درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 2 آبان 1400 - 23:57   

فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست معاونت ارتباطات معاون حقوقی ریاست جمهوری

  انتصاب سرپرست معاونت ارتباطات معاون حقوقی ریاست جمهوری


ادامه ادامه مطلب سه

فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری

  فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاله علمی/ روابط عمومی و هوش مصنوعی: فقط راجع به ماشین ها نیست
  بحران های روابط عمومی برای کسب و کارهای کوچک
  فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری
  نشست مشترک مسئولین روابط عمومی شرکت های پالایشی در شرکت پالایش نفت اصفهان
  سرپرست روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان منصوب شد
  وادکست چیست؟
  پنج قانون جدید برای موفقیت در بازاریابی ویدئویی
  12 قاعده روابط رسانه ای
  مقاله/ نقش روابط عمومی در پایدارسازی سازمان
  بانک رفاه کارگران، مسابقات دوره ای "هوش حفاظتی" برگزار می کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40399صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 15 مهر 1398 - 17:37
ضرورت آموزش عمومی بیمه درسطح جامعه
سیدعبدالله میرحسینی - در دنیایی که ضرورت توجه به نفش و رضایت مردم یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی هر کشور محسوب می شود، روابط عمومیها در توسعه و آگاه سازی افکارعمومی و همچنین رضایت مندی و جلب مخاطب، نقش روشنگر و اساسی دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| صنعت بیمه یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور است که در کشورهای توسعه یافته درصد بالایی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. ضریب نفوذ بیمه در ایران 1/2 درصد بوده است و این حکایت از عدم توسعه یافتگی این صنعت است. توسعه هر پدیده ای در جامعه، منوط بر بسترسازی مناسب فرهنگی است و صنعت بیمه نیز از این امر مستثنی نیست.


یکی از اصلی ترین عوامل عدم توسعه فرهنگ بیمه در کشور، کافی نبودن آگاهی مردم است و با توجه به جایگاه بیمه در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، بی شک مستلزم وجود زیرساختهایی برای گسترش در سطح جامعه است که در این مسیر جایگاه اموزش و فرهنگ سازی به عنوان عامل اصلی برای افراد جامعه مطرح می باشد.


در عصرجدید که شاهد تغییرات شتابان هستیم وهـرروزتغییرات جدیدی دردنیای کسب وکار رخ می دهد سازمانها باید خـود را بـا ایـن تغییرات همراه سازندوآموزش از مقوله هایی است که باید بیش ازگذشته درسازمان ها مورد توجه وبررسی قرارگیرد وهرچه در این خصوص حرفه ای تر عمل کنند موفق تر خواهند بود.


با توجه به نقش و جایگاه شرکت ها و موسسات بیمه در کشورهای توسعه یافته وگستردگی خدمات بیمه ای، آموزش مناسب و مستمر در جهت افزایش آگاهی و شناخت مردم از این خدمات و گسترش فرهنگ بیمه در میان اقشار و طبقات مختلف جامعه نه تنها توسط صنعت بیمه، بلکه با همیاری سایر نهاد های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می تواند روند توسعه کشور را شتاب بیشتری دهد.


در واقع آموزش پیش نیاز اساسی توسعه همه جانبه درجامعه تلقی میشود وباشکل گیری فناوری های جدید و پیشرفته به جای رویکردهای سنتی و قدیمی، این امر دچارتغییرات فراوان شده است و استفاده از روش های نو دراین عرصه ، میتواند یکی از مصادیق استفاده مناسب باشد.


صنعت بیمه باید مقوله آموزش و فرهنگ سازی را از سه دیدگاه مورد توجه و مطالعه قرار دهد:
1- فراهم آوردن مقدمات امرآموزش در داخل شرکتهای بیمه ای به عنوان یک اصل
2- ضرورت آموزش عمومی در سطح جامعه در راستای بسط و گسترش فرهنگ بیمه با استفاده از روشهای جدید آموزشی
3- آموزش عمومی بیمه در مراکز تخصصی و آموزشی در مناطق مختلف کشور
دراین بین روابط عمومی بیمه مرکزی ایران می تواند با تدوین یک استراتژی خوب و استفاده ازرسانه هاو وسایل ارتباط جمعی برای پیشبرد این مقوله برنامه ریزی نماید.


لازم به ذکراست صنعت بیمه علارغم پیشرفت در چند سال اخیر نیازمند ارتفاء جایگاه خود در اقتصاد کشور است که در این بین روابط عمومی به عنوان یکی از عناصر تاثیرگذار در توسعه فرهنگ بیمه، نقش پررنگ و بسزایی دارد و با ایفای نقش آموزشی و خبری خود با استفاده از شیوه های مناسب در آگاهی بخشی و ایجاد تحول و انگیزه موثرخواهد بود.


در دنیایی که ضرورت توجه به نفش و رضایت مردم یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی هر کشور محسوب می شود، روابط عمومیها در توسعه و آگاه سازی افکارعمومی و همچنین رضایت مندی و جلب مخاطب، نقش روشنگر و اساسی دارند.

 

 امید است روابط عمومی صنعت بیمه دراین مسیر گامهای موثرتری را بردارد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  مقاله/ نقش روابط عمومی در پایدارسازی سازمان


  فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  وادکست چیست؟


  مقاله علمی/ روابط عمومی و هوش مصنوعی: فقط راجع به ماشین ها نیست


  12 قاعده روابط رسانه ای


  پنج قانون جدید برای موفقیت در بازاریابی ویدئویی


  از مدی پیروی کنید که شما را از دیگران متمایز کند


  3 مسئله ارتباطی بزرگ که توجه فوری می طلبد


  انتصاب سرپرست معاونت ارتباطات معاون حقوقی ریاست جمهوری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی