درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 - 06:09   

آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟

  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


ادامه ادامه مطلب یک

لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار

  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب سه

قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید

  قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی
  حضور رییس انجمن بین المللی روابط عمومی و مدیر عامل هلدینگ میدکو
  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید
  نیاز مبرم روابط عمومی شهرداری‌های استان یزد به تغییر نگرش
  مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان: روابط عمومی، یکی از مهم‌ترین، سخت‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه‌های کاری در ادارات است
  استاندار کرمان: روابط عمومی ها تجارب دوره مقابله با کرونا را مستندسازی کنند
  کارگاه آموزشی مجازی « تاثیرسواد رسانه ای بر اثربخشی فعالیت های رسانه ای روابط عمومی ها» برگزار می شود
  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار
  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟
  مدیر روابط عمومی فرودگاه های گلستان: هنر روابط عمومی، پیوند میان درون و بیرون سازمان است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41811صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 5 اسفند 1398 - 11:00
6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
مهارت های مذاکره می تواند به پیشرفت یا موفقیت در تجارت شما کمک کند. هنگام مذاکره، همزمان رقابتی و مشارکتی باشید. هنگام مذاکره باید مهارتهای قدرتمندی داشته باشید و این مهارتهای اقناعی باعث می شود تا بین رهبر و یک معامله گر اختلاف ایجاد شود.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مهارت های مذاکره می تواند به پیشرفت یا موفقیت در تجارت شما کمک کند. هنگام مذاکره، همزمان رقابتی و مشارکتی باشید. هنگام مذاکره باید مهارتهای قدرتمندی داشته باشید و این مهارتهای اقناعی باعث می شود تا بین رهبر و یک معامله گر اختلاف ایجاد شود.

برای اینکه مذاکره کننده خوبی باشید، باید مهارت های ارتباطی و بین فردی داشته باشید. در زیر، روش هایی وجود دارد که به مذاکره و حفظ روابط عمومی خوب کمک می کند:
 

آنچه را که می خواهید جستجو کنید
از چیزی که به عنوان تهدید مطرح می شود، چیزی نپرسید. بلکه می دانید که چگونه "من" را در مذاکره خود به کار بگیرید. قاطع باشید اما پرخاشگر نباشید. هنگامی که ضمن تأمین منافع خود، به منافع دیگران احترام می گذارید و آنها را حفظ می کنید، اعتماد به نفس خواهید یافت. از طرف دیگر، اگر نتوانید منافع دیگران را در نظر بگیرید، پرخاشگر می شوید.

 وقتی یاد می گیرید که صحت همه چیز را به چالش بکشید، پس می توانید مذاکره کنید.


کمتر حرف بزن، بیشتر گوش کن
وقتی سؤال بیشتری بپرسید، طرف مقابل همه چیز ضروری را به شما نشان می دهد. اگر هنر گوش دادن را تمرین کنید، می توانید بسیاری از تعارض ها را حل کنید. از شنیدن عجله نکنید. در عوض، گوش های خود را بیشتر باز کنید.

برای تبدیل شدن به یک شنونده خوب، بگذارید طرف مقابل بیشتر صحبت کند. برای تشویق طرف برای ادامه گفتگو، سؤالات زیادی بپرسید.
 

قبل از مذاکره، تمام داده های مربوطه را جمع کنید. نیازهای آنها، گزینه های موجود و نحوه احساس قبل از حل و فصل را بدانید. وقتی تحقیق کاملی انجام می دهید، با مذاکره در نیمه راه موفق هستید.

داشتن تمام داده های مربوطه، شما را قادر می سازد تا تصمیم گیری های مستقلی را به طور دقیق انجام دهید. برای اینکه قوی تر باشید، در حد توان خود در مورد طرف مقابل بدانید.


با گزینه ها مذاکره کنید
مایل به پیگیری مذاکره باشید. گزینه های دیگری را در هنگام مذاکره داشته باشید تا وقتی که این کار به نتیجه نرسد، یک گزینه جایگزین در اختیار داشته باشید. هنگامی که به بازخورد مثبت وابسته شدید، دیگر نمی توانید از مذاکره پیروی کنید.

 

با عجله مذاکره نکنید
وقتی با عجله در حال مذاکره هستید، ممکن است پول زیادی را پشت سر بگذارید. عجله نکنید که هنگام مذاکره، قرارداد را ببندید. وقتی به موقع انعطاف پذیر شوید، نسبت به طرف مقابل برتری بیشتری کسب خواهید کرد.

وقتی صبور باشید، طرف مقابل که ممکن است عجله داشته باشد، شما را تحت فشار قرار می دهد که هیچ نتیجه ای در انجام این معامله نداشته باشد، بنابراین پیشنهاد خود را در نظر بگیرید. شما می توانید یک دوره آموزش مذاکره را طی کنید تا یاد بگیرید چگونه می توانید هنگام مذاکره صبر و حوصله خود را اعمال کنید.
 

خوشبین باش
برای اینکه در مذاکره موفق باشید، انتظار دارید که بهترین نتیجه و هدف بالاتری داشته باشید. به عنوان یک فروشنده، باید آنچه را که انتظار دریافت آن را ندارید، بخواهید. به همین ترتیب، یک خریدار باید مبلغی را ارائه دهد که کمتر از چیزی است که برای عرضه پیشنهاد شده است. وقتی یاد می گیرید مذاکره کنید بسیاری از معاملات را قطع خواهید کرد. همچنین می توانید همان مهارت های کارمندان و شرکای خود را گسترش دهید.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ابزارهای روابط عمومی و تکنولوژی بازاریابی- دخالت انسان در روابط عمومی را حفظ کنید


  محمد آقازاده از «خبرنگاران هزارتومانی» می‌گوید


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز روابط عمومی


  چرا ویروس کرونا به فرهنگ‌های «سهل‌انگار» بیشتر آسیب رسانده است


  احمق باش تا کامروا شوی


  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید


  مهارت مدیر در تیم «حل مشکل»


  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400