درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:22   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  50 مدیر ارشد بازاریابی برتر کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40661صفحه نخست » ادامه مطلب چهارپنجشنبه، 9 آبان 1398 - 22:06
رمز و راز نهفته در پس اسامی مارک های مختلف
میلیاردها مصرف کننده در سراسر جهان با نام برندهای مختلف آشنا هستند، از Nike گرفته تا McDonald’s، Pepsi و غیره، اما بسیاری از آنها از رمز و راز نهفته در پس نام این برندهای محبوب بی اطلاع می باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| میلیاردها مصرف کننده در سراسر جهان با نام برندهای مختلف آشنا هستند، از Nike گرفته تا McDonald’s، Pepsi و غیره، اما بسیاری از آنها از رمز و راز نهفته در پس نام این برندهای محبوب بی اطلاع می باشند. 


Pepsi 
این نام از اصطلاح پزشکی dyspepsia برای سوءهاضمه الهام گرفته شده است. مخترع آن یعنی کیلب دیویس برادام، ابتدا می خواست پزشک بشود، اما یک بحران خانوادگی باعث شد دانشکده پزشکی را ترک کرده و داروساز بشود. کشف او که در ابتدا Brad’s Drink نامیده شد از ترکیب شکر، آب، کارامل، روغن لیمو و Nutmeg درست شده بود. سه سال بعد، برادام نام نوشیدنی اش را تغییر داد زیرا معتقد بود به هضم غذا کمک می کند. 

Pepsi 
این نام از اصطلاح پزشکی dyspepsia برای سوءهاضمه الهام گرفته شده است. مخترع آن یعنی کیلب دیویس برادام، ابتدا می خواست پزشک بشود، اما یک بحران خانوادگی باعث شد دانشکده پزشکی را ترک کرده و داروساز بشود. کشف او که در ابتدا Brad’s Drink نامیده شد از ترکیب شکر، آب، کارامل، روغن لیمو و Nutmeg درست شده بود. سه سال بعد، برادام نام نوشیدنی اش را تغییر داد زیرا معتقد بود به هضم غذا کمک می کند. 

McDonald’s 
این برند به نام دو برادر که یک همبرگرفروشی داشتند، نامگذاری شده است. ریموند کروک، بنیانگذار McDonald’s فروشنده ماشین ساخت میلک شیک بود که اولین بار با دیک و مک مک دونالد آشنا شد. این دو برادر در سن برناردینو- کالیفرنیا، همبرگرفروشی داشتند. برادران مک دونالد تعدادی دستگاه میلک شیک را از کروک خریدند. کروک آنقدر از رستوران آنها خوش اش آمد که نمایندگی شان را به عهده گرفت و چندین شعبه رستوران فست فود را در سراسر آمریکا به صورت فرنچایز افتتاح کرد. 

 Adidas 
نام برند از نام بنیانگذار آن یعنی Adolf Dassler الهام گرفته شده است. آدولف پس از بازگشت از خدمت طی جنگ جهانی اول، در زمینه تولید کفش ورزشی فعالیت اش را آغاز کرد. نام Adidas از لقب او Adi و سه حرف اول نام خانوادگی اش تشکیل شده است. 

Rolex 
هانس ویلسدورف، بنیانگذار Rolex می خواست نامی را برای آن انتخاب کند که در زبان های مختلف درست تلفظ شود. ویلسدورف گفت: حروف الفبا را با همدیگر ترکیب می کردم ولی به نتیجه نرسیدم. تا اینکه یک روز صبح حین کالسکه سواری در لندن، یک جن در گوشم نام Rolex را زمزمه کرد! 

IKEA 
IKEA کلمه سوئدی نیست. بنیانگذار آن یعنی انگوار کامپارد (Ingvar Kamprad) برند را با ترکیب حروف اول نام و نام خانوادگی اش(IK) و حروف اول مزرعه و روستایی که در آن بزرگ شده بود، یعنی Elmtaryd و Agunnaryd نامگذاری کرد. 

Nike
Nike الهه یونانی پیروزی است. این شرکت در سال 1964 با نام Blue Ribbon Sports تاسیس شد. اما در سال 1971 نام خود را به Nike تغییر داد. بنیانگذاران شرکت، یعنی بیل باورمن (مربی دو و میدانی) و فیل نایت (دونده اهل پورتلند) می خواستند نام Dimension 6 را برای برندشان انتخاب کنند. اما اولین کارمند شرکت یعنی جف جانسون، نام Nike را پیشنهاد کرد.
 

منبع: iranjavan


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد