درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 مهر 1402 - 03:08   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»

  رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش
  اصول روابط‌عمومی| اخلاق | 1 |
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود
  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند
  مدیر روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها
  گزارش وضعیت نگرش مصرف‌کنندگان در مورد تجارت الکترونیک
  برندسازی در چند کلام
  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41080صفحه نخست » ادامه مطلب یکشنبه، 23 آذر 1398 - 15:43
شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند
محمد مظفرخرمی مدیرروابط عمومی بیمه آسیا - با وجود اهمیت صنعت بیمه برای جامعه، رویکرد افراد به استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای چندان گسترده نیست و این پوشش‌ها غالباً در چارچوب حمایت‌های دولتی یا براساس قوانین اجباری، خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عقیده کارشناسان، مهم‌ترین اقدام برای حل این مشکل، افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان از ماهیت بیمه و کیفیت ارائه خدمات آن است، که این امر از طریق فرایند «آموزش بیمه» تحقق می یابد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با وجود اهمیت صنعت بیمه برای جامعه، رویکرد افراد به استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای چندان گسترده نیست و این پوشش‌ها غالباً در چارچوب حمایت‌های دولتی یا براساس قوانین اجباری، خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عقیده کارشناسان، مهم‌ترین اقدام برای حل این مشکل، افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان از ماهیت بیمه و کیفیت ارائه خدمات آن است، که این امر از طریق فرایند «آموزش بیمه» تحقق می یابد.


«آموزش بیمه» را می‌توان به عنوان فرآیندی در نظر گرفت که در آن، دانش و آگاهی مصرف‌کنندگان در ارتباط با؛ 1ـ خدمات و مفاهیم بیمه ای و مالی 2ـ ریسک‌های اقتصادی و اجتماعی افزایش پیدا کند به گونه‌ای که آنها بتوانند انتخاب صحیح و درک درستی از دریافت پوشش‌های بیمه ای داشته باشند. هدف از آموزش مشتریان بیمه، فراهم آوردن دانش و مهارت برای افراد و خانواده‌ها است تا توانایی آنها را در مدیریت ریسک، بهبود ببخشند.

 

 این موضوع هم برای افزایش تقاضا در بازار بیمه و هم برای افزایش تنوع محصولات بیمه ای اهمیت دارد. به عبارت دیگر، به واسطه آموزش، تقاضا برای محصولاتی که نیازهای مصرف‌کنندگان را بهتر برآورده می‌کند افزایش می‌یابد و در نتیجه، آنها از شرکت‌های بیمه می‌خواهند که محصولات و خدمات جدیدتری ارائه کنند. این روند، رقابت در بازار مالی بیمه را بهبود می بخشد.

 

 آموزش همچنین سبب می‌شود، مصرف‌کنندگان در برنامه‌ریزی مالی و بودجه‌بندی درآمدها و هزینه‌ها و همچنین مدیریت پس‌انداز مالی، کارآمدتر شوند. در این راستا برگزاری کارگاه های آموزش مفاهیم اقتصادی و مالی و همچنین مفاهیم ریسک و خطر برای افراد جامعه و بالاخص جوانان، ضروری است تا آنها از بینش و درک کافی برای پذیرش خرید محصولات بیمه ای برخوردار شوند.


در این حال، آموزش نیروی انسانی در صنعت بیمه نیز اهمیت فراوانی دارد. اگر آگاهی کارکنان و کارشناسان از محصولات بیمه‌ای و فرآیند بیمه‌گری افزایش پیدا کند، این ویژگی سبب می‌گردد سطح اعتماد و اطمینان مصرف‌کنندگان به شرکت‌های بیمه بالا برود. از سوی دیگر، صاحب نظران معتقدند آینده فعالیت صنعت بیمه در گرو سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها در فن‌آوری‌های نوظهور و همچنین ارائه خدمات با کیفیت به مصرف‌کنندگان است و رقابت در صنعت بیمه به شدت تحت تأثیر این شرایط قرار خواهد گرفت و شرکت‌های بیمه از طریق انتخاب درست ریسک و افزایش کارایی، از یکدیگر متمایز خواهند شد. لذا در این شرایط است که کیفیت فرآیند آموزش در شرکت‌های بیمه، تعیین‌کننده خواهد بود چرا که آموزش نیروی انسانی برای یک شرکت بیمه، تأثیر خیره‌کننده‌ای در شناسایی ریسک‌ها، کاهش خسارت‌ها به حداقل ممکن و افزایش کارایی آن شرکت، دارد. بنابراین می‌توان گفت، آموزش یک سرمایه‌گذاری است و هزینه نیست!

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی


  چشم‌انداز روابط‌عمومی در استان البرز


  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  آمازون با Bedrock وارد بازار هوش مصنوعی مولد می‌شود


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  بهترین کمپین روابط‌عمومی آسیا و اقیانوسیه در سال 2023 معرفی شد


  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات