درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 2 آبان 1400 - 23:24   

فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست معاونت ارتباطات معاون حقوقی ریاست جمهوری

  انتصاب سرپرست معاونت ارتباطات معاون حقوقی ریاست جمهوری


ادامه ادامه مطلب سه

فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری

  فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاله علمی/ روابط عمومی و هوش مصنوعی: فقط راجع به ماشین ها نیست
  بحران های روابط عمومی برای کسب و کارهای کوچک
  فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری
  نشست مشترک مسئولین روابط عمومی شرکت های پالایشی در شرکت پالایش نفت اصفهان
  سرپرست روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان منصوب شد
  وادکست چیست؟
  پنج قانون جدید برای موفقیت در بازاریابی ویدئویی
  12 قاعده روابط رسانه ای
  مقاله/ نقش روابط عمومی در پایدارسازی سازمان
  بانک رفاه کارگران، مسابقات دوره ای "هوش حفاظتی" برگزار می کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40609صفحه نخست » ادامه مطلب دویکشنبه، 5 آبان 1398 - 11:25
تغییر نقش سنتی رسانه ها
در گذشته‌ های نه چندان دور رسانههای سنتی چنان جایگاه ویژه ای در میان مخاطبان داشتند به گونه ای که هیچ‌کس سخنی را تا از رسانه ای نشنیده بود، آن را نمی پذیرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در گذشته‌ های نه چندان دور رسانههای سنتی چنان جایگاه ویژه ای در میان مخاطبان داشتند به گونه ای که هیچ‌کس سخنی را تا از رسانه ای نشنیده بود، آن را نمی پذیرفت.

اما در عصر حاضر که بنابر عقیده صاحب نظران علم ارتباطات، مخاطب معنای مورد نظر خود را می‌سازد، به جای آنکه رسانه‌ها دارای قدرت قلمداد شوند، تمرکز بر امور دیگری است که در اثرگذاری پیام‌ها موثر است.

یک استاد و کارشناس علم ارتباطات در گفتگو با سیناپرس در رابطه با این تحول و تاثیری که در فضای رسانه ای گذاشته است، گفت: درحالی که در گذشته‌ای نه چندان دور هیچ‌کس سخنی را نمی‌پذیرفت مگر اینکه از رسانه شنیده باشد، اکنون گزاره کلیدی تأکید فزاینده بر ساخت معنا و کارگزاری انسانی و نیاز دربردارنده کاوش نسبت به بافت‌های تاریخی و اجتماعی است که در آن مخاطب معنای مورد نظر خود را می‌سازد.

 

دکتر اسماعیل قدیمی تاکیدکرد: امروز به جای آنکه رسانه‌ها آنقدر قدرتمند دانسته شوند که بر همه جنبه‌های زندگی ما تأثیر ‌گذارند، تمرکز بر امور دیگری در اثرگذاری پیام‌ها و موضعی معطوف به واکاوی فرآورده‌های رسانه‌ای و ارزیابی نسبت به فرهنگ رسانه‌های پساتوده‌ای قابل قبول است.

وی ادامه داد: امروزه نظریه‌پردازی ارتباطات به‌طور حتم از نظریه‌های کلان و گرند تئوری‌ها دوری جسته و در کنار عمل به توصیه‌های ازرا پارک و جان دیویی در توجه به جزئیات و دقایق تحلیل کارکرد رسانه‌ها در جامعه و پرهیز از پیچیدن نسخه یکسان برای همه شرایط و احوالات، به سوی انتقاد از منتقدان حرکت کرده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: به هرحال در عصر حاضر با گسترش دامنه پذیرش شبکه‌های اجتماعی و موبایلی از یک سو و تغییر کارکرد رسانه های سنتی در جوامع از سوی دیگر، نقش رسانه از آن مفهوم سنتی خود تغییر کرده است. در رسانه های عصر حاضر، کاربر نقش فعالی در تولید محتوا دارد، بنابراین تاثیرگذاری مخاطب از رسانه علیرغم اینکه همواره مطرح است اما، در حال گذار است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی باید فرهنگ عامیانه را با فرهنگ متعالی آشتی دهیم گفت: در عصر حاضر هیچ‌ شخص و نهادی در مقامی قرار ندارد که بتواند با استبداد گزاره‌های غیرقابل آزمون را تدوین کرده و بتواند ذائقه عمومی را به نفع گروهی خاص هدایت کند. چراکه، مخاطب امروزی علیرغم اینکه کماکان از رسانه ها تاثیر می پذیرد اما، دیگر آن مخاطب منفعل گذشته نیست و همین امر کار رسانه ها را بسیار سخت کرده است.

گفتگو: هانیه حقیقی

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  مقاله/ نقش روابط عمومی در پایدارسازی سازمان


  فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  وادکست چیست؟


  مقاله علمی/ روابط عمومی و هوش مصنوعی: فقط راجع به ماشین ها نیست


  12 قاعده روابط رسانه ای


  پنج قانون جدید برای موفقیت در بازاریابی ویدئویی


  از مدی پیروی کنید که شما را از دیگران متمایز کند


  3 مسئله ارتباطی بزرگ که توجه فوری می طلبد


  انتصاب سرپرست معاونت ارتباطات معاون حقوقی ریاست جمهوری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی