درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:37   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41057صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 28 دی 1398 - 08:03
ایده منتخب/ پیوست اطلاع رسانی طرحها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاههای اجرایی
یک طرح و پروژه در دستگاههای اجرایی اعم از عمرانی و خدماتی، برای اثرگذاری هرچه بهتر و فراهم آوردن مشروعیت و مقبولیت سازمانی در عرصه افکار عمومی و همچنین اطلاع و آگاهی هرچه بهتر مردم از خدمات دستگاههای اجرایی، با هر ابعادی که باشد نیازمند یک فرآیند اطلاع رسانی برای مخاطبان خود است.
  

تدوین:
سید محمدرضا بهشتی پور
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم
عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان قم


بیان مسأله
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اطلاعات و ارتباطات در دوران معاصر از مهمترین معیارهای توسعه و پیشرفت جوامع بشمار آمده و نفوذ و تأثیرگذاری ارتباطات و رسانه ها تا جایی است که به باور بسیاری از صاحبنظران، اولویت ذهنی و رفتاری انسانها را تعیین کرده و در اغنای افکار عمومی جامعه و جهت دهی به دیدگاهها و نگرش های مردم و ارتقاء سرمایه اجتماعی بسیار مؤثر است.


از سوی دیگر اطلاع رسانی درست، شفاف و بهنگام از خدمات دولت، نقش بی بدیل و انکارناپذیری در جلب اعتماد عمومی و همراه و همدل کردن مردم با اهداف و سیاستگزاری های کلان کشور دارد.


احساس مثبت و مطلوب مردم نسبت به خدمات رسانی دولت، قضاوت ها و برداشت ها نسبت به عملکرد دستگاههای اجرایی را نیز به سمت مثبت و منصفانه پیش می برد و با پرکردن خلاء های ارتباطی، فضای تخریب، سیاه نمایی و شایعه پراکنی علیه نظام و دولت را نیز تنگ تر می کند.


یکی از ایرادات و اشکالات مهمی که همواره در دولت های پس از انقلاب اسلامی به نوعی مطرح بوده و متأسفانه در سالهای گذشته نیز بروز و ظهور جدی داشته است، ضعف در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از خدمات گسترده ای است که در حوزه های گوناگون ارائه شده است.


عدم اطلاع رسانی مناسب از ابعاد و زوایای مختلف طرح ها و پروژه های مختلف عمرانی، تولیدی، زیربنایی و خدماتی، امکان جلب مشارکت، همراهی و حمایت از آنها را سلب نموده و اگر یک پروژه با هر سطحی از موفقیت و تاثیرگذاری به مرحله اجرا و بهره برداری برسد، ولی از آن اطلاع رسانی مناسب صورت نپذیرد، در واقع بخش مهمی از طرح مذکور اجرا نشده است.


از سوی دیگر روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی، سال های متمادی است که از دو ضعف عمده در بدنه و ساختار خود رنج می برند؛ اول اینکه برخی سازمان ها و دستگاههای اجرایی از وجود نیروهای متخصص، آموزش دیده و باانگیزه در حوزه روابط عمومی بی بهره اند؛ دوم اینکه منابع مالی و اعتبارات اختصاص یافته به روابط عمومی های دستگاههای اجرایی اعم از اعتبارات ملی و استانی بسیار اندک و حداقلی است.


این دو معضل جدی سبب شده است تا فرهنگسازی و آگاهی بخشی در جامعه از سوی روابط عمومی ها ـ از محل اعتبارات متفرقه و یا اعتبارات هزینه ای سازمان ها ـ به تبیین شمای کلی از تکالیف و رسالت های سازمانی خلاصه شود. بدون تردید بسیاری از این هزینه‌کردها نیز در راستای یک برنامه جامع و تاثیرگذار نبوده و کمتر توجهی به بیان ویژگی ها و مزایای طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاهها می شود.


روابط عمومی های دستگاههای اجرایی به لحاظ تنوع و گستردگی در وظایف و مخاطبان و نیازمندی های علمی، آموزشی و تجهیزاتی و سروکار داشتن با افکار عمومی، قطعا برای تأثیرگذاری در فضای فکری و فرهنگی جامعه در راستای اهداف و رسالت های سازمان و جلب مشارکت و اعتماد مردم، باید از حمایت حداکثری مدیران ارشد برخوردار بوده و به لحاظ منابع مالی و نیروی انسانی کاملا تأمین شده باشند.

هدف از اجرای طرح
یک طرح و پروژه در دستگاههای اجرایی اعم از عمرانی و خدماتی، برای اثرگذاری هرچه بهتر و فراهم آوردن مشروعیت و مقبولیت سازمانی در عرصه افکار عمومی و همچنین اطلاع و آگاهی هرچه بهتر مردم از خدمات دستگاههای اجرایی، با هر ابعادی که باشد نیازمند یک فرآیند اطلاع رسانی برای مخاطبان خود است.


پیوست اطلاع رسانی مجموعه ای از اقدامات رسانه‌ای، تبلیغی، انتشاراتی و پژوهشی است که باید با برنامه¬ریزی آگاهانه و سنجیده و تدوین شرح عملیات مناسب، برای تمامی طرح ها و پروژه ها تعریف شده و برای معرفی ابعاد و زوایای گوناگون همان طرح و پروژه، با استفاده از همه امکانات و ظرفیت های ارتباطی، رسانه ای و هنری به مرحله اجرا برسد.


پیوست اطلاع رسانی طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی، با توجه به شرایط کنونی اقتصادی در کشورمان می تواند کمبود شدید اعتبارات روابط عمومی ها که عمدتا به عنوان سربار هزینه های جاری سازمان بشمار آمده و مورد بی مهری قرار می گیرد را به خوبی پوشش دهد.


همچنین اجرای این طرح می تواند واگذاری بخشی از وظایف و رسالت های روابط عمومی های دستگاههای اجرایی به بخش خصوصی را تسهیل نموده و از این طریق علاوه بر ارتقاء کمی و کیفی محصولات رسانه ای و تولید محتوای حرفه¬ای و اثرگذار برای مخاطبان، ضعف روابط عمومی ها در کمبود نیروی متخصص را نیز جبران نماید.


از سوی دیگر پیوست اطلاع رسانی می¬تواند مشکل کم تحرکی برخی روابط عمومی¬های دستگاههای اجرایی را نیز به خوبی مرتفع نماید، زیرا با تخصیص اعتبارات و تدوین شرح عملیات مربوطه در موافقتنامه های تملک دارایی سرمایه ای، روابط عمومی ها ملزم به انجام فعالیت های مرتبط و تحرک و پویایی هرچه بیشتر خواهند بود.


اجرای این طرح درکوتاه مدت می¬تواند موج عظیمی از اطلاع رسانی، فرهنگسازی و آگاهی بخشی از خدمات دستگاههای اجرایی را ایجاد نموده و در بلندمدت نیز می¬تواند به فعال¬تر شدن هرچه بیشتر روابط عمومی های دستگاههای اجرایی و تربیت نیروی انسانی متخصص در روابط عمومی ها منجر شود که اتفاق بسیار ارزشمندی خواهد بود.

نحوه اجرای طرح
پیوست اطلاع رسانی بر اساس همگرایی افکار عمومی با اهداف سازمانی شکل گرفته و سه وظیفه اصلی اطلاع رسانی، آموزش و اقناع را برعهده دارد و می تواند شامل فعالیت های پژوهشی و فرهنگی و اقدامات رسانه ای باشد.


پیوست اطلاع رسانی ضمن تبیین اهداف و ضرورت طرح ها و پروژه ها، میزان رضایت از انجام فعالیت های مرتبط با آنها را نیز بررسی کرده و با استفاده از روشهای نوین و تأثیرگذار، از طریق رسانه های گوناگون دیداری و شنیداری، مکتوب و فضای مجازی در جهت کسب مقبولیت، جلب اعتماد عمومی و مشارکت مردمی به کار گرفته می شود.


بدین منظور می توان در شرح عملیات موافقتنامه های تملک دارایی سرمایه ای، یک بند با مضمون:


«انجام فعالیت های پژوهشی، فرهنگی و رسانه ای جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی پیرامون طرح شامل تهیه و تولید اخبار و گزارش ها، برگزاری نشست های خبری، ساخت کلیپ و مستند، طراحی اینفوگرافی، موشن گرافی و ...، تهیه مولتی مدیا، تهیه و چاپ بروشور و کاتالوگ و ...»


را اضافه نموده و درصدی از اعتبار اختصاص یافته به طرح ها و پروژه ها (پیشنهاد: حداکثر 5 درصد) را در فصل هفتم موافقتنامه به عنوان پیوست اطلاع رسانی به این امر اختصاص داد تا بتوان از طریق عقد قرارداد با مراجع ذیصلاح از جمله کانون های فرهنگی و تبلیغاتی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسبی را پیرامون خدمات ارائه شده در دولت به مردم و شهروندان ارائه دهیم.



 

 

 



منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد