درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:00   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41701صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 26 بهمن 1398 - 08:15
غلبه بر کمبود رهبران زن در روابط عمومی در سال 2020
دو سوم از متخصصان روابط‌عمومی در کره زمین زنان هستند. با این حال، همکاران مرد آنها کسانی هستند که در صندلی های راحت نشسته اند و در پشت درهای بسته در مورد امور شرکت ها تصمیم می گیرند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دو سوم از متخصصان روابط‌عمومی در کره زمین زنان هستند. با این حال، همکاران مرد آنها کسانی هستند که در صندلی های راحت نشسته اند و در پشت درهای بسته در مورد امور شرکت ها تصمیم می گیرند. علاوه بر این، آمارها نشان می دهد که زنان در زمینه های دیگر نیز با تعصب جنسیتی روبرو هستند. به عنوان مثال، نقش زنان در صنعت فناوری اغلب به سمت مدیریت بخش HR کاهش می یابد، نه این که بخشی از تیم اجرایی باشد.
 

 آیا اکنون زمان ورود به یک دهه جدید فرا رسیده است که به شکاف جنسیتی پایان دهیم؟
 

جایگاه زنان در صنعت روابط عمومی
طبق بررسی های انجام شده، تقریباً 75 تا 80 درصد کارمندان در دنیای تبلیغات زن هستند. به عبارت دیگر، زنان از نظر تعداد، بر صنعت روابط عمومی مسلط هستند. یکی از توضیحات کلیشه ای برای چنین عدم تعادل مفهوم معروف "چهره زیبا" است. به عبارت دیگر، این تئوری استدلال می کند که زنان خوش ذوق تأثیر عمیق تری بر مخاطب دارند.

با کنار گذاشتن این مفاهیم بزرگ، به راحتی می توان دریافت که مشاغل موجود در صنعت روابط عمومی برای کارهای از راه دور مناسب هستند. به همین ترتیب، این مواضع برای زنانی که سعی در دستیابی به عنصر مقدس تعادل کار/ زندگی دارند ایده آل است.

حتی اگر بیش از دو سوم از متخصصان روابط عمومی در جهان زن هستند، حضور آنها در سطح رهبری تکان دهنده است. در اینجا چرا زنان در مقام های ارشد در دنیای روابط عمومی قرار نمی گیرند مطالعات نشان می دهد که مشاغل دارای مدیریتی تحت سلطه زنان 21 درصد بیشتر از میانگین ملی است. اگر زنان در فرایند تصمیم گیری شرکت کنند، شرکت ها می توانند حاشیه های سود بیشتری را انتظار داشته باشند.

با این وجود، تنها 30 درصد مدیران در صنعت روابط عمومی زن هستند. یعنی در دنیای روابط رسانه ای و شهرت از هر پنج جایگاه ارشد، تنها یکی را زنان اشغال می کنند.

آیا شما هنوز فکر می کنید که جامعه ما برای هر دو جنس فرصت های برابر ارائه می دهد؟
اگرچه زنان بر تعداد کل کارکنان این رشته تسلط دارند، اما این صنعت تحت سلطه مردان است.
 

آمار نشان می دهد که 78 درصد مدیرعامل ها در صنعت روابط عمومی را آقایان تشکیل می دهند. زنان به ندرت فرصتی برای شنیدن دارند.


به عنوان مثال، شکاف دستمزد در صنعت روابط عمومی می تواند تصویری شفاف از وضعیت دنیای مدرن به تصویر بکشد. در ایالات متحده، یک متخصص حرفه ای روابط عمومی زن در هر سال حدود 55.200 دلار درآمد کسب می کند. از طرف دیگر، یک متخصص متوسط ​​روابط عمومی مرد در ایالات متحده سالانه تقریباً 61.200 دلار درآمد کسب می کند.

اما اختلاف عمیق تر از آن 5 یا 6 هزار دلار است. به عبارت دیگر، این مربوط به پول نیست. این در مورد سطح بازی است و به زنان این فرصت را می دهد که بدون کمرنگ شدن مقام های رهبری را به دست گیرند.


چگونه زنان می توانند برای حفظ تعادل و برابری جنسیتی مبارزه کنند؟
همانطور که می بینیم حضور زنان در بالاترین سطح در بخش روابط عمومی به اندازه کافی خوب نیست. بنابراین، مراحلی که زنان برای بهبود موقعیت خود و دستیابی به برابری در محل کار باید انجام دهند، چیست؟

خوب، به نظر می رسد اهمیت کمپین های تأثیرگذار را نباید دست کم گرفت. فقط به عوارض کمپین #MeToo (کمپینی که از خشم فروخوردۀ زنان به دلیل آزار جنسی گسترده و خاموش آنها در سراسر جهان توسط مردان پرده برداشت) نگاهی بیندازید و منظور ما را می فهمید. زنان در صنعت رسانه هنوز فاقد الگوی نقشی هستند و مربیگری یک جنبه اساسی برای تغییر ذهنیت فرد است. از این گذشته، زنان در صنعت روابط عمومی باید درک کنند که برابری یک ضرورت است نه یک تجمل.

به همین ترتیب، همکاری در این زمینه در مقیاس وسیع ضروری است. به عنوان مثال، تأثیرگذار زن باید از مهارت های روابط عمومی خود استفاده کنند تا در حد ممکن کلمه تعصب جنسیتی در سطوح اجرایی پخش شود. با این کار، زنان می توانند در راه رسیدن به این هدف گام بردارند و دنیای بهتری را برای نسل بعدی به جا بگذارند.


افکار نهایی
جایگاه زنان در دنیای مدرن رو به بهبود است. با این حال، چیزهای بیشتری وجود دارد که می توان انجام داد. همه ما باید در جهت کمال تلاش کنیم و تعادل در محل کار می تواند به نفع کل جامعه باشد. به همین دلیل، به مشکلاتی که همکاران زن با آن روبرو هستند، توجه کنید.

نویسنده: Mila Bera

ترجمه: حنانه باقریان
|11 فوریه 2020 |

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد