درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 - 12:08   

برنامه‌های پیشنهادی انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت: روز ملی روابط‌عمومی

  برنامه‌های پیشنهادی انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت: روز ملی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

ثبت‌نام رایگان در نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»  ادامه دارد

  ثبت‌نام رایگان در نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» ادامه دارد


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود/ ثبت‌نام رایگان ادامه دارد

  نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود/ ثبت‌نام رایگان ادامه دارد


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان بیستمین دوره «جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران» منتشر شد

  فراخوان بیستمین دوره «جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مردمداری از دیدگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی
  فعالیت روابط‌عمومی‌ها بر چه مداری می‌چرخد؟ ( ۲ از ۲ )
  روابط عمومی‌های برتر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک معرفی می‌شوند
  نخستین نشست رسمی که با کارکنان روابط‌عمومی بمناسبت روز روابط‌عمومی
  قابلیت های حوزه روابط‌عمومی را دست کم نگیریم
  هیأت رئیسه شورای روابط‌ عمومی‌های کردستان انتخاب شدند
  پیام تبریک معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی بر محور مشارکت مداری و اطلاع مداری
  حکمرانی خوب، نمودار سینوسی مشارکت و نقش روابط‌عمومی‌ها
  استاندار قم: روابط عمومی‌ها مرکز ثقل احیای عدالت سازمانی هستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39622صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 8 مرداد 1398 - 23:41
دکتر امیدعلی مسعودی استاد علوم ارتباطات: تحقق نوآوری در روابط عمومی ها با رویکرد علمی و هنری
اصولاً روابط عمومی از ترکیب علم و هنر شکل می گیرد و این واقعیتی است که هم کسانی که در حوزه علم فعال هستند و هم کسانی که درعرصه هنر تلاش می کنند و ترکیبی از این دو باعث می شود که روابط عمومی به وظایف خود جامه عمل بپوشاند، لذا این دوبعد علمی و هنری در تحقق نوآوری در روابط عمومی ها اهمیت بسزایی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اصولاً روابط عمومی از ترکیب علم و هنر شکل می گیرد و این واقعیتی است که هم کسانی که در حوزه علم فعال هستند و هم کسانی که درعرصه هنر تلاش می کنند و ترکیبی از این دو باعث می شود که روابط عمومی به وظایف خود جامه عمل بپوشاند، لذا این دوبعد علمی و هنری در تحقق نوآوری در روابط عمومی ها اهمیت بسزایی دارد.


در حال حاضر در بعد علمی فضای خوبی برای تبادل اطلاعات ایجاد شده است با توجه به اینکه یکی از کارکردهای روابط عمومی معرفی سازمان و کمک به جریان داده ها و اطلاعات درون و بیرون سازمان است، این کار ازطریق ارائه مشاوره به مدیران سازمان صورت می پذیرد. وقتی گفته می شود روابط عمومی یعنی باید روابط بر پایه روابط انسانی شکل گیرد. در عرصه نوآوری ها نه تنها می توانیم روابط بین انسانها را تعریف کنیم بلکه ارتباط انسانها با اشیاء از زمان ظهور اینترنت ایجاد شده است و در واقع از زمانی که انسان توانست صحبت کند و با اختراع خط گفتگوی غیرکلامی و نوشتاری این نوع ارتباط شکل گرفت.


امروزه پدیده بزرگ نوآوری و خلاقیت به ارتباط بین انسان با اشیاء و با خودشان کمک می کند.در این شرایط دیگر تعریف روابط عمومی تغییر می کند و امکانات گسترده تری در اختیار روابط عموی ها قرار می گیرد.


به عنوان نمونه کسی که به تولید یخچال پرداخته در تلویزیون تبلیغ می کند و افراد به شکل دهان به دهان آن کالا را به یکدیگر معرفی می کنند، ولی امروز بر اساس این تئوری ارتباط بین اشیاء خود کالا می تواند برا ی خودش تبلیغ کند. از طریق ایننترنت اشیاء کاربران می توانند درب یخچال را باز کرده و یا دستورطبخ غذا داده شود اما واقعیت این است که اینرنت اشیاء به هیچ وجه نمی تواند جایگزین رابطه بین انسانها شود چرا که روح جان دراین بخش نقش مهمی در ایجاد ارتباط دارد.


همچنین در حوزه اطلاع رسانی انفجار اطلاعات رخ خواهد داد و در این شرایط می توانیم با تکیه به عنصرخلاقیت با دسته بندی اطلاعات و به جریان انداختن اطلاعات در فرآیندی نوآورانه به تحلیل و تصحیح آن اطلاعات بپردازیم. همچنین در بخش مارکتینگ و فروش اینترنتی نیز این روش باعث ایجاد ارتباط بین مشتری و اشیاء شده که به عنوان نمونه صنایع دستی ایران از طریق اینترنت به مشتری ها در کشور های خارجی ارائه می شود، خرید اینترنتی انجام و کالا ارسال می شود. یا مثال بارز دیگر سوپر مارکتهای اینترنتی است که شرایط سفارش و خرید کالا را متحول کرده است.


اما در این مسیر تغییر و تحولات بزرگ مشکلاتی وجود دارد که مهمترین آن دلبستگی انسانها به شرایط موجود است. روانشناسان معتقدند که انسانها به خاطر عنصر عادت از تغییر می گریزند. در این شرایط تغییرات باید به شکلی خلاقانه پیش برود. با وجود روابط سنتی برپایه ارتباطات شفاهی هنوز در این مسیر موانعی وجود دارد، همچنین در جامعه ما فرهنگ ایرانی اسلامی است که این پدیده حتی در کشورهای همسایه فارسی زبان نظیر تاجیکستان وجود دارد و آن اینکه وقتی پدیده ای از غرب یا شرق وارد فرهنگ و مرز جغرافیای ما می شود، سه مرحله را در تعامل با آن طی می کنیم. شامل: مرحله نخست به دلیل سابقه ذهنی که دارد در برابر پدیده های تکنولوژیکی مقاومت می کنیم و امتناع می ورزیم مانند اینترنت که زمانی که وارد کشور ما شد ابتدا فقط اساتید دانشگاه پذیرفتند و در حال حاضر حتی کسبه بازار نیزاز این ابزار تکنولوژیکی استفاده می کنند. مرحله دوم: کفایت است که در حد کفایت از آن استفاده می شود. مرحله سوم: معتاد شدن به آن پدیده که مثلا میزان استفاده از تلفن همراه و افرادی که وقت زیادی را در گوشی موبایل خود می گذارانند. از نمونه های آن است در این مرحله نیز زیاده روی و داد ستد اطلاعات انجام می شد که شاهد هستیم.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنگار تقویم به 27 اردیبهشت می رسد


  نقش فعالان روابط عمومی در تحقق اقتصاد دانش بنیان


  روابط‌عمومی‌ راهی به سمت ارتباطات موثر


  نخستین «جشن ملی روابط عمومی» برگزار می‌شود


  انتصاب رئیس اداره روابط‌عمومی‌ بانک کارآفرین


  استقلال؛ اصلی مهم در روابط‌ عمومی سازمان‌ها


  انتصاب مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل ایران‌خودرو


  روابط عمومی‌ها کارکردهای اثرگذار خود را به جامعه ارائه کنند


  انتصاب سرپرست جدید مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت


  انتصاب معاون و مدیران حوزه بازاریابی بیمه کوثر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»