درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 4 بهمن 1400 - 11:31   

انتصاب مدیر ارتباطات سایپا

  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا


ادامه ادامه مطلب یک

واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند

  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  7 اصل راهنما برای برنامه ریزی استراتژیک
  فعالان مصرف کننده به برندهایی که برای کاهش گرمایش جهانی گام بر می دارند پاداش می دهند
  برگزاری جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خانواده جهاد کشاورزی استان گلستان
  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا
  انتصاب مدیر «حوزه مدیرعامل و روابط عمومی» شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی
  انتخاب رئیس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌
  برنامه ریزی راهبردی
  5 نکته برای رد کردن مودبانه جلسات بی فایده
  شماره جدید ماهنامه روابط‌عمومی‌ منتشر شد
  کانون استان بوشهر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی خود را شناخت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41347صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیدوشنبه، 21 بهمن 1398 - 02:09
کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی
دو کارگاه آموزشی روابط عمومی با عناوین "برنامه ریزی بر پایه سناریو" و "تکنیک های حل مسئله در روابط عمومی" با تدریس پروفسور سعید خزائی عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران و رییس انجمن آینده نگری ایران روز دوشنبه 5 اسفندماه 1398 برگزار خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دو کارگاه آموزشی روابط‌عمومی توسط موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار می‌شود.

به گزارش شارا، دو کارگاه آموزشی روابط عمومی با عناوین "برنامه ریزی بر پایه سناریو" و "تکنیک های حل مسئله در روابط عمومی" با تدریس پروفسور سعید خزائی عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران و رییس انجمن آینده نگری ایران روز دوشنبه  5 اسفندماه 1398 برگزار خواهد شد.
 

 

استاد: پروفسور سعید خزائی
استاد تمام دانشگاه تهران
رییس انجمن آینده نگری ایران

 


 

اول: صبح
کارگاه برنامه ریزی بر پایه سناریو

- اصول اساسی تفکر سناریویی
- منطق های سه گانه سناریو
- انواع روشها و رویکردها در برنامه ریزی سناریویی (سناریوهای کمی، کیفی/ قیاسی، استقرایی/ درونی، بیرونی، رو به جلو، رو به عقب/ زمان برشی، تاریخی ...)
- سناریوهای شهودی و مراحل هشت گانه خلق سناریو
- نگاشت شبکه ای سناریو (SUM)
- موردکاوی های ملی و فراملی سناریو
- پیش بینی پذیری سناریو
- سناریو، اهداف ضرورتها و بایستگی ها
- پیش بینی، برنامه ریزی و سناریو
- عوامل شناختی و برنامه ریزی سناریویی
- سوگیری و سفسطه ها و معناسازی
- پرتگاه های اخلال در قضاوت سناریو
- چرا سازمانها آینده را درک نمی کنند؟
- تصمیم گیری و مدیریت شهودی
- تصمیم گیری پویا و آینده
- حوزه های کاربرد سناریو
- سازمانها، گذرهای سازمانی و فهم آینده
- تفکر سناریویی/ سامانه ای

دوم: عصر
کارگاه تکنیک های حل مسئله در روابط عمومی
- مروری بر روشها و تکنیک های حل مسئله
- توصیف پرکاربردترین روشهای حل مسئله
- تجربه و نوآوری در سازمان
- مسایل نوآیند و حل مسئله
- عدم قطعیت و حل مسئله
- ویژگی حل مسئله و مهارت مدیران (از چرا تا چگونه)...
 


تلفن های تماس: 88617676-88617577
وبسایت: www.shara.ir-www.irancpr.ir

 

مهارت های حل مسئله وروابط عمومی

در نگاهی تازه و معاصر به ساحت روابط‌عمومی در سازمان ها باید اذعان کرد که روابط عمومی سامانه هشدار سریع راهبردی، رصدخانه و چشم همیشه بیدار سازمان هاست؛ سازمان هایی که در عصر عدم قطعیت و محیط های آشوبناک معاصر با چالش ها و مسائل نوپدید و بی سابقه ای دست به گریبان هستند. سازمان ها و نهادها همواره از تجارب و تخصص های خود برای رویارویی با چالش ها و دشواری ها بهره گرفته اند؛ در محیط هایی که پویایی فزاینده ای نداشته است و تغییرات تدریجی و کنترل پذیر بوده اند، سازمان و روابط عمومی آن با بهره گیری از تجارب پیشین، دشواری ها و مسائل را بر پایه الگویی خطی، تناوبی و تکرار پذیر، مدیریت می کردند.


افزایش سرعت تغییر و شتاب گیری تحولات موجبات آن را فراهم ساخته است که بسیاری از پارادایم ها، پندارها و روش شناسی های سنتی در سراشیب زوال و تردید قرار گیرند. دیگر نمی توان مسایل و موضوعات نوپدید را با روشهای سنتی گذشته حل کرد، زیرا سازمان ها در درک و فهم موضوعاتی که از آن تجربه ای ندارند، عاجز هستند. ناپیوستگی ها، شوک ها و شگفتی ها بیش و پیش از آن که نیازمند وجود تجربه و دانش سازمانی باشند، محتاج توانایی سازمان ها و کارکنان به حل خلاقانه مسأله هستند. به دیگر عبارت، دنیای مدیریت و به تبع آن، دنیای روابط عمومی از رویکردی که اصطلاحاً آن را "روند – بنیاد" می نامیم گذر کرده و پای به عرصه ای نهاده است که می توان آن را "رویداد – محور" نامید.


روندها همواره مبتنی بر دانش و تجربه و داده های گذشته بوده است، روندها کمابیش پیش بینی پذیر و بدون غافل گیری بوده اند و به بیان روشن تر، ادامه خطی دنیای حال و گذشته بوده اند، اما دنیای "رویداد – محور" دنیای غیر تناوبی، پیش بینی ناپذیر و شگفتنی سازی است که غلبه بر مسایل و چالش های آن بیش و پیش از آن که نیازمند تجربه و روال اندیشی باشد، نیازمند خلاقیت و نوآوری است؛ و بی سبب نیست که مجمع جهانی اقتصاد، مهمترین مهارت از میان مهارت های دهگانۀ مدیریت را "مهارت حل مسائل پیچیده" می داند. در محیط غیر تناوبی و نوآیندی که فراروی روابط عمومی ها است، چالش ها، دشواری ها و مسایلی چهره می نمایند که سابقه ای تاریخی نداشته اند و به ناچار تنها رویکرد مؤثر برای غلبه بر آن ها، بهره گیری از روش های حل مسأله است، روشهایی که از طرح "چرا ..." گذر کرده و به طرح پرسش های "چگونه ..." می رسند."چرا " پرسشی معطوف به گذشته است که ریشه رویدادها را در سوابق جستجو کند و در مقابل، "چگونه" در پی حل مسایل آینده است.


روش های حل مسأله که می توان از آنها با نام روشهای اتاق فکری یاد کرد، مجموعه روش هایی است که می کوشد موضوعات و چالش های نوآیند را از طریق خرد جمعی، روش های مشارکت جویانه و بهره گیری تفکر جمعی، بررسی کند. در جهان معاصر و همچنین در سالهای پیش رو، روابط عمومی ها نیازمند مجهز شدن به این روش ها برای غلبه بر جریان توفنده موضوعات نوظهوری هستند که سازمان ها و کارکنان را در دایرۀ تأثیر خود قرار می دهند.


هم اینک این روشها، از جمله ذهن انگیزی، نقشه ذهنی، شش کلاه تفکر، دوایر خلاق و.... ازجمله مهارت های کلیدی حل مسأله در روابط عمومی ها و سازمان ها هستند.

 


 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  7 اصل راهنما برای برنامه ریزی استراتژیک


  تنظیم موثر اهداف و مقاصد برنامه ریزی روابط عمومی


  برنامه ریزی راهبردی


  نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در راهبرد ارتباط با همسایگان


  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا


  انتخاب رئیس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌


  کتاب روابط‌عمومی‌ در تئوری و عمل منتشر شد


  سه نکته برای آماده سازی استراتژی روابط‌عمومی دیجیتال خود برای سال جدید


  5 نکته برای رد کردن مودبانه جلسات بی فایده


  شماره جدید ماهنامه روابط‌عمومی‌ منتشر شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود