درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 23:16   

مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد

  مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود

  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند

  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل این بانک تصریح کرد: "مشتری‌مداری" رویکرد بنیادین بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات است
  پایگاه اورژانس شهدای بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  توسعه حمایت‌های بانک رفاه کارگران از تولید ملی و اشتغالزایی
  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود
  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند
  تاثیرات کمی و کیفی جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز
  توییتر دارای بالاترین نرخ اطلاعات نادرست؛ اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد
  اهمیت روز جهانی دسترسی همگانی به اطلاعات
  ابداع یک فناوری که می‌تواند تنها از طریق امواج وای‌فای حرکت فرد را از پشت دیوار تشخیص دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39012صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 27 خرداد 1398 - 12:35
دکتر حسین افخمی: وزارت اقتصاد روابط عمومی را در تله تشریفات نیندازد
دکتر حسین افخمی استاد برجسته علوم ارتباطات دانشگاه علامه، ادغام روابط عمومی در حوزه وزارتی را به معنای انحلال روابط عمومی میداند ودر گفتگویی دیدگاه خود را در تشریح این موضوع بیان کرده است:
  

اکوفارس: دکتر حسین افخمی استاد برجسته علوم ارتباطات دانشگاه علامه، ادغام روابط عمومی در حوزه وزارتی را به معنای انحلال روابط عمومی میداند ودر گفتگویی دیدگاه خود را در تشریح این موضوع بیان کرده است:
 
 
 در دنیای رسانه ای شده تصور یک سازمان بدون حضور روابط عمومی غیر ممکن است زیرا به زبان ساده مسىولیت مدیریت ارتباطات یک موسسه یا سازمان و یا حتی کشور را بر عهده دارد. بنابراین روابط عمومی یک مدیریت در خدمت رییس سازمان نیست بلکه وظیفه مدیریت ارتباطات کلان سازمان را بر عهده دارد.
 
 وقتی ما این مدیریت روابط عمومی را به مسئول دفتر یا یک منشی تقلیل می دهیم در واقع در تله تشریفات و ساماندهی روابط شخصی محدود می شویم.
 
 شناخت ابعاد مدیریت ارتباطات در فرایند تاریخی خود مغفول مانده و مدیران ما از هنر و تکنیک آن به خاطر برداشت های نادرست محروم مانده اند.
 
 در ارتباطات ، ساده ترین کار سکوت است. این سکوت همان تدبیر سخن گفتن یا نگفتن یا مدیریت پیام و مدیریت ارتباطات است که در بالاترین جنبه خود همان روابط عمومی سازمان است. حال روابط عمومی فکر کردن قبل از سخن گفتن است و مقدمه اش تحقیق، مذاکره، مطالعه و مشاورت دادن است.
 
 بنابر این ابعادی چون پژوهش در افکار عمومی و ذینفعان سازمان ،اطلاع رسانی ، تشریفات و بسیاری از اجزای دیگر جزیی از پلان تعاملات سازمانی است که در زمره تجارب و شایستگی های مدیران روابط عمومی است که با خون دل به دست آمده و محرومیت از آن و نادیده گرفتنش به معنای فرو پاشی سازمان است . به عبارت دیگر طراحی ارتباطات ،برنامه ریزی ارتباطی، اجرای پیچیده برنامه و ارزیابی آن چیزی نیست که در دفتر وزیر اتفاق بیفتد.
 
 یادمان باشد ماموریت های روابط عمومی با تغییرات روسا خاتمه نمی یابد بلکه باید این مدیریت روابط عمومی باقی بماند تا از دستاوردها دفاع کند. دلیل روشنی هم دارد زیرا از طریق مدیریت ارتباطات باید سرمایه های اجتماعی و سازمانی حفظ شوند و ماهیت این تصور نشانگر آن است که روابط عمومی فقط معرف سازمان نیست بلکه مدافع آن است و اساسا نباید تغییر نگرش روسا بتواند در قلمرو سرمایه های ارتباطی سازمان خدشه ایجاد کند.
 
 باید تاسف خورد که روابط عمومی در سایر کشورها با چهار ویژگی راهنمایی کنندگی، مشاورت دهندگی، اطلاع رسانی و تبلیغات در حد معاونت مطرح میشوند و ما برای دومین تجربه تلخ اخیر شاهد ادغام ماموریت کلان مدیریت ارتباطات در ریاست دفتر وزارتی هستیم.
 
 ما طی پنجاه سال گذشته داریم تاوان این تفکر را میدهیم که فرهنگ یک کشور با اطلاع رسانی و خبر منتقل می شود. این کار به تنهایی با تبلیغات و تشریفات هم نمی شود.
 
 باید متوجه شویم که ایماژ سازمان با روابط عمومی است که هم شفاف سازی میکند هم هدایت می کند و هم سازمان را معرفی میکند. ولی اتفاقات این چند روز به معنی بازگشت به دوران قبل از صفویه است.
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه


  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  جی‌می‌نی:: اولین هوش مصنوعی واقعی


  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی کارگزاری‌های بازار سرمایه


  4 روش منحصر به فرد (و کمتر شناخته شده) برای اندازه گیری ROI روابط‌عمومی دیجیتال


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فرصتی برای درخشش آثار انتشاراتی


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به عنوان سرپرست معاونت تولیدات دامی استان کرمان


  شعبه انجمن متخصصان روابط‌عمومی در البرز آغاز به کار کرد


  اهمیت روز جهانی دسترسی همگانی به اطلاعات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات