درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 - 07:50   

آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟

  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


ادامه ادامه مطلب یک

لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار

  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب سه

قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید

  قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی
  حضور رییس انجمن بین المللی روابط عمومی و مدیر عامل هلدینگ میدکو
  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید
  نیاز مبرم روابط عمومی شهرداری‌های استان یزد به تغییر نگرش
  مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان: روابط عمومی، یکی از مهم‌ترین، سخت‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه‌های کاری در ادارات است
  استاندار کرمان: روابط عمومی ها تجارب دوره مقابله با کرونا را مستندسازی کنند
  کارگاه آموزشی مجازی « تاثیرسواد رسانه ای بر اثربخشی فعالیت های رسانه ای روابط عمومی ها» برگزار می شود
  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار
  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟
  مدیر روابط عمومی فرودگاه های گلستان: هنر روابط عمومی، پیوند میان درون و بیرون سازمان است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41315صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 21 دی 1398 - 08:02
چگونه یک سخنرانی را بطور موثر سازمان دهیم
وقتی کلمات موجود در گفتار خود را به روشی درست سازماندهی کنید، این کلمات به شما امکان می دهند توجه مخاطبان را جلب کنید. در عین حال، ادای ترتیب کلمات نیز مهم است. در حقیقت، رعایت ترتیب صحیح کلمات به مخاطب این امکان را می دهد که اهمیت هر بخش گفتار شما را درک کند.
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نحوه سازماندهی سخنرانی برای اینکه پیام شما به مخاطب برسد بسیار مهم است.

وقتی کلمات موجود در گفتار خود را به روشی درست سازماندهی کنید، این کلمات به شما امکان می دهند توجه مخاطبان را جلب کنید. در عین حال، ادای ترتیب کلمات نیز مهم است. در حقیقت، رعایت ترتیب صحیح کلمات به مخاطب این امکان را می دهد که اهمیت هر بخش گفتار شما را درک کند.

در اینجا یک روش معمول سازماندهی گفتار وجود دارد که فرد می تواند آن را اعمال کند.
 

سازمان اساسی گفتار
سازمان گفتار از مقدمه، بدنه و نتیجه گیری تشکیل شده است.

شما می توانید از سازمان فرمول اساسی به شرح زیر استفاده کنید:

به آنها بگویید که شما به آنها چه می گویید.
به آنها بگویید.
به آنها بگویید که به آنها چه گفته اید.

اساساً، بخش "به آنها بگویید که شما به آنها چه می گویید" معادل بخش معرفی یک طرح سنتی است. دو دقیقه اول یک سخنرانی باید به اندازه کافی قانع کننده باشد که مخاطب مشتاق شنیدن اطلاعات بیشتر باشد.

در بخش "به آنها بگویید"، پس از جلب توجه گوینده، وی باید روی نکته اصلی ارائه توجه کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از ایده اصلی یا نکات و مواد پشتیبانی مانند آمار، نقل قولها یا سایر ابزارها و روشهای ارائه انجام دهید.

سرانجام، بخش "به آنها بگویید که به آنها چه گفته اید" معادل نتیجه گیری است. از لحظات آخر زمان خود استفاده کنید تا آنچه را که گفته اید به طور خلاصه مطرح کنید.


یادت باشه
بسیاری از مردم فکر می کنند که دشوارترین بخش یک سخنرانی، شروع است. درعوض، گاهی اوقات بهترین مکان برای شروع سخنرانی در وسط است. در حقیقت، دفعه بعد سعی کنید با ایجاد ایده اصلی، گفتار خود را شروع کنید و سپس به تدریج بخشهای دیگر سخنرانی خود را توسعه دهید.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ابزارهای روابط عمومی و تکنولوژی بازاریابی- دخالت انسان در روابط عمومی را حفظ کنید


  محمد آقازاده از «خبرنگاران هزارتومانی» می‌گوید


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز روابط عمومی


  چرا ویروس کرونا به فرهنگ‌های «سهل‌انگار» بیشتر آسیب رسانده است


  احمق باش تا کامروا شوی


  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید


  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


  مهارت مدیر در تیم «حل مشکل»


  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400