شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شاید این سوال را از خودتان پرسیده باشید، چه عواملی باعث می شوند که در کمپین روابط عمومی موفق شوید؟ موفقیت هر کمپین روابط عمومی وابسته به برنامه ریزی دقیق و اجرای آن می باشد:
• بهترین کمپین های روابط عمومی اهداف واقع گرایانه دارند
برترین کمپین های روابط عمومی هدف مدار هستند. آنها پیرامون اهداف واقع گرایانه و ویژه روابط عمومی شکل می گیرند و شامل اعمال و استراتژی های مناسب و آسان برای اندازه گیری می شوند. این اهداف و استراتژی ها مطمئن می سازند که این اهداف قابل دستیابی در چارچوب زمانی مشخصی می باشند.
• طرح ها و تحقیقات موفقیت را قطعی می کنند
تحقیق و برنامه ریزی، بنیان های حیاتی برای هر استراتژی یا کمپین موفق هستند و کمپین روابط عمومی از این قاعده مستثنی نیست. بهترین کمپین روابط عمومی تصادفی اتفاق نمی افتد؛ آنها با دقت و توسط طرح های دقیق برای رسیدن به اهداف واقع گرایانه برنامه ریزی شده اند. یک کمپین روابط عمومی موفق، کمپینی است که از مراحل دقیق و مبتنی بر نیازهایی تشکیل شده است که می توان با آنها به اهداف مورد نظر رسید؛ آن کمیپین ها به سوالات ویژه ای از قبیل اینکه «ما قرار است با چه کسی ارتباط برقرار کنیم و بهترین راه برای انجام این کار چیست؟» پاسخ می دهند. همچنین برنامه ریزی دقیق در یک کمپین روابط عمومی موفق باید به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته باشند و شامل ارزیابی ها مناسبی باشند که نتایج قطعی به همراه دارند.
• کمپین های موفق روابط عمومی منعطف و پاسخگو هستند
بهترین کمپین های روابط عمومی شامل دو کیفیت مهم هستند:
یک کمپین روابط عمومی در صورتی که به دقت طراحی شده باشد رشد و توسعه پیدا می کند، در غیر این صورت حتی با بهترین کمپین های روابط عمومی، اگر دقت را در اجرا را فراموش کنیم هنوز امکان وجود نتایج فاجعه آمیز وجود دارد.
برای اطمینان از موفقیت کمپین های روابط عمومی نیاز دارید که به دقت مراحل خاصی را در اجرای برنامه نظارت کنید، به این وسیله سازمان می تواند دریابد چه چیزهایی کار می کند و چه چیزهایی کار نمی کند و با این آگاهی تغییرات ضروری را برای کسب اطمینان از جهت گیری مناسب کمپین اعمال کند.
• کمپین های خوب روابط عمومی برای هر کسب و کاری متفاوت هستند
اگرچه کیفیت های خوب کمپین روابط عمومی که در این یادداشت توضیح داده شدند نیاز است که در هر کمپینی به کار روند اما هیچ فرمول واحدی برای ایجاد و اجرای یک کمپین روابط عمومی که بتوان با اطمینان نسبت به موفقیت آن اعتماد کرد، وجود ندارد. کمپین موفق روابط عمومی برای هر کسب و کاری متفاوتند؛ تنها به این خاطر که یک کمپین در یک جا موفقیتی را به دست آورده است، الزاما به این معنا نیست که در سایر شرایط نیز موفق شود.
کمپین موثر روابط عمومی در دسترس تمام سازمانها و شرکتها قرار دارند، مهم نیست که کوچک هستند یا بزرگ.
منبع: www.quotebean.co.uk
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|