درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:16   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39026صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیسه شنبه، 28 خرداد 1398 - 00:38
شماره جدید فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد
پنجاه و یکمین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومی (ویژه بهار 1398) با موضوع "روابط عمومی و هوش مصنوعی" و با سرمقاله مهدی باقریان تحت عنوان «روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی» منتشر شد.
  



 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پنجاه و یکمین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومی  (ویژه بهار 1398) با موضوع "روابط عمومی و هوش مصنوعی" و با سرمقاله مهدی باقریان تحت عنوان «روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی» منتشر شد.

 

به گزارش شارا در این شماره، یادداشت هایی از سعید معادی با عنوان "روابط عمومی سفیران اجتماعی"، افشین سبزواری با عنوان "درک درست از مسیرهای ارتباطی"، صادق سکری با عنوان "روابط عمومی و رویت پذیری"، نرگس صداقت با عنوان "نگاهی به دشواری ها و شیرینی های یک شغل حساس در مکانی حساس"، محمدحسین ایازی با عنوان "اهمیت روابط عمومی در برقراری ارتباط سازنده با مخاطب" و مسعود میر محمدی با عنوان "انجام مسئولیت های اجتماعی همگام با رونق تولید" به چاپ رسیده است.

خلاصه ای از فرایند کسب جایزه ملی تعالی و پیشرفت توسط بنیاد مستضعفان، خلاصه ای از فعالیت های شرکت فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت اجتماعی، خلاصه ای از فعالیت های روابط عمومی بیمه مرکزی، خلاصه ای از فعالیت های شرکت مبین وان کیش، خلاصه ای از فعالیت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان و معرفی طرح "شهر دوستدار کودک" شهرداری سمنان از دیگر مطالب منتشر شده در شماره پنجاه و یکمین فصلنامه کارگزار روابط عمومی است.

 

همچنین در این شماره، شش مقاله علمی بشرح زیر منتشر شده است:

هوش مصنوعی چگونه روی نیروی انسانی تاثیر خواهد گذاشت؟
اگر تا به حال یک فیلم علمی- تخیلی در مورد روبات ها نگاه کرده باشید، به احتمال زیاد صحنه های عجیب و غریب فراوانی پیرامون تلاش روبات های هوشمند برای نابودی انسان ها دیده اید. اگر دیدگاه شما پیرامون تکنولوژی هوش مصنوعی مطابق با فیلم های علمی- تخیلی است، شاید اکنون زمان بازنگری در این دیدگاه باشد. در این مقاله یکی از اهداف من ایجاد تمایز میان واقعیت های فناوری هوش مصنوعی و شایعات بی پایه و اساس است.

چگونه هوش مصنوعی، روابط عمومی را تغییر خواهد داد؟
مدینه پورمحمد پورناکی  کارشناس ارشد علوم ارتباطات
محمدعلی ترابی گودرزی دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

هوش مصنوعی و یا هوش ایمنی را باید در زمینه بسیاری از دانشها، علوم، فناوری های قدیم و جدید دانست. در این پدیده شگفت انگیز و هیجان آور توانایی های انسان در زمینه های یادگیری، سازگاری، درک خود آگاهی، احساس، تعامل و الگوبرداری می شود. ظهور هوش مصنوعی و بالاخص ماشینی سازی نه تنها منجر به ترس از دست رفتن مشاغل شده است بلکه منجر به ترس در رابطه با موضوعات اخلاقی و آینده احتمالی که در آن انسان ها توسط تکنولوژی باهوش تر از خودشان کنترل می شوند شده است. چنین اضطراب هایی باید تسکین داده شوند. سناریو واقعی تر این است که "ماشینی سازی مشاغل خیلی کمی را در دهه آینده از بین خواهد برد" و در عوض "بر روی تمامی کارها تاثیرات کم یا زیادی بسته به نوع آن کار خواهد گذاشت" (چوی ات ال، 2016).


امروزه بشر در زمینه هوش مصنوعی به انعطاف بالایی دست یافته است. روابط عمومی هر سازمان یا دستگاهی به طور روزافزونی از هوش مصنوعی برای بهبود توانایی هایش استفاده می نماید. در مقاله حاضر سعی بر آن بوده است رابطه روزافزون هوش مصنوعی و روابط عمومی مورد بررسی قرار گیرد. موضوعی که نسبتاً جدید بوده و از لحاظ علمی چندان به آن پرداخته نشده است.

 

این مقاله در ابتدا اطلاعاتی در خصوص مفهوم هوش مصنوعی و ویژگیهای آن ارائه می نماید و بعد از آن موضوعاتی مانند کارکاردهای هوش مصنوعی در زندگی بشر، حال و آینده هوش مصنوعی، کاربردهای آن در صنعت ارتباطات و روابط عمومی را بررسی می کند و در بخش نتیجه، تمامی یافته ها جمع بندی شده و پیشنهاداتی ارایه می شود.

روابط عمومی و هوش مصنوعی: فقط راجع به ماشین ها نیست
نویسنده:
کریس گالووی و لوکاس سویاتک
دانشگاه ماسی، نیوزیلند

ترجمه:
علی قنبرزاده – معاون روابط عمومی راه آهن
الهام گودرزی – کارشناس اطلاع رسانی روابط عمومی راه آهن

هر گونه سازمانی، از جمله روابط عمومی و دیگر بخش های داخلی اش، به طور روزافزونی هوش مصنوعی (AI) را برای بهبود توانایی هایش به کار می گیرد. این مقاله موضوع نسبتا جدیدی را بررسی می کند که از لحاظ علمی چندان به آن پرداخته نشده است: رابطه فزاینده میان هوش مصنوعی و روابط عمومی. این مقاله چندین نقش کلیدی را که در آینده ممکن است توسط هوش مصنوعی ایفا شود، با توجه به گرایش موجود در صنایع گوناگون مطرح میکند و پیامد آن برای کارفرمایان، کارورزان و ارباب رجوعان را مورد توجه قرار می دهد.


این موضوع بحث هایی را در رابطه با گوناگونی و گستردگی استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی را بوجود می آورد. این مقاله عنوان می دارد که تا به امروز، مفسران تاکید بیش از حدی بر روی پتانسیل هوش مصنوعی در اتوماسیون اداری داشته اند؛ پیامدهای تکنولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی هوش مصنوعی برای روابط عمومی، توجه نقادانه بیشتری را ایجاب می کند. این بدان معنی نیست که کارورزان باید متخصص تکنولوژی بشوند بلکه باید به فهم بهتری از حضور و پتانسیل هوش مصنوعی برسند تا قادر شوند مشاوره سازنده ای ارائه دهند.

تفکر مبتنی بر سناریو و کاربرد هوش مصنوعی در صنعت روابط عمومی
سارا علیاری دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاداسلامی، واحد دماوند، تهران
صادق سکری کارشناس ارشد علوم ارتباطات،دانشکده ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دماوند، تهران

رشد سریع تکنولوژی و سرعت بالای فعالیتها در فضای مجازی و ماهواره ای در دهه های اخیر به حدی بوده که متولیان صنایع مختلف از جمله صنعت ارتباطات را بر آن داشته تا به منظور ماندگاری و استواری بیشتر، تلاش کنند تا همراستا با این تکنولوژی گام برداشته و به نوعی عمل کنند تا در هر یک از این عرصه های نوین حرفی برای گفته باشند.

 

حال این عرصه طی دو سه سال اخیر پا را فراتر از حوزه های آی تی و تکنولوژیهای اینترنتی گذاشته و با بهره گیری از رباتهای هوشمند اقدام به انجام فعالیت ها در این حوزه کرده که تا پیش از این، بخش اعظم آن توسط نیروی انسانی اجرا می شد.

 

بررسی این مساله که رویارویی با پدیده ای به نام "هوش مصنوعی" در کنار تمام مزیت هایی که این روزها از آن یاد می شود تا چه اندازه آینده مشاغلی مانند روابط عمومی ها را با بحران مواجه می کند و از سوی دیگر روابط عمومی ها چگونه می توانند با استفاده از خلاقیت و نوآوریهای خود از نقاط ضعف این سیستم بهره گرفته و تهدید ایجاد شده را به فرصتی بی بدیل تبدیل کنند از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار گرفته است.

هوش مصنوعی و برنامه‌ریزی سناریو در روابط عمومی
علیرضا بابایی دانشجوی کارشناسی ارشد فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع).

همزمان با شکل‌گیری و گسترش شبکه‌های ارتباطی گسترده در اقصی نقاط کره زمین، ورود همراه با تأخیر ابزار و فنون ارتباطی و اطلاعاتی به کشور و همچنین رشد فزاینده نیازها و انتظارات مخاطبان سازمان‌ها از کارگزاران خود در دستگاه‌های اجرایی، شاهد نقش‌آفرینی مؤثرتر روابط عمومی‌ها از یک‌سو و توجه بیشتر مدیران به واحدهای روابط عمومی از سوی دیگر هستیم. در عصر ارتباطات و اطلاعات، روابط عمومی باید در کنار تولید، پردازش و انتشار اطلاعات، به تولید پردازش و انتشار اندیشه و دانش نیز بپردازند.


در پژوهش حاضر به صورت ویژه به تأثیرات هوش مصنوعی در آینده روابط عمومی پرداخته شده است. روابط عمومی اتوماتیک به واسطه هوش مصنوعی یکی از مختصات روابط عمومی خواهد بود و در روندهای آینده و چشم اندازهای پیش رو باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و برنامه ریزی سناریوهای متناسب را باید برای هر روند لحاظ نمود.


سناریو نگاری در جامعه امروز نیاز اصلی روابط عمومی ها و نخبگان این عرصه و مدیران می باشد تا با کمک فناوری های نوین به خصوص هوش مصنوعی بتوانند آینده سرشار از امید را برنامه ریزی کنند و از ظرفیت چالش های پیش رو بهره ببرند.

هوش مصنوعی و ارتباطات تصویری
مریم سلیمی  دکترای علوم ارتباطات اجتماعی

هوش مصنوعی بسیاری از حوزه ها را دچار تحول می کند و از این جمله، حوزه ارتباطات تصویری است. پیش بینی ها حکایت از آن دارد که تعامل انسان و هوش مصنوعی، امور را تسریع بخشیده و فرصت بیشتری به انسان برای خلاقیت و نوآوری خواهد بخشید. در عین حال که انجام امور بسیاری سهلتر شده و تسریع می یابد، امکان بروز برخی سوء استفاده ها، تخلفات و... افزایش می یابد. از این جمله، امکان ویرایش راحت تر تصاویر، همگام سازی تصویر و حرکات چهره و... و تولید آثار بصری و ویدئویی اساساً جعلی مبتنی بر «جعل عمیق» است.


شاید آینده ای که بتوان برای ارتباطات تصویری متصور بود، توأم با ویژگیهایی از این قبیل باشد: سرعت، سهولت، تنوع، تعدد، همگرایی تکنولوژیکی، شخصی سازی، خلاقیت و ابتکار و نوآوری (در جریان تعامل انسان و ماشین) از یک سو، خلق آثار پر ریسک (از جنبه های مختلف از جمله اخلاقی) و سختی تشخیص جعل از واقعیت از سوی دیگر. حتی می توان منتظر قالبهای نوین و ترکیبی محتوای بصری (به مدد واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و...) و خلق و شکل گیری سبکهای جدید هنری در آثار بصری آتی بود.


هر چند هوش مصنوعی خود همچون زهر و پادزهری می تواند امکان تولید آثار جعلی و در نقطه مقابل امکان تشخیص آن را فراهم کند ولی وضعیت مذکور، حضور و عملکرد آگاهانه و هوشمندانه تری را طلب می کند.


در مجموع، انتظار می رود تا رسانه ها و روابط عمومی ها، ضمن بهره گیری از فرصتها و درک تحولات در حیطه تخصصی خود، به تغییرات حوزه های مرتبط همچون حوزه طراحی نیز توجه داشته باشند؛ چراکه این تغییرات در نوع، شکل و سطح همکاری آنها با طراحان، نحوه انتخاب بهترین آثار بصری در حوزه های مختلف تبلیغاتی، اطلاع رسانی، آموزشی و... موثر است.


همچنین یافتن راهکارهایی در مواجهه با چالشها و تهدیدهای پیش رو، آشنایی با هوش مصنوعی و توانایی های رو به پیشرفت آن، بهره گیری از افراد مسلط به این حوزه و نیز تلاش برای بهره مندی از انواع سوادهای نوین (همچون سواد تکنولوژیکی، سواد رسانه ای، سواد خبری، سواد داده ای و بصری) از دیگر بایدها در این زمینه است.
 

گفتنی است این نشریه چهاررنگ و با کیفیت عالی در 72 صفحه منتشر شده است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
زهره ابراهیمی
| 1401/8/17 - 20:58 |     0     0     |
با سلام و احترام
پنجاه و یکمین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومی ویژه بهار 1398 با موضوع روابط عمومی و هوش مصنوعی را چگونه میتونم تهیه کنم؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد