیمز نچوی، عکاس معاصر آمریکایی که در تمامی محافل هنری و رسانه‌ای از وی به عنوان عکاس جنگ نام برده می‌شود، یکی از بهترین عکاسان مستند در ثبت مرگ به شمار می‌رود.

نچوی، عمدتا با لنز “واید” که دارای زاویه دید بیشتری نسبت به سایر لنزهاست عکاسی می‌کند. این لنز به عکاس این امکان را می‌دهد که به سوژه نزدیک‌تر شود و البته نچوی نیز شجاعت نزدیک شدن به شخصیت‌های درون قابش را دارد.


رابرت کاپا، عکاس بزرگ مستند می‌گوید:” اگر عکس‌هایتان خوب نیست چون به سوژه به اندازه کافی نزدیک‌ نمی‌شوید”.


نچوی، مرگ را به‌خوبی می‌شناسد و از جنازه (در هر شرایطی) نمی‌هراسد. نچوی با دوربینش به آن‌ها که روزی زنده بوده‌اند و اکنون مُرده‌اند؛ به آن‌ها که اسلحه به دست دارند و زندگانی را نشانه رفته‌اند تا جانشان را بستانند، نزدیک می‌شود و هر چه نزدیک‌تر می‌شود، فاصله‌مان را به‌عنوان مخاطب با مرگ کمتر می‌کند.

نچوی، به دنبال چرایی و چگونگی مرگ، در جنگ، در حوادث طبیعی یا قحطی و بیماری نیست، بلکه این عکاس در همان قاب که می‌بندد، نتیجه و خروجی ماجرا را به مخاطب نشان می‌دهد.


دست مخاطب را می‌گیرد و با خود از سومالی به بوسنی، از هند به فلسطین و از مکزیک تا آفریقا می‌برد. کودکان در حال مرگ، گورهای دسته‌جمعی و تلنباری از مرگ را نشان‌مان می‌دهد و در گوشمان نجوا می‌کند، این همان‌ دنیای زیبایی است که فکرش را می‌کنید.


عکاسی مستند و علی‌الخصوص گرایش جنگ، سرشار از کلمات دردناکی‌ست که می‌توان در خوانش عکس، آنها را یک به یک یافت.

 

داوود ربیعی
منبع: مجله فرد

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد