درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 05:17   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41104صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 27 آذر 1398 - 10:01
در دوره بازاریابی مفرط، روابط عمومی هوشمند پیروز است
روابط عمومی در واقع به شرکت ها اجازه می دهد تا از بسیاری از معایب ذاتی در تبلیغات امروزی جلوگیری کنند. روابط عمومی با تجربه مشتری مداری، مزاحمت کمتری دارد و افراد را مجبور نمی کند که توجه خود را به تبلیغ کنندگان نشان دهند زیرا زمان باقی مانده یک آگهی را حساب می کنند یا در انتظار فرصتی برای ضربه زدن به کلمات "جستجوی تبلیغ" بر روی صفحه نمایش تلفن های هوشمند خود هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تاریخ ممکن است خیلی خوب سال ۲۰۱۹ را به عنوان سالی که جامعه ما از نظر تبلیغات به حداکثر ظرفیت رسیده است، ثبت کند. جریان نفوذ آگهی به هر فضای قابل تصوری، به یک طوفان خشمگین از سر و صدای بی پایان بازاریابی و غالباً غریب تبدیل شده است. در صورتی که این مزایا برای بسترهایی است که میزبان فضای تبلیغاتی هستند، اما مردم را در تعامل بیش از اندازه، خسته و دچار شک کرده است. همچنین محیطی را ایجاد کرده که در آن ارتباط برقرار کردن و تعامل با مخاطبان خود به روشی معنی دار برای مشاغل بسیار مشکل تر شده است. من به لطف کارم در صنعت روابط عمومی و ارتباطات، این گروه اول را دیده ام.


به جای بمباران مخاطبان هدف خود با تبلیغات گسترده ای که احتمالاً آنها را تحریک می کند یا نادیده گرفته می شوند، تجارت باید تصمیم بگیرد که روابط‌عمومی هوشمند را اتخاذ کند. برخی از کارشناسان تخمین می زنند که افراد به طور میانگین در هر روز ۵ هزار تبلیغات را می بینند. تبلیغات به زندگی ما حمله کرده و همه جا از جمله برنامه ها تا روزنامه ها، تلویزیون و وب سایت ها را فرا گرفته است.


تعدادی از مشکلات پایدار در اکوسیستم تبلیغاتی فعلی ما وجود دارد، که بارزترین آنها این است که اطلاعات بسیار زیادی در حال پدیدار شدن هستند تا هر یک از موارد تبلیغاتی بسیار مؤثر باشند. پس از مدتی، نیمی از مردم اینگونه احساس می کنند که مورد حمله تیم های بازاریابی بی هویتی هستند که همه تنها به دلار و منافع خود فکر می کنند. علاوه بر حجم زیاد، مردم به طور فزاینده ای آگاهی می یابند که هدف از تبلیغ کنندگان تنها بیرون کشیدن مطالب نیست بلکه دریافت اطلاعات شخصی ما نیز می باشد.


بر خلاف روابط عمومی، بیشتر مردم متوجه می شوند که آنچه را که آنها از یک تبلیغ کننده می بینند ،به دقت برای افزایش خط تولید پایین یک شرکت ارایه شده است. این موضوع شک و تردید طبیعی را در مخاطب ایجاد می کند و باید توسط هر حرفه ای که برای دستیابی به آنها تلاش می کند، بر طرف شود.


علاوه بر این، نگرانی ها در مورد از دست دادن حریم خصوصی همچنان افزایش می یابد زیرا غول های فناوری برای اطلاع از برنامه های بازاریابی خود به "داده های بزرگ" روی می آورند. بخش بزرگی از مردم برای نادیده گرفتن، گول زدن و مسدود کردن هجوم تبلیغات، به طرز چشمگیری مسیر طولانی را طی می کنند. این برای توسعه دهندگان برنامه ها و سرویس های جریان به یک کار استاندارد تبدیل شده است تا با شارژ حق بیمه به دلیل بهره مند شدن از نسخه های بدون آگهی از محصولات خود، از بی اعتنایی ما به تبلیغات سود کسب کنند.


واقعیت این است که، مردم به طور فزآینده ای بیش از حد مورد هدف و بیش از حد تحت فشار قرار می گیرند و از حضور در انتهای پیام های بازاریابی خسته می شوند. مشاغل امروزی که مایل به دستیابی به مخاطبان خود هستند بدون اینکه به منبعی برای سرخوردگی یا خاموش کردن مشتریان بالقوه تبدیل شوند، به طور فزاینده ای برای جذب مخاطبان خود به یک رویکرد جایگزین روی می آورند. روابط عمومی استراتژیک هوشمند را وارد کنید.


روابط عمومی در واقع به شرکت ها اجازه می دهد تا از بسیاری از معایب ذاتی در تبلیغات امروزی جلوگیری کنند. روابط عمومی با تجربه مشتری مداری، مزاحمت کمتری دارد و افراد را مجبور نمی کند که توجه خود را به تبلیغ کنندگان نشان دهند زیرا زمان باقی مانده یک آگهی را حساب می کنند یا در انتظار فرصتی برای ضربه زدن به کلمات "جستجوی تبلیغ" بر روی صفحه نمایش تلفن های هوشمند خود هستند.


درعوض، روابط عمومی کاملاً در محتوایی جاسازی شده است که بیننده از قبل آن را می خواهد و در واقع توجه آنها را از طریق قصه گویی قابل اعتماد و جالب جلب می کند. این تمایز بین رسانه های پولی و رسانه های درآمدزا می تواند به تمام معنا متفاوت باشد.


روابط عمومی با استفاده از بسترهای رسانه ای، نفوذ پیام رسانی را ارایه می دهد. روابط عمومی راهی برای ساختن مارک یا هدایت پیام از طریق اثبات اجتماعی شخص ثالث است که سطحی از اعتماد به نفس را با مخاطب برقرار می کند. این تعامل معتبر از طریق فرآیندهای غربالگری طبیعی که ما برای مکان های تبلیغاتی غیرمجاز ایجاد کرده ایم، عبور می کند. ایده اصلی روابط عمومی، افزایش سطح اعتبار برای مارکی است که خود را می فروشد و به شیوه ای لطیف و استراتژیک ایجاد پیوستگی می کند.


یکی دیگر از حاشیه های مهم روابط عمومی نسبت به تبلیغات مدرن مربوط به ماندگاری هر یک است. با تبلیغات، تعامل فوراً با ناپدید شدن آگهی یا خاموش شدن تبلیغات متوقف می شود. این موضوع شرکت ها را مجبور می کند تا برای مشاهده نتایج، دائماً وارد پروسه تبلیغات شوند.


برعکس، قرار گرفتن در معرض روابط عمومی پس از پایه و اساس تنظیم شده به خصوص در دنیای دیجیتالی ما به خوبی ادامه می یابد. به محض آنکه مطبوعات، مقالات، مصاحبه ها و مطالب دیگر شروع به جمع شدن در رسانه های مختلف می کنند، سازمان با تکیه بر روابط عمومی یک ردپای رسانه ای ایجاد می کند که باعث ایجاد ارزش ویژه برای برند می شود که ترکیبی از زمان است. از آنجا که محتوای اینترنت برای همیشه زنده است، با گذشت زمان این مطالب در واقع اهمیت کسب می کنند و از طریق نتایج ارایه شده توسط موتورهای جستجو بالا می روند.


تبلیغات و روابط عمومی، هر دو روش محبوب و ضروری هستند که مشاغل با پیام های خود در مقابل مخاطبان قرار بگیرند. اما در این شرایط فعلی بازاریابی مفرط، شرکت هایی که نتیجه تبلیغات را به تنهایی دریافت نمی کنند، باید روابط عمومی استراتژیک را نیز امتحان کنند.

 

نویسنده: آوان نایرمن

مترجم: مریم میرعبدالحق
منبع: www.forbes.com

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد