
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ما در عصر اخبار جعلی زندگی می کنیم. اگرچه اعتماد به طور کلی در روابط عمومی نسبت به صنایع و حرفه های دیگر از جمله بازاریابی بالاتر است، اما اعتماد مخاطبان به همه کسب و کارها کمتر از همیشه شده است.
در هر کسب و کاری، اعتماد ضروری است. امروزه با اینکه اعتماد بیشتری به دست آورده ایم، اما به دست آوردن آن به طور فزاینده سخت تر شده است. از بسیاری جهات، جهان روابط عمومی به مراتب چالش برانگیزتر از گذشته شده است.
متخصصان باید اعتماد عمومی و مشتری و ارباب رجوع را حفظ کنند و از کوهی از استرس که وظیفه آنها را به طور فزآینده در جامعه پیچیده تر می کند، مراقبت کنند. با این حال من در این سال ها از حرفه خود درس های بسیاری آموخته ام که می تواند به هر رهبر حرفه ای در شغل روابط عمومی کمک کند تا بتواند در شرایط فعلی اوضاع را مدیریت کند.
در اینجا من شش نکته در مورد چگونگی موفقیت در روابط عمومی امروزی آورده ام:
۱. کارهای دشوار را انجام دهید
برای موفقیت در این صنعت، شما هرگز نمی توانید عقب نشینی کنید و اجازه دهید موانع سد راه شما شوند. اجازه ندهید که فناوری یا هرگونه مانع دیگری بین شما و هدف تان فاصله بیاندازد. درک کنید که همیشه می توانید پیام مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید.
۲. به دیگران کمک کنید. به خودتان کمک کنید
صادق باشید. دنیای روابط عمومی امروزی شما را ملزم می کند که برای به دست آوردن اعتماد و اطمینان برای اعتبار خود، علاوه بر کمک به دیگران،پیام دقیقی به مردم محاطبان تان ارایه دهید.
۳. آن را شخصی کنید
وقت خود را برای انجام تحقیقات، گفتگوهای کوچک و برقراری ارتباط شخصی بگذرانید. اگرچه این امر در هر شغلی حایز اهمیت است، روابط عمومی شرط افزایش شخصی بودن را افزایش می دهد. شما باید فناوری را کنار بگذارید تا با مشتری ها، منابع رسانه ای و مردم ارتباط برقرار کنید. مردم به ربات ها و پیام های خودکار اعتماد ندارند. در مقابل، روابط شخصی راهی مؤثر برای غلبه بر گذشتن از سد اعتماد است.
۴. سودآوری، بیش از اندازه
اگر انتظارات را مدیریت کنید، می توانید دوباره به قول های خود عمل کنید. هرگز ناامید نشوید.
قبل از هر چیز به خواست و نیاز مردم پاسخ بدهید. به پیش رو فکر کنید. هرچه مشتری دنیای شما را بیشتر ببیند، به آن اعتماد بیشتری خواهد کرد و هرچه بیشتر به مشتری خود خدمات ارایه دهید، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.
5. بزرگ نمایی کنید، کوچک نمایی کنید
روی آنچه مهم است تمرکز کنید. در تمامی کسب و کارها، رهبران با مسائل بی شماری روبرو هستند.
برای موفقیت، باید بتوانید موضوعات مهم را بشناسید و آنها را در اولویت قرار دهید. برای مثال ، ارایه پیام از اهمیت بیشتری نسبت به خود متن برخوردار است. به عبارت دیگر، جزئیات همه چیز است.
6. سخت کار کنید، سخت استراحت کن
وقت بگذارید. مانند هر شغل جدی، روابط عمومی می تواند بسیار مغلوب کننده باشد. بسیار مهم است که استرس را با استراحت متعادل کنید. اگر بیش از حد به کار خود ادامه دهید به کسی کمکی نخواهید کرد. برای من، این با ارزش ترین توصیه ای است که وجود دارد.
نویسنده: وارن اچ. کوهن
منبع: https://www.forbes.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|