درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 01:20   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41055صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیدوشنبه، 23 دی 1398 - 08:12
آشنایی با پروفسور ساروخانی برنده جایزه بین‌المللی دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی نوین ایران
دکتر حمید نطقی (1378-1299)، بنیانگذار روابط عمومی نوین ایران، برای همیشه طرز تفکر ما را در مورد روابط عمومی تغییر داد. وی از طریق دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی، که خود در شکل دهی آن نقش بسزایی داشت به تربیت نیروهای جوان، خوشفکر، مردم دوست و آشنا به مبانی ارتباطات انسانی و اجتماعی پرداخت.
  

 

جایزه دکتر نطقی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دکتر حمید نطقی (1378-1299)، بنیانگذار روابط عمومی نوین ایران، برای همیشه طرز تفکر ما را در مورد روابط عمومی تغییر داد. وی از طریق دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی، که خود در شکل دهی آن نقش بسزایی داشت به تربیت نیروهای جوان، خوشفکر، مردم دوست و آشنا به مبانی ارتباطات انسانی و اجتماعی پرداخت.


موسسه کارگزار روابط عمومی و دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران برای ادای احترام به دکتر نطقی و بزرگداشت ارزش‌هایی که او از آن‌ها حمایت می‌کرد، به معرفی جوایز و تندیس دکتر نطقی پرداخت.

برندگان بین المللی جایزه دکتر نطقی
جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران از سال ۱۳۸۳ در دو سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و این جایزه تاکنون به کاظم معتمدنژاد پدر ارتباطات نوین ایران، جیمز گرانیگ استاد ممتاز روابط عمومی در گروه ارتباطات دانشگاه مریلند کالج پارک آمریکا، علی‌اکبر جلالی پدر علم فناوری اطلاعات ایران، علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران، سعیدرضا عاملی استاد ممتاز ارتباطات دانشگاه تهران، یونس شکرخواه بنیانگذار روزنامه‌نگاری آنلاین در ایران و حسن بشیر استاد ممتاز ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) اعطا شده است.

زندگینامه دکتر باقر ساروخانی
باقر ساروخانی استاد برجسته دانشگاه تهران در سال 1318 در قزوین متولد شد و دکترای دولتی (دتا) در جامعه شناسی و چاپ رساله در پاریس را در سال 1968 از سوربن (با درجه بسیار عالی) دریافت کردند.

تحصیلات
- ابتدایی و متوسطه در قزوین (رتبه اول شهرستان).
- لیسانس زبان- ادبیات فرانسه و علوم تربیتی در دانشسرای عالی تهران 1340 (رتبه اول).
- فوق لیسانس علوم اجتماعی از دانشگاه تهران (1342).
- اعزام به فرانسه به دلیل رتبه اول بودن.
- لیسانس جامعه شناسی از سوربن (دانشگاه پاریس).
- دکترای دولتی (دتا) در جامعه شناسی از سوربن (با درجه بسیار عالی) و چاپ رساله در پاریس در سال 1968.
- آثار: بیش از 160 کتاب، مقالله، تحقیق به زبان های فرانسه، انگلیسی و فارسی.
- جوایز: حدود 50 لوح تقدیر و جایزه به مناسبت انتشار کتاب برگزیده سال، پژوهش برگزیده سال و برگزاری سمینارهای علمی
- طرح های پژوهشی: حدود 30 کتاب پژوهشی، در بیش از 10 حوزه علمی و پژوهشی.
- مدیریت و عضویت در مجلات علمی: بنیانگذار و مدیر مجله دانشکده (مجله علمی دانشگاه تهران) و عضو هیات تحریریه در بیش از 10 مجله علمی- پژوهشی دانشگاهی.
- عضویت در مجامع علمی ملی و بین المللی: عضویت در انجمن های علمی متعدد در سطح ملی و بین المللی (از جمله کمیته بین المللی خانواده).
- حوزه های تدریس: روش های تحقیق در سطح دکترا و فوق لیسانس، جامعه شناسی ارتباطات، جامعه شناسی خانواده.
- سالیان کار بیش از نیم قرن در آموزش و پژوهش در سطح ملی و بین المللی

سمت ها
1- استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران.
2- سرپسرت بخش روانشناسی اجتماعی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی از 1349 تا 1352.
3- معاون موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی از 1350 تا 1352.
4- مدیر منتخب گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از 1370 تا 1374 (دو دوره).
5- سرپرست بخش تحقیقات تطبیقی، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی از 1371 تا 1376.
6- مدیر گروه علمی- تخصصی جامعه شناسی خانواده انجمن جامعه شناسی ایران.
7- مدیر منتخب گروه آموزشی جامعه شناسی دانشگاه تهران از 1376 تا 1381 (سه دوره).
8- استاد نمونه دانشگاه تهران در سال 1380.
9- استاد تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی (واحد تحقیقات) و عضو گروه آموزشی جامعه شناسی.
10- مدیر گروه آموزشی زنان- خانواده (دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تحقیقات)
11- مدیر گروه های تخصصی دکترای جامعه شناسی (ادامه دارد).
- عضویت هیئت تحریریه مجله جامعه شناسی وابسته به انجمن جامعه شناسی ایران.
- عضو هیئت تحریریه فصلنامه زنان دانشگاه الزهرا.
- عضو هیئت تحریریه نامه علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
- عضویت در هیئت تحریریه مجله جامعه شناسی دانشگاه تهران.
- عضویت در 15 مجله علمی دیگر.

عضویت در انجمن های علمی
- عضو انجمن جامعه شناسی.
- عضو انجمن فرهنگ و ارتباطات.
- عضو کمیته بین المللی خانواده.

حوزه های تدریس
- روش شناسی در سطح دکترای جامعه شناسی در دانشگاه تهران.
- روش های کیفی در سطح دکترای جامعه شناسی در دانشگاه تهران.
- روش های تحقیق در سطح فوق لیسانس جامعه شناسی در دانشگاه تهران.
- جامعه شناسی خانواده.
- جامعه شناسی ارتباطات.

طرح های پژوهشی
انجام بیش از 30 کتاب ژوهشی در حوزه های زیر:
- مهاجرت های اجباری (نمونه ایرانیان بازگشته از عراق).
- جوانان ایران، مسایل و نیازها.
- کودکان و رسانه های جمعی.
- اشتغال زنان، تنگنا و مسایل.

برخی کتاب‌های تالیفی
- درآمدی بر دایرة المعارف‌ علوم اجتماعی: انتشارات کیهان، 1370 و 1376.
- جامعه شناسی و مسائل ارتباط جمعی: انتشارات اطلاعات، 1372.
- جامعه شناسی ارتباطات: اطلاعات، 1372.
- طلاق (پژوهشی در شناخت واقعیت و عوامل آن): انتشارات دانشگاه تهران، 1372.
- مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده: سروش، 1381.
- دریوزگان ، پژوهشی در باب تکدی درتهران: نشر خجسته، 1383.
- اندیشه های بنیادین در دانش ارتباطات: انتشارات خجسته، 1383.
- ازدواج در ایران مسائل و تنگناها: سازمان جوانان، 1384.
- خشونت در سینمای ایران: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، 1384.
- گفتمان رسانه ای و کودکان: پژوهشکده صدا و سیما، 1385.
- روشهای تحقیق در علوم اجتماعی (جلد اول، اصول و مبانی): پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1386.
- روشهای تحقیق در علوم اجتماعی (جلد سوم، روشهای کمی: آمار پیشرفته): نشر دیدار، 1386.
- جامعه شناسی خانواده.: سروش، 1388.
- مقدمه‏ای بر جامعه‏شناسی خانواده.: سروش، 1391.
- دانشنامه ارتباطات (5 جلدی): انتشارات اطلاعات،1396.

برخی مقالات
۱. چگونگی بازنمایی بدن در گفتمانهای لذت و خوشایندی، سلامت و منزلت در آگهیهای بازرگانی.
معصومه میرزاخانی، باقر ساروخانی، حسن خجسته باقرزاده.
منبع: رسانه های دیداری و شنیداری دوره ۱۳ تابستان ۱۳۹۸ شماره ۳۰ 134 – 156.

۲. بررسی و تبیین نقش ستارگان در فرایند ارتباطی پیامهای ارتباط جمعی.
حسین خواجه جعفری، علی اکبر فرهنگی، باقر ساروخانی.
منبع: پژوهشهای ارتباطی سال بیست و پنجم پاییز ۱۳۹۷ شماره ۳ (پیاپی ۹۵) 163 – 189.

۳. ارزش آفرینی اجتماع برند در رسانه های اجتماعی با تأکید بر نقش نظام پیشنهادات.
نرجس عباداتی، باقر ساروخانی، علی اکبر فرهنگی.
منبع: راهبرد اجتماعی فرهنگی سال هفتم تابستان ۱۳۹۷ شماره ۲۷.

4. بررسی جامعه شناختی رابطه اعتماد اجتماعی و ارتباطات انسانی با تأکید بر خانواده های شهر تهران در سال 1395 -1393.
باقر ساروخانی، فهیمه نظری، منصور وثوقی.
منبع: مطالعات جامعه شناختی شهری سال هفتم تابستان ۱۳۹۶ شماره ۲۳.

5. اسطوره زدایی در روایت های شبکه خبری BBC از خبرهای مذهبی و دینی.
لیلا شعبانی، باقر ساروخانی.
منبع: مطالعات علوم اجتماعی ایران سال چهاردهم تابستان ۱۳۹۶ شماره ۲ (پیاپی ۵۳).

6. بررسی جامعه شناختی نقش رسانه های جمعی در جامعه پذیری زیست محیطی نوجوانان شهر تهران (مطالعه موردی سیمای جمهوری اسلامی ایران).
جعفر عبدالملکی، باقر ساروخانی.
منبع: پژوهشهای ارتباطی سال بیست و سوم بهار ۱۳۹۵ شماره ۱ (پیاپی ۸۵).

7. مطالعه جامعه شناختی رابطه بین فناوریهای نوین ارتباطی و ارتباطات خانوادگی در شهر شیراز.
اسد خالدی، سید محمدصادق مهدوی، باقر ساروخانی.
منبع: پژوهشهای ارتباطی سال بیست و سوم پاییز ۱۳۹۵ شماره ۳ (پیاپی ۸۷).

8. گفتمانهای دانش در ارتباطات انسانی خانواده.
بنیتا سالک آزاد، باقر ساروخانی.
منبع: مطالعات علوم اجتماعی ایران سال یازدهم پاییز ۱۳۹۳ شماره ۳ (پیاپی ۴۲).

9. بازنمایی اقتصاد خانواده در تله فیلمهای شبکه دو سیما.
باقر ساروخانی، حسین شهسواری.
منبع: پژوهشهای ارتباطی سال بیست و یکم تابستان ۱۳۹۳ شماره ۲ (پیاپی ۷۸).

10. تحلیل مقایسه ای اثرهای برنامه های تلویزیون و کانالهای ماهواره ای بر سرمایه اجتماعی دانشجویان.
غلامعباس توسلی باقر ساروخانی داوود ابراهیم پور.
منبع: جامعه شناسی کاربردی سال بیست و پنجم زمستان ۱۳۹۳ شماره ۴ (پیاپی ۵۶).

11. روابط عمومی و سرآمدی در مدیریت شهری.
سخنران: باقر ساروخانی.
منبع: روابط عمومی دی و بهمن ۱۳۹۰ شماره ۸۱.

12. تاثیر فضاهای مجازی بر کنش اجتماعی جوانان دانشجوی دختر با تاکید بر اینترنت.
باقر ساروخانی غلامعباس توسلی عزیزه سیدعربی نژاد.
منبع: پژوهشنامه علوم اجتماعی آزاد گرمسار سال دوم بهار ۱۳۸۷ شماره ۱.

13. رادیو و چشم‌اندازهای نو.
باقر ساروخانی.
منبع: رادیو ۱۳۸۲ شماره ۱۸.

14. اقتراح:آسیب شناسی فرهنگی و رسانه ها.
مهدی محسنیان راد، باقر ساروخانی، علی اکبر فرهنگی، حسین قندی، مهدی منتظرقائم، یونس شکرخواه، مهدی فرقانی.
منبع: نگاه حوزه اردیبهشت ۱۳۸۱ شماره ۸۰ و ۸۱.

15. تلویزیون و نوگرایی.
باقر ساروخانی شراره مهدی زاده.
منبع: پژوهشنامه علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۸۱ شماره ۳۵.

16. خانواده و مشروعیت روابط انسانی.
باقر ساروخانی.
منبع: نامه علوم اجتماعی ۱۳۶۷ شماره ۱.

17. فنون تحقیق در علوم اجتماعی: مصاحبه.
باقر ساروخانی.
منبع: دانشکده سال اول بهار ۱۳۵۴ شماره ۲.

18. روشهای پژوهش در جامعه شناسی وسائل ارتباط جمعی.
ژان کازانو.
مترجم: باقر ساروخانی.
منبع: نامه علوم اجتماعی ۱۳۵۳ شماره ۴.

19. روابط عمومی و مسئولیتهای اجتماعی.
منبع: فصلنامه کارگزار روابط عمومی، 1384.

20. طراحی الگوی زن در تلوزیون بر اساس سند چشم انداز توسعه بلند مدت جمهوری اسلامی ایران.
خدیجه سفیری، باقر ساروخانی، سهیلا بورقانی فراهانی.
منبع: دانشگاه تهران 21، 80 (1387).

21. بازاندیشی ارتباط بصری در شبکه فرهنگ دیداری.
باقر ساروخانی.
منبع: مطالعات رسانه ای 3، 6 (1387): 45-68.

22. طراحی و تبیین مدل نهادی کردن برنامه های راهبردی جامعه از طریق رسانه های جمعی مورد سند چشم انداز بیست سالهای یران 1404.
علی اکبر فرهنگی، باقر ساروخانی، آرین قلی پور، طاهر روشندل اربطانی.
منبع: دانش مدیریت 20/4، 79 (1386): 72-53.

23. خشونت در مطبوعات.
باقر ساروخانی و d safae.
فصلنامه تخصصی جامعه شناسی 3، 1 (1384): 87-123.

24. اینترنت و حریم خصوصی.
باقر ساروخانی.
منبع: جامعه شناسی هنر و ادبیات- نامه علوم اجتماعی سابق 1، 1 (1385): 69-110.

25. واقعیت و ارتباطات.
باقر ساروخانی، ن اقاجانی چوبر.
منبع: دانش ارتباطات 1، 3و4 (1384): 13-17.

26. اقناع: غایت ارتباطات. جامعه شناسی هنر و ادبیات.
باقر ساروخانی.
منبع: نامه علوم اجتماعی سابق -، 23 (1383): 93-116.

27. روابط عمومی و مسئولیتهای اجتماعی.
منبع: باقر ساروخانی.
کنفرانس بین المللی روابط عمومی، تهران.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد