درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 12 آذر 1400 - 02:04   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41514صفحه نخست » ادامه مطلب یکدوشنبه، 14 بهمن 1398 - 15:00
آموزش عکاسی (۷): شیوه‌های درست دست گرفتن دوربین
در عکاسی پیش از هرچیز گرفتن عکسی باکیفیت و بدون لرزش مهم است و در مراحل بعدی به‌کارگیری نور و کادربندی مناسب. چگونگی به دست گرفتن درست دوربین احتمال ثبت یک عکس بدون لرزش را بالا می‌برد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در عکاسی پیش از هرچیز گرفتن عکسی باکیفیت و بدون لرزش مهم است و در مراحل بعدی به‌کارگیری نور و کادربندی مناسب. چگونگی به دست گرفتن درست دوربین احتمال ثبت یک عکس بدون لرزش را بالا می‌برد.

درست‌ترین حالت دست گرفتن یک دوربین ۳۵ میلیمتری انعکاسی، همان‌طور که در تصویر پایین دیده می‌شود، این‌چنین است: بند دوربین را به دور گردن خود بیاندازیم، کف دست چپ را زیر دوربین قرار دهیم تا وزن دوربین به روی آن بیفتد و با همان دست بتوانیم لنز را تنظیم کنیم. باید آرنج‌ها به یگدیگر نزدیک و چسبیده به بدن باشد تا کمترین تکانه را به بدن و به دوربین منتقل کند و یا اگر ضربه‌ای احتمالی در مکان شلوغ به بدن عکاس خورد، مانع افتادن دوربین شود.

 

شیوه درست به دست گرفتن یک دوربین در حالت افقی

سرعکاس کمی به سمت جلو می‌آید و بالای ویزور دوربین به زیر ابرو کمی فشار می‌آورد تا سوزشی در زیر ابرو احساس شود. این کار باعث می شود تمامی کادر تصویر داخل ویزور به طور کامل دیده شود.

 

شیوه درست به دست گرفتن یک دوربین در حالت عمودی

بعضی از عکاسان از چشم چپ و برخی از چشم راست‌شان برای دیدن ویزور استفاده می‌کنند. برخی چشم مخالف را می‌بندند و برخی آن را باز می‌گذارند که انتخاب هر یک از این حالات به عادت عکاس برمی‌گردد و نمی‌توان یکی را درست و دیگری را نادرست خواند.

 

 


در عکس سمت چپ، شیوه درست قرار گرفتن پاها در حالت عکاسی نشان داده شده است.



پاها را هم به اندازه عرض شانه باز می‌کنیم. تمام هدف ما از انجام این حرکات آسوده کردن بدن‌مان است تا دوربین تکان کمتری بخورد و عکاس هم دیرتر احساس خستگی کند.

 

نحوه درست به دست گرفتن یک دوربین در حالت عمودی به صورت نشسته



درحالت نشسته هم همان‌طور که در عکس مشخص است، کمی بالاتر از آرنج را روی زانو می‌گذاریم تا از لرزش جلوگیری کنیم.

 

 

استفاده از تمامی دست چپ و تکیه‌گاه برای کم کردن لرزش احتمالی دوربین
 


برای لنزهایی که وزن آنها زیاد است و سرعت شاتر آنقدر بالا نیست و ممکن است عکس لرزش داشته باشد، می‌توان همان‌طور که در عکس مشخص است از تمامی دست چپ برای انتقال وزن دوربین استفاده کرد و یا به جایی تکیه داد.

هم‌چنین راهی دیگر برای ثبت عکس با لرزش کمتر‌ استفاده از سرعت شاتر بالاتر از فاصله کانونی لنز است. برای مثال اگر از لنز ۵۰ میلیمتر استفاده می شود بهتر است که سرعت شاتر بالاتر از ۱/۵۰ ثانیه باشد و به همین ترتیب برای بقیه لنزها. هرچقدر عدد فاصله کانونی لنزها بالاتر برود استفاده از تک‌پایه و یا سه‌پایه ضروری است.

شیوه‌‌های نادرست به دست گرفتن دوربین
باز کردن بیش از اندازه آرنج‌ها از یکدیگر و یا گرفتن لنز دوربین از بالا، لرزش احتمالی دوربین را افزایش خواهد داد.

هم‌چنین اگر در مکان‌هایی که عکاسان دیگر حضور دارند این کار باعث می‌شود تا دید آنها را از بین ببریم و دست‌مان مقابل لنز دوربین‌شان قرار بگیرد. شما که نمی‌خواهید یک دست جلوی لنزتان باشد؟! پس آرنج‌هایتان را جمع‌تر کنید.

یک دستی عکاسی کردن، استفاده نکردن از بند دوربین و یا نگذاشتن دست چپ زیر لنز و دوربین‌ همگی موجب افزایش احتمال لرزش دست و کشیدگی تصویر یا به اصطلاح تار شدن عکس‌ها می‌شود.
 

منبع: وله

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  عزل و نصب روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت راه منوط به هماهنگی با مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود