درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:51   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39622صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 8 مرداد 1398 - 23:41
دکتر امیدعلی مسعودی استاد علوم ارتباطات: تحقق نوآوری در روابط عمومی ها با رویکرد علمی و هنری
اصولاً روابط عمومی از ترکیب علم و هنر شکل می گیرد و این واقعیتی است که هم کسانی که در حوزه علم فعال هستند و هم کسانی که درعرصه هنر تلاش می کنند و ترکیبی از این دو باعث می شود که روابط عمومی به وظایف خود جامه عمل بپوشاند، لذا این دوبعد علمی و هنری در تحقق نوآوری در روابط عمومی ها اهمیت بسزایی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اصولاً روابط عمومی از ترکیب علم و هنر شکل می گیرد و این واقعیتی است که هم کسانی که در حوزه علم فعال هستند و هم کسانی که درعرصه هنر تلاش می کنند و ترکیبی از این دو باعث می شود که روابط عمومی به وظایف خود جامه عمل بپوشاند، لذا این دوبعد علمی و هنری در تحقق نوآوری در روابط عمومی ها اهمیت بسزایی دارد.


در حال حاضر در بعد علمی فضای خوبی برای تبادل اطلاعات ایجاد شده است با توجه به اینکه یکی از کارکردهای روابط عمومی معرفی سازمان و کمک به جریان داده ها و اطلاعات درون و بیرون سازمان است، این کار ازطریق ارائه مشاوره به مدیران سازمان صورت می پذیرد. وقتی گفته می شود روابط عمومی یعنی باید روابط بر پایه روابط انسانی شکل گیرد. در عرصه نوآوری ها نه تنها می توانیم روابط بین انسانها را تعریف کنیم بلکه ارتباط انسانها با اشیاء از زمان ظهور اینترنت ایجاد شده است و در واقع از زمانی که انسان توانست صحبت کند و با اختراع خط گفتگوی غیرکلامی و نوشتاری این نوع ارتباط شکل گرفت.


امروزه پدیده بزرگ نوآوری و خلاقیت به ارتباط بین انسان با اشیاء و با خودشان کمک می کند.در این شرایط دیگر تعریف روابط عمومی تغییر می کند و امکانات گسترده تری در اختیار روابط عموی ها قرار می گیرد.


به عنوان نمونه کسی که به تولید یخچال پرداخته در تلویزیون تبلیغ می کند و افراد به شکل دهان به دهان آن کالا را به یکدیگر معرفی می کنند، ولی امروز بر اساس این تئوری ارتباط بین اشیاء خود کالا می تواند برا ی خودش تبلیغ کند. از طریق ایننترنت اشیاء کاربران می توانند درب یخچال را باز کرده و یا دستورطبخ غذا داده شود اما واقعیت این است که اینرنت اشیاء به هیچ وجه نمی تواند جایگزین رابطه بین انسانها شود چرا که روح جان دراین بخش نقش مهمی در ایجاد ارتباط دارد.


همچنین در حوزه اطلاع رسانی انفجار اطلاعات رخ خواهد داد و در این شرایط می توانیم با تکیه به عنصرخلاقیت با دسته بندی اطلاعات و به جریان انداختن اطلاعات در فرآیندی نوآورانه به تحلیل و تصحیح آن اطلاعات بپردازیم. همچنین در بخش مارکتینگ و فروش اینترنتی نیز این روش باعث ایجاد ارتباط بین مشتری و اشیاء شده که به عنوان نمونه صنایع دستی ایران از طریق اینترنت به مشتری ها در کشور های خارجی ارائه می شود، خرید اینترنتی انجام و کالا ارسال می شود. یا مثال بارز دیگر سوپر مارکتهای اینترنتی است که شرایط سفارش و خرید کالا را متحول کرده است.


اما در این مسیر تغییر و تحولات بزرگ مشکلاتی وجود دارد که مهمترین آن دلبستگی انسانها به شرایط موجود است. روانشناسان معتقدند که انسانها به خاطر عنصر عادت از تغییر می گریزند. در این شرایط تغییرات باید به شکلی خلاقانه پیش برود. با وجود روابط سنتی برپایه ارتباطات شفاهی هنوز در این مسیر موانعی وجود دارد، همچنین در جامعه ما فرهنگ ایرانی اسلامی است که این پدیده حتی در کشورهای همسایه فارسی زبان نظیر تاجیکستان وجود دارد و آن اینکه وقتی پدیده ای از غرب یا شرق وارد فرهنگ و مرز جغرافیای ما می شود، سه مرحله را در تعامل با آن طی می کنیم. شامل: مرحله نخست به دلیل سابقه ذهنی که دارد در برابر پدیده های تکنولوژیکی مقاومت می کنیم و امتناع می ورزیم مانند اینترنت که زمانی که وارد کشور ما شد ابتدا فقط اساتید دانشگاه پذیرفتند و در حال حاضر حتی کسبه بازار نیزاز این ابزار تکنولوژیکی استفاده می کنند. مرحله دوم: کفایت است که در حد کفایت از آن استفاده می شود. مرحله سوم: معتاد شدن به آن پدیده که مثلا میزان استفاده از تلفن همراه و افرادی که وقت زیادی را در گوشی موبایل خود می گذارانند. از نمونه های آن است در این مرحله نیز زیاده روی و داد ستد اطلاعات انجام می شد که شاهد هستیم.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد