درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:29   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41405صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 29 دی 1398 - 00:09
چکیده/ گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
شانزدهمین کنفرانس مشتمل بر چند بخش از جمله: آیین افتتاحیه، آیین اعطای هشتمین جایزه بین المللی زنده یاد دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران و اعطای جوایز هفدهمین دوره "هنرهشتم" به روابط عمومی های منتخب، همچنین سخنرانی اساتید و متخصصان مدعو در چند پنل مجزا و دو کارگاه آموزشی کاربردی به انجام رسید که گزارش کامل آن از نظر می گذرد:
  

 

 

اشاره
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (اولین رویداد ایده محور روابط عمومی ایران) با حضور اساتید و صاحب نظران علوم ارتباطات، مدیران و کارشناسان روابط عمومی بخش های دولتی و خصوصی با رویکرد "ایده پردازی" از سوی موسسه کارگزار روابط عمومی، دوشنبه 23 دی ماه 1398 در سالن همایش های مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.

 

شانزدهمین کنفرانس مشتمل بر چند بخش از جمله: آیین افتتاحیه، آیین اعطای هشتمین جایزه بین المللی زنده یاد دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران و اعطای جوایز هفدهمین دوره "هنرهشتم" به روابط عمومی های منتخب، همچنین سخنرانی اساتید و متخصصان مدعو در چند پنل مجزا و دو کارگاه آموزشی کاربردی به انجام رسید که گزارش کامل آن از نظر می گذرد:

آیین افتتاحیه: دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی به قدرت رویدادهای ایده محور اعتقاد دارد

دبیرکل کنفرانس در آیین افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران طی سخنانی با بیان این مطلب، گفت: هر چند رسیدن به ایده های ناب و تاثیرگذار، دشوارترین بخش روند و فرایند دسترسی به "تمایز" است اما همکاری مشترک بین مدیران و کارشناسان روابط عمومی، نه تنها ما را در جریان ایده های خلاقانه این حوزه قرار می دهد بلکه زمینه را برای یادگیری تجربیات بیشتر و کشف راه های جدید فراهم می کند.


مهدی باقریان افزود: با بها دادن و فراهم کردن محیطی برای انعکاس فعالیت های نوآورانه و خلاقانه مانند کنفرانس روابط عمومی، ما می توانیم از یکدیگر پشتیبانی و تشویق دریافت کنیم و این امر باعث افزایش اعتماد به نفس شاغلان هنرهشتم در نوآوری و به اشتراک گذاشتن ایده های جدید در زمینه های مختلف روابط عمومی می شود.


وی در ادامه با تاکید بر این نکته که "این کار ارزشمند نیازمند تسهیل ایجاد و بسط بسترهای لازم تعامل شخصی و حرفه ای شاغلان روابط‌عمومی است"، تصریح کرد: اگر شاغلان روابط عمومی، آموزش مهارتهای کاربردی را در قالب ارایه ایده ها و الگوهای کاربردی و سایر گونه های جدید تعامل که منبعث از خلاقیت، نوآوری و تمایز است در دستور کار خود قرار ندهند جایگاه و ارزش واقعی و اعتبار حرفه ای روابط عمومی بیش از پیش از دست خواهد رفت.


رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با اعلام این مطلب که "خوشبختانه دوره شانزدهم کنفرانس روابط عمومی با این رویکرد آغاز می شود"، گفت: اگرچه دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی به قدرت رویدادهای تجربه محور اعتماد و اعتقاد دارد و برای موفقیت آن سرمایه گذاری می کند اما تامین هزینه های برگزاری یک کنفرانس علمی، انتخاب یک مکان مناسب، مدیریت یک رویداد مهم، دعوت از مخاطبان بویژه مخاطبان خارجی و استقبال آنها، ایجاد ارتباطات عمیق تر و جلوگیری از تبدیل کنفرانس به یک رویداد صرفا شنونده محور و شروع یک مرحله بزرگ در شرایط جدید، کار ساده ای نیست.


باقریان در ادامه گفت: ما باید با تزریق نیروی خلاقیت و ایده پردازی در بخش های مختلف روابط عمومی بویژه در عرصه های معرفتی و ابزاری و همچنین فعالیت های روزانه، وجه تمایز کاری که انجام می دهیم را پیدا کنیم و از رویه های معمول فاصله بگیریم و اگر چنین کاری کردیم قطعا به نتیجه دلخواه که "ایجاد نقطه عطف" است نیز می رسیم.


دبیرکل کنفرانس روابط عمومی در پایان اظهار داشت: امیدوار هستیم مدیران و کارشناسان روابط عمومی با مشارکت ارزشمند خود در خلق و آفرینش ایده های خلاقانه و تازه و انعکاس آن در کنفرانس روابط عمومی، نقش فعال و قابل قبولی در این عرصه ایفا نمایند.


آیین اعطای جایزه بین المللی دکتر نطقی به پروفسور باقرساروخانی

در بخش دوم کنفرانس شانزدهم، آیین اعطای هشتمین جایزه بین المللی دکتر نطقی به پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات با سخنرانی دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدرس دانشگاه و دکتر علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران برگزار شد.

 

مهدی باقریان در این مراسم با بیان اینکه جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران از سال ۱۳۸۳ در دو سطح ملی و بین‌المللی به ابتکار موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار می‌شود گفت: این جایزه تاکنون به کاظم معتمدنژاد پدر ارتباطات نوین ایران، جیمز گرونیگ استاد ممتاز روابط عمومی در گروه ارتباطات دانشگاه مریلند کالج پارک آمریکا، علی‌اکبر جلالی پدر علم فناوری اطلاعات ایران، علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران، سعیدرضا عاملی استاد ممتاز ارتباطات دانشگاه تهران، یونس شکرخواه بنیانگذار روزنامه‌نگاری آنلاین در ایران و حسن بشیر استاد ممتاز ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) اعطا شده است.

 

دبیرکل کنفرانس شانزدهم در این بخش کفرانس با اشاره به اعطای هشتمین جایزه بین المللی دکتر نطقی به پروفسور باقر ساروخانی اظهار داشت: به منظور تقدیر و تجلیل از خدمات و تلاش‌های علمی و تحقیقاتی پروفسور باقر ساروخانی استاد برجسته دانشگاه تهران در آیین افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، هشتمین جایزه بین‌المللی دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران به ایشان اهدا می شود.

 

وی افزود: موسسه کارگزار روابط عمومی و دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران برای ادای احترام به دکتر نطقی و بزرگداشت ارزش‌هایی که او از آن‌ها حمایت می‌کرد، جایزه و تندیس دکتر نطقی را پایه گذاری کرده است.

 

مهدی باقریان با بیان اینکه پروفسور باقر ساروخانی در دو دهه اخیر در حوزه ارتباطات و روابط عمومی با ارایه سخنرانی و تالیف کتاب، از خود آثار و تاثیرات بسیار گرانبهایی برجا گذاشته است اظهارداشت: علاقه مندان و دوستاران پروفسور ساروخانی از ایشان به عنوان "پدر جامعه شناسی علم ارتباطات" نام می برند.

 

وی در پایان گفت: اگر بخواهم پروفسور ساروخانی را در یک جمله تعریف کنم می توانم بگویم ایشان تندیس و مظهر اخلاص، عمل و علم است.


پروفسور باقر ساروخانی که در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران حایز دریافت هشتمین جایزه بین المللی دکتر نطقی شد در سخنانی ضمن تقدیر از اعطا کنندگان این جایزه گفت: خود را شایسته این همه کرامت نمی دانم اما موجب افتخار است که در جمع بزرگان و پیشکسوتان، جایزه دکتر نطقی را دریافت می کنم.

 

وی با اشاره به سرگذشت پر فراز و نشیب و سختی ها و مرارت های دوران کودکی و تحصیل اظهار داشت: به عنوان دانشجوی ممتاز برای اعزام به دانشگاه سوربن فرانسه انتخاب شدم و درست پس از یک روز از پایان تحصیلات و دفاع از تز دکترای خود با عنوان "مطالعه تطبیقی خانواده و تفکرات غالبی"، با وجود دریافت پیشنهادهایی مبنی بر اقامت و کار در آن کشور، بلافاصله به کشورم ایران بازگشتم.

 

پروفسور ساروخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روابط عمومی و رسانه، نور و دانایی را منعکس می کنند بر ضرورت تولید محتوایی که بر قلب و جان انسان ها اثر بگذارد تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: صرف اتکای به عقل کافی نیست بلکه زبان گرم و دوستانه و عاشقانه لازم است تا پیام شما را جاودانه و ماندگار سازد.

 

دریافت کننده هشتمین جایزه بین المللی دکتر نطقی، در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، خطاب به مدیران و کارشناسان حاضر در کنفرانس تصریح کرد: در کار روابط عمومی از استدلال عقلی به سراغ استدلال عاطفی حرکت کنید تا در اعماق قلب انسان ها جای گیرید.


پروفسور ساروخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه پایدار در هزاره سوم بدون روابط عمومی ممکن نیست خاطرنشان ساخت: روابط عمومی هوشمند، توانا، پویا، اساس زندگی اجتماعی و اساس حرکت جامعه خواهد بود.

 

وی با تجلیل از مهدی باقریان مدیر موسسه کارگزار روابط عمومی و دست اندرکاران برگزاری کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران و حاضران در مراسم، سخنان خود را با این بیت به اتمام رسانید:

 همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس که دراز است ره مقصد و من نوسفرم

 

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران، سرپرست بخش روانشناسی اجتماعی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی از 1349 تا 1352، معاون موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی از 1350 تا 1352، مدیر منتخب گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از 1370 تا 1374 (دو دوره)، سرپرست بخش تحقیقات تطبیقی، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی از 1371 تا 1376، مدیر گروه علمی- تخصصی جامعه شناسی خانواده انجمن جامعه شناسی ایران، مدیر منتخب گروه آموزشی جامعه شناسی دانشگاه تهران از 1376 تا 1381 (سه دوره)، استاد نمونه دانشگاه تهران در سال 1380، استاد تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی (واحد تحقیقات) و عضو گروه آموزشی جامعه شناسی، مدیر گروه آموزشی زنان- خانواده (دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تحقیقات) و مدیر گروه های تخصصی دکترای جامعه شناسی برخی دیگر از فعالیت‌های عملی ایشان می باشد.

 

عضویت هیئت تحریریه مجله جامعه شناسی وابسته به انجمن جامعه شناسی ایران، عضو هیئت تحریریه فصلنامه زنان دانشگاه الزهرا، عضو هیئت تحریریه نامه علوم اجتماعی دانشگاه تهران، عضویت در هیئت تحریریه مجله جامعه شناسی دانشگاه تهران و عضویت در 15 مجله علمی دیگر از تلاش های علمی ایشان است.

 

پروفسور باقر ساروخانی استاد برجسته دانشگاه تهران در سال 1318 در قزوین متولد شد و دکترای دولتی (دتا) در جامعه شناسی و چاپ رساله در پاریس را در سال 1968 از سوربن (با درجه بسیار عالی) دریافت کردند.

 

بنیانگذاری و مدیریت مجله دانشکده (مجله علمی دانشگاه تهران) و عضو هیات تحریریه بیش از 10 مجله علمی- پژوهشی دانشگاهی، عضویت در مجامع علمی ملی و بین المللی (عضویت در انجمن های علمی متعدد در سطح ملی و بین المللی از جمله کمیته بین المللی خانواده، تدریس روش های تحقیق در سطح دکترا و فوق لیسانس، جامعه شناسی ارتباطات و جامعه شناسی خانواده گوشه ای از سالیان کار بیش از نیم قرن پروفسور ساروخانی در آموزش و پژوهش در سطح ملی و بین المللی است.

 

شایان ذکر است در این مراسم ضمن رونمایی تمبر جایزه دکتر نطقی، هشتمین جایزه بنیانگذار روابط عمومی ایران به پروفسور باقر ساروخانی با حضور اساتید و صاحب نظران علوم ارتباطات اعطا و فیلم کوتاهی از زندگینامه پروفسور ساروخانی تولید شده در موسسه کارگزار روابط عمومی نیز پخش شد.

 

پنل نخست
در این بخش از شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، دکتر سعیدرضا عاملی استاد تمام گروه ارتباطات و مطالعات آمریکای دانشگاه تهران با موضوع "مدیریت یکپارچه روابط عمومی جدید و همه جانبه نگری"، دکتر کامبیز کامکاری روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع "کاربردهای تکنیک تحلیل رفتاری در حوزه روابط عمومی"، پل روترز بنیانگذار موسسه هوش مصنوعی با موضوع "آینده هوش مصنوعی در روابط عمومی" و دکتر سعید خزایی استاد تمام دانشگاه تهران با موضوع "تکنیک های حل مسئله در روابط عمومی" به ارایه مقاله خود پرداختند.


در آغاز پنل نخست، دکتر حسن بشیر دبیر کمیته علمی کنفرانس به بررسی اهداف، موضوعات و دستاوردهای کنفرانس پرداخت.

 

استاد تمام دانشگاه امام صادق ‌(ع) درباره‌ جایگاه روابط‌عمومی ها با تاکید بر سه عامل تاثیرگذار تعامل، تبادل و تداوم اطلاعات اظهار کرد: روابط عمومی‌ها ارگان واحدی هستند که فعالیت‌های آنان نیازمند انسجام، همکاری و آرمانگرایی واقع‌بینانه است. این وضعیت بدون «تعامل دائمی» امکان‌پذیر نیست.

 

دکتر بشیر پیرامون دستاوردهای کنفرانس هایی که تاکنون برگزار شده است تصریح کرد: ایجاد رشد و تحول در هر زمینه علمی و اجرایی نیازمند نوعی از تعامل، تبادل و تداوم اطلاعات علمی و تجربی است. بدون این سه عامل اساسی نمی توان به یک سطح قابل قبولی از رشد و تحول علمی و اجرایی رسید.

 

وی افزود: ۱۵ کنفرانس گذشته در این زمینه گام های بلندی را برداشته‌اند که می توان ادعا کرد «جریان زنده روابط عمومی» در کشور، تا اندازه زیادی مدیون این کنفرانس است.

 

استاد ارتباطات بین الملل و میان فرهنگی و دبیر علمی شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی با بیان اینکه روابط عمومی ها بدون تبادل ایده ها، اندیشه ها، سیاست ها، برنامه ها و محصولات خود میان خود و مهمتر از همه میان خود و جامعه نمی توانند به بالندگی و پیشرفت واقعی برسند، اظهار داشت: تبادل اطلاعات در هر زمینه همراه با نمونه هایی از تجربیات کسب شده بخصوص با مردم یک اقدام مهمی است که می تواند روابط عمومی ها را در یک «جریان گفتمانی» مداوم با جامعه قرار دهد.

 

وی افزود: این جریان گفتمانی، خود حیات دهنده روابط عمومی هاست. کنفرانس در این زمینه نیز فعالیت های برجسته ای تاکنون داشته است و نفس برگزاری کنفرانس با طرح مطالب و مقالات علمی نوعی از تبادل اطلاعات بر پایه دانش روابط عمومی است.


پنل دوم
در دومین بخش از کنفرانس شانزدهم که بیشتر ارایه ایده های منتخب در دستور کار قرار گرفته بود، دکتر احمد یحیایی ایله ای با موضوع" الگوی کاربردی مدیریت آسیب شناسی ارتباطات درون سازمانی"، مهندس شاکر خفایی با عنوان "نقش روابط عمومی در استقرار مسئولیت اجتماعی" و دکتر حسین افخمی با موضوع "برنامه ریزی و مدیریت کمپین" به ارایه مقالات و ایده های منتخب خود پرداختند.


معرفی مقالات برتر

مقالات "نظام ارتباطی، برنامه ریزی و توسعه در ایران؛ ارائه یک چارچوب" تالیف مسعود طوفان نویسنده مسئول، دانشجوی دکتری روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، قادر باستانی، روزنامه نگار و مدرس دانشگاه و محمدحسن داد دکترای انرژی دانشگاه آیندهوون هلند، "نقش روابط عمومی در استقرار مسئولیت اجتماعی (با تاکید بر: شرکت پالایش نفت تبریز)" تالف شاکر خفایی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت تبریز،  "الگوی کاربردی مدیریت آسیب شناسی ارتباطات درون سازمانی" (مطالعه موردی: شرکت فجر انرژی خلیج فارس) تالیف احمد یحیایی ایله ای (مدرس و مشاور روابط عمومی) و بهنام صیفوری (رئیس روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس) و "نقش روابط عمومی در مستندسازی بحران" تالیف عباس خسروانی جهت ارائه و انتشار در کتاب مجموعه مقالات کنفرانس برگزیده شدند.

 

کتاب مجموعه مقالات کنفرانس که در برگیرنده ۱۰ مقاله علمی در خصوص ایده پردازی و تجربه محوری در حوزه روابط عمومی است بعد از برگزاری کنفرانس منتشر می شود.

علاوه بر این، تعدادی از ایده های منتخب در این کتاب منتشر خواهد شد.

 

کارگاههای آموزشی

(1) کارگاه آموزشی "نگاهی به آینده تولیدات و محصولات بصری"

"نگاهی به آینده تولیدات و محصولات بصری" عنوان یکی از کارگاه های آموزشی بود که همزمان با برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران و در پاسخ به نیازهای جدید شاغلان روابط عمومی از سوی شورای سیاستگزاری کنفرانس طراحی شده و در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی های نهادها و سازمان های بخش های دولتی و غیردولتی و با ارایه دکتر "مریم سلیمی" پژوهشگر ارتباطی و تصویری در 24 دیماه سال جاری برگزار شد.


(2) کارگاه آموزشی "ارتباطات بصری و کاربردهای آن در روابط عمومی"

همزمان بر برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، کارگاه آموزشی ارتباطات بصری و کاربردهای آن در روابط عمومی با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی های سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی با ارایه استاد محمود مختاریان استاد روزنامه نگاری و مدرس دانشگاه برگزار شد.

 

رونمایی از دو کتاب روابط عمومی و ارتباطات در کنفرانس روابط عمومی

همزمان با برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در تاریخ های 23 و 24 دی ماه 1398، مراسم رونمایی از دو کتاب "برنامه ریزی استراتژیک برای روابط‌عمومی" و " نقش رسانه ها در مدیریت سیل (مجموعه ابزارهای یکپارچه‌ مدیریت سیل)"، که با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی منتشر شد برگزار شد.

انتشار 53 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومی

 

53 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومی توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و انتشارات کارگزار روابط عمومی در 104 صفحه رنگی منتشر شد.
 در بخشی از سرمقاله این شماره که به قلم مهدی باقریان نوشته شده، آمده است: "بدون تردید برگزاری و موفقیت کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران بدون مشارکت جامعه روابط عمومی و بهره مندی از تجربه ها و ایده های ناب شاغلان این حوزه امکان پذیر نیست. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس، از امسال آموزش مهارتهای کاربردی را در قالب ارایه ایده ها و الگوهای کاربردی و جدید در دستور کار خود قرار داده است. این موضوع زمانی اجرایی می شود که شاغلان روابط عمومی هم، رغبت و استقبال بیشتری از خود نشان بدهند.

 

اطمینان داریم مزیت افزایش کیفیت ناشی از برگزاری چنین رویدادهایی بسیار چشمگیرتر از 15 دوره قبل خواهد بود. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی در نظر دارد شانزدهمین دوره این رویداد را با محوریت ایده پردازی برگزار نماید. این امر به ما در راستای ارائه رویدادی با کیفیت بالا کمک شایانی خواهد کرد.

 

فصلنامه کارگزار روابط عمومی «به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی مهدی باقریان و با سردبیری زهرا بابازاده گان» منتشر می شود.

 

بیانیه شانزدهمین کنفرانـس بین المللی روابط عمومی ایران
در بخشی از این بیانیه آمده است: شانزدهمین کنفرانس با ارزیابی 15 کنفرانس گذشته و تحول اساسی در شیوه برگزاری، هدفمندی سخنرانی ها و نیز گشودن افق های جدید برای غنی سازی حوزه نظری و عملی روابط عمومی آغاز شده است.

 

ایده پردازی و تجربه محوری در این کنفرانس، از اهمیت ویژه ای برخوردار گردید که به مثابه راهی جدید برای بهره برداری از ایده های ناب و تجربه های زیسته خانواده بزرگ روابط عمومی در نظر گرفته شده است.
برگزاری شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی، با ارائه سخنرانی ها، ایده ها و تجربه های زیسته و دست آوردهای ارزشمند، که حاصل همکاری و مشارکت وسیع استادان، محققان، مدیران، کارشناسان، دانشجویان و همه حامیان و شرکت کنندگان در این کنفرانس است، بیانگر تخصص، بصیرت، هوشیاری، حرفه ای گرایی، توانمندی و تعهد تک تک اعضای خانواده بزرگ روابط عمومی هاست که همچنان بر تحقق عملی اخلاق حرفه ای و خدمت خالصانه به مردم متعهد می باشند.

 

اکنون می توان گفت با تدابیر اتخاذ شده توسط کنفرانس و همه مشارکت کنندگان آن، دسترسی به اهداف عالیه در حوزه روابط عمومی ها بیش از گذشته امکان پذیر شده و نادیده گرفتن این ساختار مهم ارتباطی و مدیریتی نه تنها امکان پذیر نیست، بلکه بیش از گذشته باید به آن اهمیت مضاعف داد.

 

ما شرکت کنندگان در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، ضمن قدرشناسی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس و تاکید بر ضرورت ادامه کنفرانس های علمی و تخصصی با معیارهای جهانی، اجرای کامل مفاد این بیانیه که زمینه ساز ارتقاء و اعتلای روابط عمومی ایران می باشد را خواستاریم:

 

(1) توجه عملی و عمیق به رویکردهای علمی و دانش محور در همه زمینه ها،‌ از جمله در حوزه روابط عمومی ها که مسئولیت بزرگی در جهت همدلی و همفکری نهادها، سازمان ها و مدیران کشور با جامعه را بر عهده دارند، نه تنها یک ضرورت به شمار می آید، بلکه یک مسئولیت اجتماعی و مردمی است که باید توسط همه علاقمندان به پیشرفت و توسعه هدفمند و پایدار مورد تاکید قرار گیرد.

 

(2) فضای مجازی فرصتی مضاعف برای بکارگیری همزمان دو فضای واقعی و مجازی به وجود آورده است که نیازمند بهره برداری از ایده پردازی های جدید و تجربیات گوناگون در جهت مدیریت بهینه در حوزه های مختلف بویژه روابط عمومی هاست.

 

(3) التزام به معیارهای اخلاق حرفه ای برای برقراری و گسترش ارتباطات مبتنی بر اعتماد، صداقت و برابری در کلیه سطوح مدیریتی و تشکیلاتی سازمان های روابط عمومی در سطح کشور مورد تاکید می باشد.

(4) تقویت و حمایت کردن از روابط عمومی ها می تواند در پیشبرد اهداف توسعه ای و پیشرفت مؤثر باشد و در این زمینه ضروری است که توجه ویژه ای به این نهاد مهم در سطح کشور از طرف دولت، مؤسسات خصوصی و جامعه صورت گیرد.

 

(5) تحول روابط عمومی ها نیازمند تحول اساسی در رویکردهای مدیریتی، آموزش های مرتبط، تقویت مهارت های لازم، توجه به ایده های جدید و بالاخره سیاستگذاری، برنامه ریزی و ارزیابی مداوم است که در این رابطه مدیران این حوزه مهم ارتباطی می توانند نقش اساسی در این تحول و پیشرفت داشته باشند.

 

(6) توسعه و تعمیق حرفه گرایی در روابط عمومی نیازمند بصیرت لازم، تجربه دانش محور، خلاقیت و عمل متعهدانه است که می تواند در بهترین وجه آن در شیوه های ارتباطی سالم و اقدام آگانة همه دست اندرکاران و ارتباطگران بویژه روابط عمومی ها در سطح کشور و جهان صورت گیرد.
 


 



 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد