درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 01:55   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41259صفحه نخست » فناوری نوسه شنبه، 10 دی 1398 - 12:18
در سال ۲۰۲۰ دوربین‌های موبایل چه تغییراتی می‌کنند؟
هم اکنون دوربین در موبایل‌ها به یکی از کلیدی‌ترین قابلیت آنها برای خریداران تبدیل شده است و تقریبا این وسیله سبب شده بسیاری دیگر از دوربین عکاسی استفاده نکنند. با این وجود همچنان فاصله زیادی برای رسیدن به کیفیت مطلوب در این محصولات وجود دارد. شاید یکی از نکاتی که چندان مهم نباشد ولی سازندگان تاکید زیادی روی آن به دلیل تبلیغات دارند، میزان مگاپیکسل دوربین‌های موبایل است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در سال ۲۰۲۰ دوربین موبایل‌ها باز هم شاهد تحولات جدیدی خواهند بود و مهمترین تغییر افزایش مگاپیکسل در آنها تا ۱۰۸ مگاپیکسل است.

تغییرات در دوربین موبایل
هم اکنون دوربین در موبایل‌ها به یکی از کلیدی‌ترین قابلیت آنها برای خریداران تبدیل شده است و تقریبا این وسیله سبب شده بسیاری دیگر از دوربین عکاسی استفاده نکنند. با این وجود همچنان فاصله زیادی برای رسیدن به کیفیت مطلوب در این محصولات وجود دارد. شاید یکی از نکاتی که چندان مهم نباشد ولی سازندگان تاکید زیادی روی آن به دلیل تبلیغات دارند، میزان مگاپیکسل دوربین‌های موبایل است.

به دلیل سنسور کوچک تلفن همراه، لزوما بالا رفتن مگاپیکسل را نمی‌توان به معنی افزایش کیفیت دانست، چرا که فاکتورهای بسیار دیگری هم وجود دارند که در کیفیت عکس تاثیر گذار هستند. البته افزایش مگاپیکسل دقت را در جزئیات بیشتر می‌کند.

در کل سال ۲۰۲۰ را می‌توان سال دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی دانست.

هم سامسونگ و هم سونی که سازنده سنسورهای دوربین‌های موبایل در جهان هستند حسگرهای ۱۰۸ مگاپیکسلی را برای تولید انبوه در سال ۲۰۲۰ برای سازندگان مختلف موبایل آماده کرده‌اند.

شیائومی در ماه‌های آخر سال ۲۰۱۹ با جدیدترین محصول خود به پیشواز این تحول در تلفن‌های همراه رفت.

شیائومی سی سی ۹ پرو تلفن همراهی است که هم اکنون از سنسور ۱۰۸ مگا پیکسلی استفاده می‌کند. این حسگر توسط سامسونگ توسعه یافته و برای اولین بار در این مدل استفاده شده است.

این گوشی فعلا توانمندترین تلفن همراه جهان در زمینه مگاپیکسل است. سنسور اصلی این گوشی از بیشتر حسگرهای مشابه در تلفن همراه بزرگ‌تر است و با کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسلی از لنزی با دیافراگم اف ۱.۶ بهره می‌برد.

یکی از محصولات مهمی که در سال ۲۰۲۰ از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد گلکسی اس ۱۱ است. البته سامسونگ در حال کار روی یک سنسور ۱۴۴ مگاپیکسلی هم هست و شرکت کوالکام پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ را توسعه داده است که می‌تواند تا ۲۰۰ مگاپیکسل را پشتیبانی کند.

این پردازنده دارای یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی و سه هسته ۲.۴۲ گیگاهرتزی است. این پردازنده هشت هسته‌ای دارای چهار هسته دیگر ۱.۸ گیگاهرتز هم است. این پردازنده از نظر سرعت ۲۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد. از این پردازنده در بسیاری از پرچمداران گوشی‌های شرکت‌های مختلف در سال ۲۰۲۰ استفاده خواهد شد.

هوش مصنوعی
بسیاری از شرکت‌ها از گوگل گرفته تا اپل و هواوی در حال کار روی افزایش قابلیت هوش مصنوعی در عکاسی هستند. این قابلیت‌ها کمک زیادی در تشخیص سوژه، ایجاد افکت‌های رنگی و کمک به جدا کردن بهتر سوژه از زمینه عکس خواهند کرد. این اتفاق البته در سال‌های قبل شروع شده است و در سال ۲۰۲۰ شرکت‌ها مختلف سعی می‌کنند قابلیت الگوریتم‌های خود را افزایش دهند.

این الگوریتم‌ها بر پایه فناوری شبکه عصبی، سبب می‌شود در بزرگ نمایی کیفیت عکس به میزان کمتری کاهش یابد.

حرکت آهسته با کیفیت بالاتر
در سال ۲۰۲۰ قابلیت اسلوموشن ۹۶۰ فریم در ثانیه بصورت اچ‌دی در بسیاری از گوشی‌ها عمومی می‌شود و البته برخی گوشی‌ها هم می‌توانند با کیفیت هشت کی فیلمبرداری کنند. البته باز هم مانند موضوع مگاپیکسل، اندازه بزرگ شده است و لزوما انتظار کیفیت بهتر را نداشته باشید.

یکی از دلایلی که چنین قابلیت‌هایی در دوربین‌های سال ۲۰۲۰ عملی خواهد شد نوع پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام است.

با این وجود اندازه تصاویر هشت کی چندان کاربردی نیست، چرا که نمایشگرهایی با این قابلیت پخش، همچنان بسیار گران‌قیمت خواهند بود.

افزایش دقت در فوکوس
یکی از بخش‌های دیگری که در سال ۲۰۲۰ رشد خواهد کرد دقت در فوکوس است. یکی از مشکلات دوربین‌های تلفن همراه سرعت و دقت در فوکوس است. این ضعف خود را در ضبط فیلم بیشتر نشان می‌دهد بسیار اتفاق می‌افتد که در ضبط یک تصویر مهم در زندگی، فیلم به‌صورت تار توسط گوشی موبایل ثبت می‌شود.

در سال ۲۰۲۰ فناوری جدیدی که توسط سونی ساخته شده با نام او سی ال همه‌گیر می‌شود. این فناوری فوکوس خودکار تمام پیکسلی هم نامیده می‌شود که می‌تواند سبب افزایش دقت فوکوس شود.

افزایش قدرت بزرگ‌نمایی
یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که در سال ۲۰۲۰ رشد می‌کند افزایش قدرت بزرگنمایی است.

بر این اساس برخی تولید کنندگان به استفاده از چندین لنز با قابلیت بزرگ‌نمایی‌های مختلف در محصولات خود اقدام خواهند کرد.

استفاده از چندین لنز که قابلیت بزرگ‌نمایی متفاوت با ضریب‌های مختلفی را دارند، قابلیت زوم دوگانه در این تلفن‌ها را بهتر خواهد کرد.

 

منبع: فردا
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی