درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 11:39   

برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده

  برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟

  آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟


ادامه ادامه مطلب سه

نحوه ست کردن کفش‌های رنگی

  نحوه ست کردن کفش‌های رنگی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیامد دورکاری برای بعد از کرونا
  کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران: بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هرچه سریع‌تر متوقف شود
  مدیرعامل شرکت گاز استان تهران: به دلیل نگارش نادرست اخبار حوادث، شرکت گاز استان تهران به عنوان مسئول حادثه معرفی می‌شود
  چگونه یک خبرنگار حرفه ای شویم؟
  ارتباطات و آینده جهان
  8 چیزی که باید در خصوص استراتژِی محتوای بصری بدانید
  3 ضرورت برای ساخت یک استراتژِی تاثیرگذار جدید
  5 اقدام برای ساخت یک فرهنگ سازمانی خوب
  3 گام ضروری برای نوشتن یک سخنرانی برای مدیر عامل
  اصول رفتاری و اجرائی در حوزه اخلاق حرفه ای روابط عمومی را بدانید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41811صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 25 خرداد 1400 - 08:00
6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
هنگام مذاکره، همزمان رقابتی و مشارکتی باشید. هنگام مذاکره باید مهارت‌های قدرتمندی داشته باشید و این مهارت‌های اقناعی باعث می‌شود تا بین رهبر و یک معامله‌گر اختلاف ایجاد شود.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مهارت های مذاکره می تواند به پیشرفت یا موفقیت شما در تجارت کمک کند. هنگام مذاکره، همزمان رقابتی و مشارکتی باشید. هنگام مذاکره باید مهارتهای قدرتمندی داشته باشید و این مهارتهای اقناعی باعث می شود تا بین رهبر و یک معامله گر اختلاف ایجاد شود.

برای اینکه مذاکره کننده خوبی باشید، باید مهارت های ارتباطی و بین فردی داشته باشید. در زیر، روش هایی وجود دارد که به مذاکره و حفظ روابط عمومی خوب کمک می کند:
 

آنچه را که می خواهید جستجو کنید
از چیزی که به عنوان تهدید مطرح می شود، چیزی نپرسید. بلکه می دانید که چگونه "من" را در مذاکره خود به کار بگیرید. قاطع باشید اما پرخاشگر نباشید. هنگامی که ضمن تأمین منافع خود، به منافع دیگران احترام می گذارید و آنها را حفظ می کنید، اعتماد به نفس خواهید یافت. از طرف دیگر، اگر نتوانید منافع دیگران را در نظر بگیرید، پرخاشگر می شوید.

 وقتی یاد می گیرید که صحت همه چیز را به چالش بکشید، پس می توانید مذاکره کنید.


کمتر حرف بزن، بیشتر گوش کن
وقتی سؤال بیشتری بپرسید، طرف مقابل همه چیز ضروری را به شما نشان می دهد. اگر هنر گوش دادن را تمرین کنید، می توانید بسیاری از تعارض ها را حل کنید. از شنیدن عجله نکنید. در عوض، گوش های خود را بیشتر باز کنید.

برای تبدیل شدن به یک شنونده خوب، بگذارید طرف مقابل بیشتر صحبت کند. برای تشویق طرف برای ادامه گفتگو، سؤالات زیادی بپرسید.
 

قبل از مذاکره، تمام داده های مربوطه را جمع کنید. نیازهای آنها، گزینه های موجود و نحوه احساس قبل از حل و فصل را بدانید. وقتی تحقیق کاملی انجام می دهید، با مذاکره در نیمه راه موفق هستید.

داشتن تمام داده های مربوطه، شما را قادر می سازد تا تصمیم گیری های مستقلی را به طور دقیق انجام دهید. برای اینکه قوی تر باشید، در حد توان خود در مورد طرف مقابل بدانید.


با گزینه ها مذاکره کنید
مایل به پیگیری مذاکره باشید. گزینه های دیگری را در هنگام مذاکره داشته باشید تا وقتی که این کار به نتیجه نرسد، یک گزینه جایگزین در اختیار داشته باشید. هنگامی که به بازخورد مثبت وابسته شدید، دیگر نمی توانید از مذاکره پیروی کنید.

 

با عجله مذاکره نکنید
وقتی با عجله در حال مذاکره هستید، ممکن است پول زیادی را پشت سر بگذارید. عجله نکنید که هنگام مذاکره، قرارداد را ببندید. وقتی به موقع انعطاف پذیر شوید، نسبت به طرف مقابل برتری بیشتری کسب خواهید کرد.

وقتی صبور باشید، طرف مقابل که ممکن است عجله داشته باشد، شما را تحت فشار قرار می دهد که هیچ نتیجه ای در انجام این معامله نداشته باشد، بنابراین پیشنهاد خود را در نظر بگیرید. شما می توانید یک دوره آموزش مذاکره را طی کنید تا یاد بگیرید چگونه می توانید هنگام مذاکره صبر و حوصله خود را اعمال کنید.
 

خوشبین باش
برای اینکه در مذاکره موفق باشید، انتظار دارید که بهترین نتیجه و هدف بالاتری داشته باشید. به عنوان یک فروشنده، باید آنچه را که انتظار دریافت آن را ندارید، بخواهید. به همین ترتیب، یک خریدار باید مبلغی را ارائه دهد که کمتر از چیزی است که برای عرضه پیشنهاد شده است. وقتی یاد می گیرید مذاکره کنید بسیاری از معاملات را قطع خواهید کرد. همچنین می توانید همان مهارت های کارمندان و شرکای خود را گسترش دهید.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه یک خبرنگار حرفه ای شویم؟


  اخبار جعلی تهدیدی برای اعتماد عمومی


  10 ویژگی قدرتمند افراد موفق


  3 گام ضروری برای نوشتن یک سخنرانی برای مدیر عامل


  3 ضرورت برای ساخت یک استراتژِی تاثیرگذار جدید


  آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟


  8 چیزی که باید در خصوص استراتژِی محتوای بصری بدانید


  روانشناسی رنگ و تاثیر و اهمیت آنها در برندهای مختلف


  5 اقدام برای ساخت یک فرهنگ سازمانی خوب


  انجمن متخصصان روابط عمومی، درگذشت دو نفر از کارشناسان روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی را تسلیت گفت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده