درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:11   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4084صفحه نخست » جهان روابط عمومییکشنبه، 7 خرداد 1396 - 10:05
برنامه روابط‌عمومی برای ماه مبارک رمضان برای مراکز اسلامی و مساجد
نویسنده: ایئسا گالوی - روابط‌عمومی به معنای مدیریت مثبت روابط است. پس از مطالعه این متن، لطفا خود را به جای یک غیرمسلمان که هیچگاه در اجتماع شما نبوده است بگذارید.
  

شارا، ترجمه: زهرا بابازادگان- ماهی که همه ما منتظر آن بودیم فرا رسیده است! انشا‌الله که خود،‌ خانواده و خانه خود را برای هر چه بهره‌گیری بیشتر از رمضان آماده کرده باشیم. اما بر خلاف پر کردن یخچال‌ها،‌ آماده کردن مساجد برای بازدیدکنندگان غیرمسلمان و رسانه‌ها وظیفه مهمی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. در اینجا به چند اقدام آسان در دقایق آخر اشاره می‌کنیم!


روابط‌عمومی به معنای مدیریت مثبت روابط است. پس از مطالعه این متن، لطفا خود را به جای یک غیرمسلمان که هیچگاه در اجتماع شما نبوده است بگذارید. کار خود را با جستجوی اجتماع مسلمان‌نشین در گوگل آغاز کنید. از فراخوان آن‌ها در مساجد محل، رفت‌وآمد، پارکینگ، علامت‌گذاری‌های (به خصوص در ورودی و لابی)، این که پس از ورود چه اتفاقی خواهد افتاد، ‌زمانی که در محل حضور دارند چه کار خواهند کرد و بازدید چگونه پایان خواهد یافت اطلاع کسب کنید.


نکات کلیدی:
گام اول" مکاتبه پیش از بازدید
بسیاری از مراکز اسلامی ارتباطات تلفنی و پست‌الکترونیکی قوی ندارند. اما به هر حال،‌ خبر خوب آن است که فن‌آوری به کمک شما می‌آید! سیستمی برای پاسخگویی به موقع به تماس‌های تلفنی و پست‌الکترونیکی راه‌اندازی کنید. برنامه‌ریزی برای بازدید از یک اجتماع مسلمان‌نشین می‌تواند یکی از دشوارترین کارها باشد، بنابراین بهتر است این کار را تا اندازه ممکن آسان کنیم.


همانطور که می‌دانید همه ما این تجربه را داشته‌ایم که زمانی که به یک مسجد تلفن می‌زنیم یکی از این موارد رخ می‌دهد یا رخ نمی‌دهد:


1. تلفن تا ابد زنگ می‌زند! در ساعات کاری هیچ بهانه‌ای وجود ندارد که شخصی پاسخگوی تماس‌های تلفنی نباشد، حال آن که حتی از تلفن گویا هم خبری نیست.


2. پاسخگوی تلفن عمو یا عمه‌ای است که به زحمت انگلیسی می‌داند! هیچ خوش‌آمدگویی وجود ندارد.


3. پاسخگوی تلفن بی‌ادب است!


4. تا ابد پشت خط گذاشته می‌شوید.


5. به شما گفته می‌شود که منتظر بمانید تا به قسمت مربوطه وصل شوید ... و شما صدای گرفتن شماره می‌شنوید!


برای این منظور به Google Voice (رایگان است) یا هر خدمات دیگری سر بزنید، تا از موارد زیر مطمئن شوید:


1. یک خوش‌آمدگویی واضح. اگر بگویید "السلام علیکم" یا "رمضان مبارک"، باید آن را ترجمه هم بکنید. باشد‌،‌ باشد، رحمت خدا شامل حال شما شود و از نعمات رمضان برخوردار شوید.
2. از تماس‌گیرنده بخواهید که یک شماره تماس از خود به شما بدهد؛ بدین ترتیب به او می‌گویید که پاسخگو هستید و به تماس آن‌ها اهمیت می‌دهید.


3. دلیل تماس آن‌ها را بپرسید؛ بدین ترتیب می‌توانید پاسخ‌های خود را اولویت‌بندی کنید.


4. ساعات کار و هر دستورالعمل ویژه‌ای برای میهمانان یا بازدید برای اولین بار را فهرست کنید. سعی کنید بازدیدکنندگان احساس راحتی کنند. تمام جزئیات درباره افطار و زمان انجام فریضه نماز را به اطلاع آن‌ها برسانید.


5. اطمینان خاطر دهید که ظرف ... ساعت یا روز با آن‌ها تماس خواهید گرفت.


6. در پایان تشکر کنید و از آن‌ها بخواهید که از وب‌سایت شما به نشانی مرکز اجتماعی اسلامی خود بازدید نمایند.


نکته: همین اطلاعات باید رو صفحه "از ما دیدن کنید" وب‌سایت شما قرار بگیرد. حتی بهتر خواهد بود که یک فرم "بازدید خود را برنامه‌ریزی کنید" داشته باشید که قرار ملاقات‌ها و مشخصات گروه را برای شما ارسال کند.


7. و در آخر، از خدمات فوروارد تماس استفاده کنید تا در مواقع لزوم روشن و خاموش کنید. بدین ترتیب به کارمندان خود امکان می‌دهید تا زمانی که در محل نیستند نیز تماس‌ها را دریافت کنند. خدمات‌رسانی خوب بدین صورت خواهد بود که پاسخ‌دهنده متوجه می‌شود تماس مورد نظر برای مسجد بوده است و به صورت مناسبی پاسخ می‌دهد. این کار در موقعیت‌های اضطراری یا زمان‌هایی که در انتظار یک تماس دارای اولویت هستید، اهمیت پیدا می‌کند.
8. هر کسی که برای پاسخگویی به تماس‌ها انتخاب می‌شود باید همیشه یک قلم و دفترچه با خود همراه داشته باشد.


گام دوم " یک کمیته خوش‌آمدگویی تشکیل دهید:
تصور کنید که تمام آنچه درباره اسلام و مسلمین می‌دانید به صورت آن‌لاین و از طریق کانال‌های خبری بوده است. سپس خداوند به شما توفیق می‌دهد تا از مسجدی دیدن کنید و شما به سراغ وب‌سایت،‌ پست‌الکترونیکی و تلفن می‌روید. سپس به مرکز می‌روید و (در صورتی که هیچ کمیته خوش‌آمدگویی وجود نداشته باشد)، یکی از این دو سناریو اتفاق خواهد افتاد:


موقعیت 1: کسی آنجا نیست! در قفل نیست، بنابراین شما با تردید داخل می‌شوید و صدا می‌زنید که "کسی هست؟" و تنها چیزی که می‌شنوید،‌ انعکاس صدای خودتان است. به اطراف نگاه می‌کنید، هیچ اطلاعاتی وجود ندارد، تابلوی خوش‌آمدگویی به چشم نمی‌خورد. بولتن یا فرم مخصوص بازدیدکنندگان نیز وجود ندارد. در بیشتر مواقع،‌ تنها راهرویی است پر از کتاب‌های خاک‌گرفته که به عنوان جاکفشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برگه‌های تبلیغاتی رویدادهای گذشته و کپه‌هایی از چیزهای اتفاقی. سپس دری را می‌بینید که به یک محوطه بزرگ و خالی اما مفروش باز می‌شود و تنها تابلوی "با کفش وارد نشوید" را می‌بینید. در کنار این در، یک دستشویی می‌بینید و با خود فکر می‌کنید که آیا من از در پشتی وارد شده‌ام؟


موقعیت 2: کسانی که در محل هستند،‌ کارکنان آنجا نیستند! شما قدم می‌زنید و اما لبخندی بر چهره کسی نمی‌بینید. (و نمی‌گوییم که اگر خانمی وارد محوطه‌ مردان شود چه اتفاقی می‌افتد) هیچ کس با شما سلام و احوال‌پرسی نمی‌کند. بعد متوجه می‌شوید که هیچ برنامه‌ای برای پذیرش بازدیدکنندگان وجود ندارد و این که شاید شما مزاحم برنامه دیگران شده‌اید.


نکته: البته میلیون‌ها سناریوی دیگر نیز می‌تواند وجود داشته باشد و حتی ممکن است تجربه بسیار مثبتی باشد اما چرا باید ریسک کرد؟ داشتن یک کمیته خوش‌آمدگویی که برای پذیرایی از بازدیدکنندگان برنامه‌ریزی کند، کاری پویا و کم‌هزینه برای مشارکت اعضا می‌باشد. این گفته که اولین برخورد بسیار مهم است، واقعا حقیقت دارد،‌ پس بیایید که گام اول را درست برداریم. از خود بپرسید که اگر یک بازدیدکننده بودید، دوست داشتید چه برخوردی با شما بشود.


اصول یک کمیته خوش‌آمدگویی خوب
یک کمیته خوش‌آمدگویی خوب باید از مسلمانان آگاه و دوستانه تشکیل شود. در ساعات کار (زمانی که درهای ساختمان به روی عموم گشوده است)، حداقل باید یک نفر پاسخگو باشد. این فرد باید به اندازه کافی در میان جمعیت باشد تا بتواند زمانی که بازدیدکنندگان را هدایت می‌کند، واکنش افراد دیگر را نیز مدیریت کند.


مثال: برداری را تصور کنید که می‌خواهد از هر غیرمسلمانی که می‌بیند سوالات جنجال‌برانگیز بپرسد حتی پیش از این که نام آن‌ها را بداند. اعضای کمیته‌ خوش‌آمدگویی شما باید بتوانند چنین فردی را مؤدبانه سر جای خود بنشانند و از امام و هیئت مسجد کاملا پشتیبانی کنند.


رفتار آن‌ها باید دوستانه باشد،‌ لباس‌های مرتب بپوشند،‌ به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند و پرسش‌های دشوار را به امام واگذار کنند و اعتراف کنند پاسخ تمام پرسش‌ها را نمی‌دانند. مهمتر از همه آن‌ها باید نسبت به اسلام اشتیاق داشته باشند و افراد شادی باشند!


ابزار کمیته خوش‌آمدگویی
مطالب چاپ‌شده:

همیشه مطالب چاپ‌شده‌ای درباره مرکز، اسلام و رمضان آماده داشته باشید. برای اطلاع‌رسانی درباره مرکز،‌ از عکس‌های فراوان استفاده کنید. یک بروشور سه‌تاشو برای این منظور کافی است. تاریخ تأسیس، خدماتی که ارائه می‌شود، تعداد اعضا، هرگونه ویژگی خاص، شرح حال کوتاهی از امام و دیگر متصدیان اجتماع را در بروشورها بگنجانید و در پایان نشانی وب‌سایت،‌ شماره تماس و ساعات کار را ذکر کنید.


پوشش
باید تعدادی لباس (روسری و غیره) اضافی آماده داشته باشید تا در صورت تقاضای بازدیدکنندگان در اختیار آن‌ها قرار دهید. اگر در اجتماع شما محدودیت‌هایی برای پوشش وجود دارد،‌ این موضوع باید آشکارا اعلام شود. هر نوع مقرارتی که برای پوشش وضع می‌شود باید به طور نامتناقضی اجرا شود کمترین شروط را برای هر دو جنس تعیین کند. شما نمی‌خواهید غیرمسلمانان را مجبور به پوشیدن لباس‌های خاصی کنید و بعد آن‌ها شاهد مسلمانانی باشند که کمتر از آ‌ن‌ها پوشش دارند. این لباس‌ها را به عنوان هدیه به بازدیدکنندگان بدهید تا این که آن‌ها نگران مسائل بهداشتی نباشند. خانم‌ها را مگر در شرایط خاص مجبور به پوشیدن روسری یا چیز دیگری نکنید.

 

99 درصد مواقع مردمی که به مسجد می‌آیند ذهن بازی دارند و خود خواستار رعایت هنجارها هستند. راهنمایی شما پیش از رسیدن بازدیدکنندگان بسیار ضروری است؛ مردم به طور کلی دوست ندارند باعث رنجش دیگران شوند،‌ به خصوص در بدو ورود به یک مجمع عمومی. نحوه برخورد ما با بازدیدکنندگان غیرمسلمان در تمام اجتماع منعکس می‌شود.


فضای اختصاص داده شده به بازدیدکنندگان در مرکز و سالن نماز
مکان مشخصی را برای میهمانان آماده کنید. به صورتی که مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند اما حرمت بازدیدکنندگان نیز حفظ شود. به گونه‌ای نباشد که احساس کنند به گوشه‌ای پرگرد و غبار پرتاب شده‌اند یا از بقیه مردم مخفی شده‌اند. صندلی‌های تاشوی راحتی در نظر بگیرید و افرادی که پاسخگوی سوالات باشند و مراسم را توضیح دهند یا حتی در طول سخنرانی‌ها ترجمه کنند.


توصیه: بیشتر مردم کودکان را دوست دارند، بنابراین بهتر است که یک کودک مسلمان به آن‌ها چیزی تعارف کند یا به آن‌ها خوش‌آمد بگوید.


یک گروه امنیتی و یا پارک کننده داشته باشید:
این گروه را به گونه‌ای آموزش دهید تا افرادی را که راه را به سمت سالن گم کرده‌اند و گیج شده‌اند را به جایی راهنمایی کند که یکی از اعضای کمیته حضور داشته باشد. اگر منتظر مهمان هستید،‌ این گروه باید از آن اطلاع داشته باشند. همیشه باید بدانند که چه کسانی در کمیته وجود دارد و در آن زمان خاص چه کسانی حاضر هستند تا بتوانند بازدیدکنندگان را به سمت آن‌ها هدایت کنند.


داستان واقعی: چند سال پیش، مسجد بزرگی در شمال تگزاس اولین میزگرد کاندیداهای خود را برگزار می‌کرد. سیاستمداران بزرگ هر نژاد و همین طور غیرمسلمانان مدعو همسایه حاضر شدند. این رویداد موفقیتی بزرگ بود. مسجد مملو از جمعیت بود و حداقل نیمی از حضار غیرمسلمان بودند. در جلسه پرسش و پاسخ،‌ اولین پرسش را یک خانم موآبی مسن مطرح کرد که "چرا این قدر از تمدن دور هستید که هر جمعه ماشین‌های خود را در حیاط من پارک می‌کنید؟"


گام سوم " رسانه
رای بازدیدکنندگان رسانه‌ای که در پی فیلمبرداری از مرکز،‌ مصاحبه با کارکنان و اعضای اجتماع و منعکس کردن آن‌ها در اخبار هستند،‌ موارد زیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند:
1. همیشه باید کسی حضور داشته باشد که به هنگام رویدادها بتواند درباره مسجد یا مرکز تصمیم‌گیری کند.


2. افراد خود را برای برخورد با رسانه‌ها آموزش دهید.


3. گروه امنیتی و پارک کننده را برای استقبال از خبرنگاران آموزش دهید. آن‌ها انتظار خواهند داشت که محلی برای پارک خودرو به آن‌ها اختصاص داده شود.
توصیه: مراقب باشید که کسی پشت آن‌ها پارک نکند زیرا خبرنگاران افراد پرمشغله‌ای هستند و باید به سرعت حرکت کنند.


4. تفاوت میان صحبت کردن با یک خبرنگار و یک مصاحبه با او را بدانید. هیچگاه پیش از این که درک روشنی از وضعیت پیدا کنید، به پرسش‌های‌ آن‌ها پاسخ ندهید. به یاد داشته باشید که میکروفون‌ها همیشه روشن هستند!


5. تفاوت میان صحبت‌های یک عضو اجتماع و یک نماینده از یک مرکز اسلامی را بدانید. یک عضو اجتماع تنها نماینده خودش است یا می‌تواند نشان‌دهنده احساس غالب باشد. اما نماینده یک مرکز اسلامی از جانب یک جمعیت صحبت می‌کند. شما نمی‌توانید از صحبت کردن یک عضو مشتاق جلوگیری کنید اما مشخص کنید که آن فرد نماینده چه کسی و چه چیزی است.


6. حوزه خود را بشناسید. به عنوان یک مسجد محلی، شما نماینده اجزاء تشکیل دهنده محله خود هستید. بنابراین هیچگاه به نمایندگی از گروه بزرگتری صحبت نکنید.


7. صادق باشید.


8. پیام تشکری برای پوشش خبری مثبت و درست ارسال کنید.


تأکید می‌کنیم که آنچه گفته شد اقدامات ساده‌ای بود که به آسانی قابل انجام است. می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید. من تنها پرسش‌هایی را نمایش می‌دهم که برای اکثریت خوانندگان مفید باشد اما تلاش می‌کنم تا به برخی پرسش‌های خاص از طریق پست‌الکترونیکی پاسخ دهم.
امید است که با یاری خداوند بتوانیم تصویر اسلام و مسلمین را ارتقاء دهیم. آمین

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد