شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بخش معدن و صنایع معدنی امروز در حال خدمات رسانی به سایر اجزای اقتصاد کشور است به طوری که از هر سه دلار ارز کشور، یک دلار از این حوزه تامین می شود. چنین پدیده ای در قالب همکاری بدنه حاکمیتی، شرکت ها و بانک مرکزی ایجاد شده است و اکنون نیازمندیم که روابطعمومیها چنین همگرایی برای انعکاس دستاوردها، داشته باشند.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دکتر خداداد غریب پور پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی ایمیدرو و شرکت های معدنی و صنایع معدنی با تاکید بر این امر، خاطر نشان کرد: کارگروه کنترل مدیریت، توانسته همگرایی و همراستایی ملی در این حوزه ایجاد کند که پیش از چنین انسجامی نداشت.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها نیز پیرو این همراستایی شوند، افزود: یکی از تصمیمات این کارگروه هدایت سود انباشته شرکت ها به توسعه و سرمایه گذاری است و این سبب شده آینده معدن و صنایع معدنی روشن و درخشان باشد.
رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه حفظ شرایط توازن و همگرایی به اندازه ایجاد آن، ارزش دارد، ادامه داد: روابط عمومی شرکت های این بخش، سیستم چند رسانه ای را در اطلاع رسانی ها با تمرکز بیشتری به پیش برند تا مدیران بالادستی نیز به ارایه اطلاعات و دستاوردهای بیشتر ترغیب شوند.
وی نبود یا ضعف اطلاع رسانی را به نفع این حوزه و حتی کشور ندانست و تصریح کرد: اطلاع رسانی ها باید به موقع و هوشمندانه صورت گیرد تا مخاطب و جامعه نسبت به تغییرات و اثرگذاری این بخش آگاهی بیشتری پیدا کنند.
غریب پور با بیان اینکه امروزه مستندسازان با توجه به تحولاتی که در این حوزه پدید آمده، علاقمند به حوزه معدن و صنایع معدنی شده اند، گفت: علاوه بر حوزه مکتوب و چاپ، مستندسازی در قالب فیلم و عکس و همکاری با مستندسازان در معدن و صنایع معدنی یکی از اقداماتی است که می تواند آشنایی بیشتری برای مخاطب و جامعه فراهم سازد. وی در سخنانش از اقدامات و عملکرد دوره حسین منصوری مدیریت پیشین روابط عمومی ایمیدرو قدردانی و اظهار امیدواری کرد که برنامه ها و اقدامات روابط عمومی در دوره محمد سپهر مدیر جدید روابط عمومی این سازمان نیز با نگاهی نو و تعامل سازنده پیاده سازی شود.
رییس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: امروزه شرکت ها با پردازش داده ها و تبدیل آن ها به اطلاعات، از BI(Business Intelligence) یا هوش تجاری در جهت پیشبرد استراتژی ها بهره می برند و با توجه به وقایع جهانی در بازار مصرف، تقاضا، توازن در مصرف و تجارت، اعمال قوانین جدید و مواردی مشابه، تصمیم گیری می کنند و این نگرش باید توسط شرکت های داخلی نیز به درستی پیاده سازی شود.
غریب پور به اکتشافات انجام شده اشاره کرد و گفت: از نیمه دوم سال گذشته سطح اکتشافات از 250هزار کیلومتر مربع به 650هزار کیلومتر مربع افزایش پیدا کرده و طبق گزارش های جدید، اکنون 90درصد از مقدمات در این برنامه انجام شده است.
غریب پور تاکید کرد: امروزه کشور در حال آشناشدن با امکانات و توانمندی های بخش معدن برای توسعه، اشتغال، رفع محرومیت، ایجاد توازن و همینطور محرومیت زدایی است که این امر، نیاز به هماهنگی و همسویی روابط عمومی ها در انعکاس اقدامات را برجسته تر می سازد.
|