درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 مهر 1402 - 18:21   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند

  دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر

  شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عشق یعنی کاهش رنج بشر
  چرا اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین گزینه شما برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل است
  نگرانی از رواج خودسانسوری رسانه‌ها در فیلیپین
  درخواست روزنامه‌نگاران برای تنظیم متوازن قوانین مربوط به هوش مصنوعی
  قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیرعامل بانک رفاه کارگران
  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد
  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد
  ۲ شعبه شورای حل اختلاف ویژه بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان
  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40289صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 15 شهریور 1400 - 09:36
11 نکته برای عکاسی بهتر در روابط عمومی
مردم ترجیح می دهند که اطلاعات شان را در قالب تصویر دریافت کنند. ما باور داریم که دریافت های بصری اطلاعات بیشتری را نسبت به دریافت های سمعی منتقل می کند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سوزانو سالوو، صاحب نیمی از عکاسی سالوو، نکاتی را برای عکاسی عکس های پویا و ویدئوهای عالی ارائه می دهد، دو حوزه ای که همه ارتباطگران و بویژه روابط عمومی ها باید در مورد آن اطلاعاتی داشته باشند.

سوزانو سالوو، سهامدار عکاسی سالوو، طی یک سخنرانی در کنفرانس بین المللی که اخیرا برگزار شد با بیان اینکه دلایل خوبی برای اینکه اکثر ارتباطات سازمانی حاوی تصاویر نمی شوند، وجود دارد، گفت: «اکثر ارتباطگران برای سخن گفتن و نگارش آموزش دیده اند».

وی افزود: اما اگر آنها بخواهند پیام های اثربخشی را تولید کنند، باید در مورد تصویر نیز آموزش ببینند.

سالوو اظهار کرد: «تصاویر بهترین راه پردازش اطلاعات هستند.».

وی افزود: «مردم ترجیح می دهند که اطلاعات شان را در قالب تصویر دریافت کنند. ما باور داریم که دریافت های بصری اطلاعات بیشتری را نسبت به دریافت های سمعی منتقل می کند.»

با توجه به اینکه تعداد عکس هایی که در هر سال گرفته می شود، نسبت به سال 1930 حدود 380 برابر شده است، شما به چیزی بیش از انتخاب محل و فشردن کلید دوربین برای عکاسی عکسی که بتواند توجه مردم را به خودش جلب کند، نیاز دارید.

سالوو بیان کرد: «آن عکس ها بهتر است خوب گرفته شوند، چراکه عکس دیگر چیز منحصر به فردی نیست.» و در ادامه تصریح کرد: «خوبی صرف، دیگر برای خوب بودن کفایت نمی کند.»

سالوو این نکات را برای اینکه بتوانید حداقل ها را برای یک ارتباط بصری مطلوب داشته باشید، پیشنهاد داده است:

1. آموزشی مناسب دریافت کنید. چراکه ارتباطگران بیشتر یاد می گیرند که چگونه از واژگان استفاده کنند، بهتر است به دنبال سمینارها یا دوره های آموزشی برای عکاسی و فیلمبرداری بگردید، مهم است که بدانید آنچه شما فکر می کنید عکسی عالی است، چیزی نیست که واقعا در بازار به درد بخورد.

2. بروشورهای آموزشی دستگاه خود را به دقت مطالعه کنید. سالوو هشدار داد: «شما تا زمانی که بر تکنیک ها تسلط نداشته باشید، نمی توانید خلاقیت و ظرافت کارتان را بروز دهید.»

3. مراقب گیاهان یا چیزهایی که به نظر می رسد در موضوع تان رشد می کنند باشید. او گفت: «اطراف و حاشیه های فریم را در نظر داشته باشید. مواظب باشید که از آن گزینه های بصری منحرف نشوید.»

4. انتخاب های تان را بد انجام ندهید. به جای تلاش برای عکاسی در میانه یک سخنرانی یا در حین ورود و خروج شخص، لحظه ای صبر کنید. به افراد این فرصت را بدهید خودشان را برای عکاسی آماده کنند.

5. در مورد جایزه ها خلاق باشید. عکسی که از شخصی با لبخندی مصنوعی در حالی که جایزه ای را در دست دارد، تصویر خوبی نیست. در عوض، یک نمای نزدیک از خود جایزه بگیرید، چراکه معمولا این تصاویر زیبا می شوند. اگر دارید از سخنرانی یک جایزه عکس می گیرید، به جای عکس مستقیم، از سمت راست عکس بگیرید. در عین حال بهتر است، قبل از رویداد عکس را بگیرید.

6. از فلاش استفاده نکنید. استفاده از فلاش در عکس عموما نقطه ای نورانی در پیشانی طرف قرار می دهد و اگر عینکی باشد، می تواند بازتاب نامطلوبی را ایجاد کند. بهترین عکاسی، عکاسی با نور طبیعی است.

7. از نورپردازی پس زمینه استفاده نکنید. وی گفت: «به طور کلی، شما به نوری با زاویه 45 درجه برای تابش نیاز دارید.»

8. از افراد بخواهید که طبیعی تر باشند. اگر به افراد فقط بگویید که لبخند بزنند، نمی توانید از آنها انتظار داشته باشید که خوب به نظر برسد. به او کمک کنید که راحت باشد. اگر فرد آشفته است به او بگویید که به دور دست ها نگاه کند، نفس عمیق بکشد و دوباره برگردد.

9. شخصیت سوژه خود را بگیرید. سالوو گفت: «شما می خواهید بدانید که چگونه به نظر می رسند، اما مهمتر از آن این است که بدانید آنها شبیه چه هستند.» لذا برای اینکه در این زمینه ایده ای را بدست آورید با وی صحبت کنید و سپس در لحظه ای او را شکار کنید.

10. موضوع مورد نظر خود را به دقت نمایش دهید. فوتوشاپ کردن عکس فقط سبب می شود که موضوع تان همانند پلاستیک به نظر برسد و او را نشناسند. به همین ترتیب؛ نباید از تصاویری که دو یا سه سال قبل گرفته اید استفاده کنید.

11. عناصر انسانی را به تصویرتان بیافزایید. یک عکس از ساختمان یا یک ماشین اگر در کنار یک انسان قرار داشته باشد، به مراتب جذاب تر است؛ حتی اگر فقط یک دست در آن باشد. شما می توانید به سادگی با افزودن یک شخص، تجربه به مراتب بهتری را به بیینده عکسان بدهید.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد


  روزنامه‌ای جدید که فقط به صورت چاپی منتشر می‌شود


  زمان رایگان است و بسیار قیمتی


  هوش مصنوعی، چالشی برای امنیت انرژی


  چگونه تکامل هوش مصنوعی می‌تواند بر وجود آینده مدیران بازاریابی تأثیر بگذارد؟


  دلایل ایجاد اینفلوئنسری به عنوان یک رشته دانشگاهی


  هنر درست اندیشیدن


  نسل جدیدی از مصرف کنندگان دیجیتال


  خبرنگار همراه و همکار روابط‌عمومی است


  انتصاب معاونت ارتباطات حزب همت در خراسان شمالی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات