درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:01   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39693صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 13 مرداد 1398 - 11:40
روابط عمومی بانک توسعه تعاون در مسیر تحول و توسعه
گشودگی بیشتر فضای ارتباطی و تعامل با رسانه ها در دوره جدید تصدی مدیریت روابط عمومی بانک توسعه تعاون، در دورانی که برخی مدیران خود را در شکاف دیوارهای اتاق های شان محبوس کرده و خبرنگاران را صرفا در پشت درهای بسته اتاق و دیوارهای بلند میزهای خود می پسندند، دستاورد قابل توجهی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دنیای شتابان امروزی که تنوع ابزارهای نوین ارتباطاتی از یکسو و تحول و تکثر معانی و پیامهای ارتباطی از سوی دیگر، به سرعت در حال گسترش است، صنعت بانکداری با پیچیدگی های متعدد خود، دیگر نمی تواند به ساختارهای ارتباطی و مدرن سازی روابط عمومی در سازمان خود بی اعتنا باشد. روابط عمومی ها امروزه متضمن حرفه ای سازی برند و نشان تجاری سازمان هستند و در دنیای رقابتی امروز بانکداری مدرن، توجه به این مهم می تواند تاثیر به سزایی در افزایش موفقیت یک بانک داشته باشد.

هوشمندی، پاسخگویی و ایجاد ارتباط دوسویه با همه ذینفعان بانک قطعا مرز حیات و ممات یک روابط عمومی موفق را تعیین می کند، به طوری که قاطعانه می توان گفت در دنیای بانکداری امروز، روابط عمومی موفق، دیگر یک ساختار اداری صرف نیست و پویایی و ایفای نقش هوشمند در همه عرصه ها، توسط مجموعه روابط عمومی، می تواند در شکل گیری تصویر ذهنی مخاطبان و مشتری مداری بانک تاثیری انکارناشدنی ایفا نماید.

بی شک وظایف روابط عمومی مجموعه ای از موضوعات مختلف را در بر دارد از اجرا، هدایت و راهبری نظام ارتباطات برون سازمانی و رسانه‌ای گرفته تا ایفای نقش سخنگویی و پاسخگویی و اعلام مواضع نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های بانک و نیز تولید و توزیع اطلاعات سمعی – بصری مناسب در جهت اهداف بانک اما آنچه در همه این اقدامات حایز اهمیت است و به نوعی فصل الخطاب این مجموعه فعالیتها محسوب می شود ایجاد تصویر روشن از فعالیتهای بانک و مشتری مداری است.

آغازی برای حرکت در مسیر روابط عمومی هوشمند؛ مثبت و موثر اما ناکافی
در نگاهی اجمالی به فعالیت های روابط عمومی
بانک توسعه تعاونن، می توان تحولات مثبتی را در زمینه ارتباط این مجموعه با رسانه ها، گشودگی فضای ارتباطی و اطلاعاتی و اعلام موضع در زمینه پاسخگویی رصد کرد. این مجموعه در یکسال گذشته توانسته ضمن ارائه دقیق اخبار و رویدادها و تولید محتوا، اثرگذاری و جریان سازی رسانه ای مناسبی در جهت معرفی دستاوردها و تحقق اهداف بانک ایجاد نماید. در این زمینه می توان به نهایی شدن و انتخاب یک شعار برای بانک توسعه تعاون در حوزه تبلیغات نیز اشاره نمود.

اگرچه بی شک موضوع ارتباط با رسانه ها تنها وظیفه مهم روابط عمومی در یک بانک نیست اما قطعا بخش بسیار مهم و تاثیرگذاری است، چرا که رویکرد شکل دهی و پاسخگویی به افکار عمومی و مشتریان بانک از این کانال صورت خواهد گرفت و رسانه بازتاب دهنده رخدادها و وقایع بانک ها هستند. تحولی که اتفاقا در بانک توسعه تعاون در یکسال اخیر و با روی کار امدن تیم مدیریتی جدید در حوزه روابط عمومی شکل گرفته اتفاقا نشان از شناخت و درک اهمیت تاثیرگذاری رسانه دارد.

جریان سازی رسانه ای موثر و کارآمد، دستاورد مهم روابط عمومی توسعه تعاون در سالی که گذشت
در بررسی نقش و عملکرد روابط عمومی شبکه بانکی کشور، قطعا باید به مجموعه ای از وظایف و نقش ها توجه کرد، اما آنچه مهم است تاکید بر این مطلب است که مدیران بالادستی صاحب این شناخت باشند که روابط عمومی صرفا تبلیغاتچی یک بانک و یا خبرساز منویات مدیریتی در سازمان نیست و این رویکرد به خوبی در نحوه فعالیت تیم روابط عمومی قابل مشاهده خواهد بود.

روابط عمومی بانک توسعه تعاون در این مدت تلاش کرده که تعامل با رسانه ها، صرفا در به کارگیری یکسویه ابزار رسانه خلاصه نشده و موضع پاسخگویی و اعلام موضع در خصوص مسائل روز مرتبط با بانکداری و حتی موضوعات مرتبط با روابط عمومی نیز مورد نظر قرار گیرد. گشودگی بیشتر فضای ارتباطی و تعامل با رسانه ها در دوره جدید تصدی مدیریت روابط عمومی بانک توسعه تعاون، در دورانی که برخی مدیران خود را در شکاف دیوارهای اتاق های شان محبوس کرده و خبرنگاران را صرفا در پشت درهای بسته اتاق و دیوارهای بلند میزهای خود می پسندند، دستاورد قابل توجهی است.

البته نباید این نکته را نیز از نظر دور داشت که مدیران روابط عمومی برای اقناع و جهت دهی به تصمیمات مدیران بالا دست نیز عموما کار سختی در پیش دارند و باید بتوانند با ارائه استراتژی های اثربخش اهمیت موضوع فعالیت های روابط عمومی را در تصمیمات مدیران عامل تبیین کنند.

همچنین بانک توسعه تعاون در یکسال اخیر، تحرک و پویایی بیشتری در فضای تولید محتوا نیز داشته است. تولید و انتشار اخبار به طور روزانه و مرتب از نکاتی است که نشان از تحرک بیشتر این بانک در حوزه رسانه و اطلاع رسانی دارد. به طور مثال متوسط اخبار منتشر شده از سوی روابط عمومی این بانک در هر ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد تعدادی و البته محتوایی دارد که با یک جستجوی ساده در آرشیو این بانک به راحتی قابل مشاهده است.

پیشرفت های چشمگیر اما هنوز ناکافی
البته در بخش محتوای سمعی بصری روابط عمومی بانک هنوز نتوانسته تغییرات محسوسی صورت دهد و هنوز کمتر شاهد انتشار محتواهای چندرسانه ای متنوعی مرتبط با خدمات و محصولات بانک توسعه تعاون از سوی این مجموعه بوده ایم. همچنین حضور این بانک را در شبکه های اجتماعی کمتر می بینیم و ارتباط با مخاطب و ذینفعان در این بخش هنوز به بازبینی و بهبود بیشتری نیاز دارد. ضمن اینکه به نظر می رسد پایگاه اطلاع رسانی بانک توسعه تعاون نیز، متناسب با گسترش بانکداری الکترونیک و افزایش ضریب نفوذ بیشتر نیازمند طرحی نو است.

از سوی دیگر ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که بانک توسعه تعاون با توجه به ذات و ماهیت توسعه ای که دارد، نیازمند تولید و توزیع اطلاعات و محتوای بیشتری در حوزه موضوعات ترویجی و اطلاع رسانی مرتبط با تعاون و اهداف مرتبط با آن است که جا دارد روابط عمومی در این بخش نیز به طور موثرتری عمل نماید.

به هر حال نباید این واقعیت را نادیده انگاشت که همانگونه که نمی توان فعالیت روابط عمومی در هر سازمانی را به صورت جزیره ای ارزیابی کرد، این مهم را به صورت کاملا وابسته به راس هرم مدیریت سازمانی نیز نمی توان در نظر گرفت. نقش و تاثیر مدیران روابط عمومی در شکل گیری جایگاه این بخش در هر سازمان بی شک انکارناشدنی است، مدیرانی که می توانند منشا تحولاتی موثر در زیرمجموعه خود باشند. از این منظر بانک توسعه تعاون توانسته مسیر روشن و رو به رشدی را در مدت اخیر تجربه کند، گامها و اقداماتی که گرچه به شدت ارزشمند هستند اما هنوز هم نیاز به ترمیم دارند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد