درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:55   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39033صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 29 خرداد 1398 - 08:06
هوش مصنوعی و PR: آنچه شما باید بدانید!
نویسنده: وندی مارکس از دانشگاه کلمبیا - ترجمه و تلخیص: دکتر سیدشهاب سید محسنی - هوش مصنوعی و روابط عمومی از همان ابتدای ابداع آن تا به حال دارای یک رابطه عجیب و غریب باهم بوده اند. اما این موضوع اخیرا یکی از داغ ترین موضوعاتی است که به صنعت PR مربوط می شود. بیایید به هوش مصنوعی و تاثیر آن بر روابط عمومی نگاه کنیم، از جمله اینکه چگونه ممکن است بر روی نام تجاری شرکت شما تأثیر بگذارد!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هوش مصنوعی و روابط عمومی از همان ابتدای ابداع آن تا به حال دارای یک رابطه عجیب و غریب باهم بوده اند. اما این موضوع اخیرا یکی از داغ ترین موضوعاتی است که به صنعت PR مربوط می شود. بیایید به هوش مصنوعی و تاثیر آن بر روابط عمومی نگاه کنیم، از جمله اینکه چگونه ممکن است بر روی نام تجاری شرکت شما تأثیر بگذارد!


مسلما، برخی از رویکردهای مربوط به AI و پیامدهای آینده آن منفی بوده است. بسیاری از مردم می ترسند که AI بتواند شغل آنان را منسوخ کند. این ترس به شدت بدون علت است، شرکت مک نسی تخمین زده است که حدود 45 درصد از فعالیت های انجام شده در حوزه روابط عمومی می تواند ازطریق تکنولوژی ها با محوریت هوش مصنوعی جایگزین شود که در حال حاضر در حال توسعه هستند.


هوش مصنوعی دقیقا چیست وچه ارتباطی با PR دارد؟
هوش مصنوعی، توسعه سیستم های کامپیوتری است که قادر به انجام کارهایی هستند که به طور معمول به هوش انسانی نیاز دارند.


از لحاظ PR، این تکنولوژی دارای پتانسیل های زیراست:
نوشتن داستان های مبتنی بر داده
ایجاد لیست رسانه ها
کمک به مدیریت بحران
تبدیل صوت و تصویر به متن
پیش بینی روند رسانه ها
نظارت بر رسانه های اجتماعی


در واقع، بعضی از آژانس های روابط عمومی در حال حاضر از هوش مصنوعی برای انجام برخی از این وظایف استفاده می کنند. از بعضی از ابزارهای محبوب PR که قبلا استفاده می شده نظیر:


ایجاد لیست های رسانه ای، تنظیم جلسات، نوشتن پیام های استاندارد و پیاده سازی از طریق ماشین ها که می تواند این کار را بهتر از انسان انجام دهد. با این حال، مهارت های نرم افزاری نظیر ایجاد رابطه عاطفی، توسعه استراتژی خلاقانه، اعتماد سازی و داستان سرایی جزء وظایفی از متخصصان روابط عمومی که از عهده ماشین برنخواهد آمد.


یک سایت به نام Replaced by Robot تفاوت بین انواع مختلف کار PR را نشان می دهد.


به عنوان مثال، شما قبلا می دانید که چگونه یک نشریه مطبوعاتی موثر بنویسید که نادیده گرفته نشود. برای انجام این کار، از تجربه، مشاهدات و قدرت پیش بینی خود برای نوشتن که متناسب با هر موقعیتی است استفاده می کنید. AI نمی خواهد جای شما را بگیرد. آنچه که می توانید انجام دهد این است که به شما کمک می کند که انتشار آن را به طور موثر تر انجام دهید.


در عین حال این درست است که هوش مصنوعی می تواند بخش های زیادی از فعالیت های روابط عمومی را بهبود بخشد، ولی هنوز موارد زیادی وجود دارد که در آن قدرت نرم افزاری انسان بسیار برتر است. هوش مصنوعی نمی تواند برای حرفه ای ها هنگامی که به کارهایی نیاز دارد که نیاز به خلاقیت، همدلی، تفکر انتقادی، بیان هنری یا توانایی های رهبری دارند، شمع را روشن نگه دارد.


با این نگرانی، بیایید نگاهی به عملکرد هوش مصنوعی برای کمک به صنعت PR داشته باشیم،


در بسیاری از موارد، هوش مصنوعی و روابط عمومی هماهنگ شده اند. در حقیقت، حرفه ای های روابط عمومی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، روش هایی راپیدا می کنند که به آنها کمک می کند تا کار خود را بهتر و کارآمد تر انجام دهند. هنگامی که نتایج مثبتی از این ترکیب را می بینیم، این امر می تواند به نفع حرفه روابط عمومی باشد.


بیایید نگرانی مان را کنار بگذاریم و برخی از راه هایی را که AI بر روی صنعت روابط عمومی تاثیر می گذارد را کشف کنیم. گمانه زنی از کمپین های روابط عمومی انجام دهید، درحال حاضرزمان و انرژی زیادی برای ایجاد کمپین عالی PR صرف می شود. به عنوان مثال، متخصصان روابط عمومی باید تعیین بهترین زمان برای شروع یک مبارزات انتخاباتی و جذاب را تا انتها پیش بینی کنند.


اما اتوماسیون می تواند در مراحل مختلف یک کمپین تبلیغاتی کمک کند،. AI می تواند از طیف وسیعی از داده ها عبور کند و عواملی را که به طور پیوسته به موفقیت پیوند می دهد، کشف نمایندو در کسری از زمان آن را برای انسان ها انجام دهند. برای حرفه ای های PR، Ai می تواند کمک کنده خوبی باشد، بهترین زمان برای شروع یک مبارزات انتخاباتی، شناسایی خط مشی های موثر ومورد احترام برای استفاده همگان واینکه کانال های اجتماعی موثر برای این اهدف کدام ها هستند.


شاخصه های بهر ه گیری از هوش مصنوعی
1-الکترونیکی وخودکارکردن وظایف
هر صنعت ازمجموعه شغل های کوچک وبزرگی تشکیل شده است که باید یک ارتباط ارگانیک بین آنها برقرار باشد،فکر می کنم اتصال این ارتباط ازطریق آژانس های روابط عمومی باید انجام شود. این شامل برنامه ریزی براساس تقویم، برگزاری جلسه های هماهنگی، تنظیم زمان مناسب،برنامه ریزی براساس نمودار گانت و پیگیری اموراست.


امروزه، چون این وظایف توسط افراد تکمیل می شوند، به ناگزیر با خطاهای انسانی نیز مواجه هستیم. این باعث تاخیر، خطا و سرخوردگی های فراوانی نیزمی شود.با این وجود، اگر بتوانیم هوش مصنوعی را برای به کارگیری این وظایف به کار بریم، می توان خطای انسانی را حذف کرد. با افزایش زمان و استرس کمتر، کارکنان حرفه ای PR می توانند بهره وری خود رانیز دراینگونه کارها افزایش دهند.

2. ارائه بینش دقیق تر
متخصصان روابط عمومی همواره لازم دارند،مجموعه وسیعی از داده ها را از طریق رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و کمپین های تبلیغاتی،جمع آوری، فهرست و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند که زمان زیادی را خواهد گرفت، ولی با بهره گیری از هوش مصنوعی می توانند این داده ها را ظرف چند دقیقه تجزیه و تحلیل کرده و نتایج آن را با دقت بیشتری ارائه دهند. روابط عمومی ها می توانند از این داده ها برای انطباق رویکرد های خود و بهبود میزان موفقیت شان درحداقل زمان استفاده کنند.

3-تعیین تاثیر سنجی فعالیت ها
تأثیرسنجی فعالیت های روابط عمومی به یک بخش جدایی ناپذیر از اقدامات روابط عمومی ها تبدیل شده است، اینکه روابط عمومی ها با استفاده ازرسانه های اجتماعی چه میزان مخاطبان خود راتحت تاثیر قرار می دهند و یا می توانند نام تجاری سازمان شان را معرفی و تبلیغ کنند.ازجمله مسائلی است که برای روابط عمومی و سازمان اهمیت دارد.


در گذشته، تعیین میزان نفوذ و تاثیرگذاری بر مخاطبان سازمان صرفا بر اساس اعداد و ارقام بود. ولی امروزه بیشتر تأثیر بر مبنای عوامل ذاتی نظیر نحوه تعامل و وفاداری مخاطبین تعیین و سنجش می شود.


در این راستا هوش مصنوعی دارای قدرتی است که به سرعت از طریق اطلاعات عمومی مخاطبان ونوع تعاملاتشان با سازمان و از طریق داده های موجود سطح واقعی نفوذ فعالیت های روابط عمومی را بر روی ذینفعان سازمانی تعیین می کند. استفاده از AI در تاثیرگذاری وسنجش فعالیت های سازمان در ارتباط با مخاطبان می تواند ما را در بهبود روش ها نیز کمک کند.

4- تولید محتوای بهبود یافته
داده های ارائه شده توسط هوش مصنوعی می تواند به متخصصین روابط عمومی کمک کند تا مخاطبان هدف خود را به درستی شناسایی و به طور مستقیم خواسته ها و نیازهایشان را ادراک کنند. با اطلاعات مناسبی که از طریق هوش مصنوعی می توان کسب کرد، شرکت ها می توانند ازمسائلی که مخاطبان شان واقعا با آن مخالف هستند آگاه شوند، و مخاطبان خود را با محتوای بی فایده ناراضی نسازند.


به عنوان مثال AI می تواندبه کارشناسان روابط عمومی نشان دهد که افراد در ارتباط با شرکت چه پست هایی درسایت ها و وبلاگ گذاشته ودرباره برنامه های شرکت چه پیشنهادات وراه حل هایی را ارائه کرده اند. هوش مصنوعی با ذخیره سازی این پیام ها در قالب یک بانک اطلاعات الکترونیکی می تواندکتاب راهنمای جامعی نیز ارائه دهد .

5.مقابله با بحران
هوش مصنوعی این توانایی را داردکه می تواند به شما در جلوگیری از بحران و فاجعه درشرکت کمک نماید. هوش مصنوعی براساس داده های دریافتی ازدرخواست های اجتماعی وتوانایی تجزیه وتحلیل آن می تواندنسبت به شناسایی وپیش بینی تهدیداتی که ممکن است درحال وآینده به شهرت وبرند سازمان آسیب واردکند اقدام وبرای آن راه حل ارائه کند،از طرف دیگر AI ،به سازمان حرفه ای روابط عمومی برای ایجاد یک طرح وبرنامه عملیاتی براساس پتانسیل های شرکت برای مقابله با موقعیت های بحرانی بالقوه کمک می کند.


درآخر باید گفت آینده هوش مصنوعی و روابط عمومی روشن و مثبت است، آینده یی است که ما باید به جای ترس از آن پیروی کنیم.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چند نمونه از تکنیک‌های تقویت شناختی


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد