درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 19:49   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38957صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 23 خرداد 1398 - 10:10
گزارش برگزاری نشست هم اندیشی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی
نشست هم اندیشی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی ،نهادهای دولتی،بانکها و شرکتهای خصوصی در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار گردید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نشست هم اندیشی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی ،نهادهای دولتی،بانکها و شرکتهای خصوصی در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار گردید.

 

به گزارش شارا، این نشست بمنظور هم افزایی و تعامل بیشتر بین روابط عمومی و رسانه ها به میزبانی خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان برگزار شد.

 

 رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات: روابط عمومی ها یک نقش فرهنگی دارند از این رو آنها برنامه ریزان ومهندسان وطراحان مسایل فرهنگی اند
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات در این نشست گفت: باید طرحی را سازماندهی کرده و در ابتدا باید بگوییم که خبرنگار کیست؟ تعداد خبرنگاران با تایید اداره کل ارشاد وخانه مطبوعات و تشکل های صنفی در استان به ادارات اعلام می کنیم ، اینها خبرنگارند

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات در این جلسه اذعان کرد: آنچه که مسلم است ،تمام روابط عمومی برای تحقق اهدافشان قطعا برنامه ریزی سالیانه برای خود دارند بنابراین رسانه ها به عنوان پل ارتباطی با روابط عمومی ها با هم همکار خود هستند ، وما باید روابط عمومی ها هر چه بیشتر به اجرای خواسته های مردم نزدیک کنیم.

غلامحسین عطایی ابراز داشت: روابط عمومی ها یک نقش فرهنگی دارند از این رو آنها برنامه ریزان ومهندسان وطراحان مسایل فرهنگی اند.

عطایی خاطرنشان کرد: شما به عنوان (روابط عمومی ها) با برخی از افرادی که ظاهرا به عنوان خبرنگارند دچار چالش هستید، نه تنها در این استان بلکه در مناطق دیگر وضع به همین منوال است.

وی عنوان کرد : باید طرحی را سازماندهی کرده و در ابتدا باید بگوییم که خبرنگار کیست؟ تعداد خبرنگاران با تایید اداره کل ارشاد وخانه مطبوعات و تشکل های صنفی در استان به ادارات اعلام می کنیم ، اینها خبرنگارند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان اظهار داشت : مدیرمسئول رسانه تشخیص میدهد که کدام خبرنگار در کدام حوزه قرار بگیرد و اسم آن خبرنگار را با حوزه ی مشخص شده یادداشت میکنیم. مثلا یک خبر نگار در حوزه سیاسی ، ودیگر خبرنگار در حوزه ی اجتماعی و….. است.

عطایی تصریح کرد : از حوزه روابط عمومی ها انتظار داریم که از خبرنگارانی حمایت کنند که در حوزه های مختلف هستند ودرغیر این صورت بقیه از دید ما خبرنگار نیستند، چه بسا بسیاری از افراد قلم خوبی دارند، اما با این شاخص هایی که گفتیم نمی تواند خبرنگار باشد.

این مقام مسئول بیان داشت : ما باید گستره ی خبریمان را سالم سازی کرده تا بتوانیم خبرهای تاثیر گذاری در استان تولید کنیم و انتظارما این است که در خواست های ما را تحقق ببخشید ، تا انشالله این طرح را سازماندهی کرده که درعرصه های مختلف خبرنگاری این چالش وجود نداشته باشد.

 

نایب رئیس خانه مطبوعات: شکافی که بین رسانه و سازمان ها بوجود آمده به خاطرعدم هماهنگی است
شکاف بین رسانه ها وسازمان ها بوجود آمده معمولا به خاطرعدم هماهنگی است که با گفتمان حل می شود ، بنابراین باید روابط عمومی ها با رسانه ها مکمل هم باشند نه اینکه شروع به تخریب هم کنند

در این نشست نایب رئیس خانه مطبوعات ابراز داشت هر رسانه ای یک مدیر دارد که جهت هماهنگی با خبرنگاران باید به مدیر مسئول اطلاع دهید و ایشان تشخیص می دهد که کدام خبرنگار در کدام حوزه قوی ترعمل میکند.

مهراب رشیدی گفت : تفاهم نامه ای را با دانشگاه آزاد منعقد کردیم تا خبرنگاران و روابط عمومی ها در مقطع کارشناسی روزنامه نگاری بتوانند ادامه تحصیل دهند.

رشیدی خاطر نشان کرد : شکاف بین رسانه ها وسازمان ها بوجود آمده معمولا به خاطرعدم هماهنگی است که با گفتمان حل می شود ، بنابراین باید روابط عمومی ها با رسانه ها مکمل هم باشند نه اینکه شروع به تخریب هم کنند.

این مقام مسئول بیان داشت : یک خبرنگار که انتقادی می کند ما باید در جهت رفع مسئله بر بیاییم نه در جهت حذف صورت مسئله.

عضو هئیت مدیره خانه مطبوعات: خانه مطبوعات برای پیوند بین رسانه و روابط عمومی ها رسمیت دارد
پیروی منش گفت :پیشنهاد من این است که برای تعامل بین خانه
مطبوعات و روابط عمومیها باید برنامه یی را پیش بگیریم که شامل توسعه ی شبکه رسانه ای بین روابط عمومی وخانه ی مطبوعات برای گفتمان سازی ومطالبه گری باشد و این نقش را از سطح کلان تعریف کنیم.

در این نشست عضو هئیت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان اذعان کرد: خانه مطبوعات یکی از مراجع قانونی است که برای پیوند بین رسانه و روابط عمومی ها رسمیت دارد، وقتی من بتوانم این خلاء را پیدا کنم این مشکل برطرف می شود.

پیروی منش گفت :پیشنهاد من این است که برای تعامل بین خانه مطبوعات وروابط عمومی ها باید برنامه یی را پیش بگیریم که شامل توسعه ی شبکه رسانه ای بین روابط عمومی وخانه ی مطبوعات برای گفتمان سازی ومطالبه گری باشد و این نقش را از سطح کلان تعریف کنیم.

وی افزود: همچنین افزایش سطح سواد رسانه وفضای مجازی وحمایت از رسانه ، امروزما خانه مطبوعاتی داریم که در کل کشور فعال است وما اگر با کسی اختلاف نظر داریم با تخریب آن شخص قطعا چیزی درست نخواهد شد بنابراین علت این تخریب ها عدم آگاهی و آموزش است .

پیروی منش اظهار داشت:جهت کاهش آسیب های اجتماعی ورسانه ای باید با هم درتعامل باشیم و درهر فصلی باید یک نشست برای مدیران روابط عمومی با خانه مطبوعات ترتیب دهیم وپیرامون این مسائل با هم بحث کنیم وبگوییم که برای تعاملات وارتباطات چه کاری باید انجام دهیم؟ ما باید با هم دیگر همکفری کرده ،ظرفیتهای فراوانی در استان ما وجود دارد که انشالله روز به روز این تعاملات بیشتر شود.

 مدیر روابط عمومی شرکت راهداری هرمزگان: در نشست های خبری از یک رسانه ۵ نفر می آیند!
مدیر روابط عمومی شرکت راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان عنوان کرد: خبرنگاری که در جلسه حضور پیدا می کند وقلم ودفتر وابزار کارش را از روابط عمومی ها تقاضا میکند و سرش توی گوشی خودش است، فقط به ظاهر بعنوان خبرنگار ورود پیدا کردند و رسالت اصلی خود را انجام نمی دهد.

در این نشست مدیر روابط عمومی شرکت راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان خاطر نشان کرد: باید مشخص شود که چه تعداد خبرنگار و ازکدام حوزه و نشریه هستند ما دعوتنامه کلی میزنیم و می بینیم که از یک رسانه ۵ نفر می آیند.

ذوالفقار پوراظهار داشت: در واقع ما برای ۳۵ نفرخبرنگارتدارک دیده ایم و۷۵ نفر حضور پیدا می کنند می آیند واین باعث شرمندگی روابط عمومی در مقابل مدیر آن مجموعه می شود.

وی در خصوص حرمت نگه داشتن به خبرنگاران گفت: حرمت نگه داشتن باید متقابل باشد ،همان طور که در قرآن به قلم قسم خورده شده است و ما هم انتظار داریم خبرنگاران حرمت مدیران روابط عمومی را نگه دارند.

مدیر روابط عمومی شرکت راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان عنوان کرد : خبرنگاری که در جلسه حضور پیدا می کند وقلم ودفتر وابزار کارش را از روابط عمومی ها تقاضا میکند و سرش توی گوشی خودش است، فقط به ظاهر بعنوان خبرنگار ورود پیدا کردند و رسالت اصلی خود را انجام نمی دهد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: کسانی که به این حیطه ورود پیدا میکنند باید کارت خبرنگاری داشته باشند تا ما بدانیم که چه کسانی در جلسات ما حضور پیدا میکنند. بنابراین رسانه و خبرنگار وروابط عمومی ها در دل یک مجموعه است وباید باهم تعامل داشته باشیم .

وی در پایان افزود : انتظار ما این است که خبرنگاران در زمان مدیریت وبحران ما را درک کنند.

 

 روابط عمومی دفترنماینده ولی فقیه:  اگر ما بصورت تخصصی روابط عمومی قوی و توانمندی باشیم مردم می توانند قطعا پاسخ خود را بگیرند
روابط عمومی دفترنماینده ولی فقیه گفت : آیت الله نعیم آبادی در دیداراخیرش با اصحاب رسانه ، به آنها گفت که من برخی از مطالبی را که می گوییم شما با من همراهی نمی کنید گله بنده از خانه مطبوعات همین بوده که این مطالب حرف دل مردم است .

در این نشست مدیر روابط عمومی دفترنماینده ولی فقیه ضمن تشکر از خانه مطبوعات تاکید کرد : از مدتی که بنده در دفتر نمایندگی ولی فقیه در محضر پدر معنوی حضور داشتم خانه ی مطبوعات یار وهمراه ما بوده است.

علیزاده اذعان کرد: در ابتدا من یک فرد رسانه ای هستم ودوستان در خصوص این مسایلی که صحبت کردند من حرف آنها را قبول دارم وما اگر بخواهیم وضعیت رسانه ها را تحلیل کنیم به این گونه است که ما یک رسانه ای داریم که چندین بار به مدیر کل پیام میدهد اما هیچگونه جوابی به آنها داده نمی شود. ما می گوییم باید حرمت خبرنگاران باید حفظ شود و اینها جای نقد دارد که چرا مدیران ما جوابگو نیستند.

وی ابراز داشت: شاهکار رسانه ای این است که تا جواب نگیرند دست بردارنیستند و اگر در غیر اینصورت باشد اصلا خبرنگار نیست.

این مقام مسئول گفت: حرف بنیانگذار انقلاب این است که مردم ولی نعمت ماهستند.

وی در ادامه اذعان کرد: آیت الله نعیم آبادی در دیداراخیرش با اصحاب رسانه ، به آنها گفت که من برخی از مطالبی را که می گوییم شما با من همراهی نمی کنید گله بنده از خانه مطبوعات همین بوده که این مطالب حرف دل مردم است .

علیزاده گفت: اگر ما بصورت تخصصی روابط عمومی قوی و توانمندی باشیم مردم می توانند قطعا پاسخ خود را بگیرند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در خصوص بحث ملخ ها تحلیل های متعددی است ومن از روابط عمومی جهاد کشاورزی خواهشمندم که به مردم پاسخگوباشند.

وی گفت: برای نشست خبری ما یک نامه به ارشاد ویک نامه هم خانه مطبوعات می زنیم ومی گوییم ما یک نشست خبری داریم شما اصحاب رسانه را دعوت کنید وبنده اگر بصورت اتفاقی کسی را که اهل رسانه نیست و در این راستا کار نمی کند دعوت شود، من قطعا خانه مطبوعات را می شناسم.

 

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی: صحبتی که مردم به خبرنگاران ارایه می کنند به گوش من بعنوان مدیر روابط عمومی نمی رسد
نوروزیان گفت: برخی از خبرنگاران در چند نشریه حضور دارند وقتی که یک خبر را پوشش می دهند مثلا وقتی که آنها چهارتا روزنامه همزمان در اختیار شان است و این اخبار را در این ۴ نشریه انتشارداده وچهار تا فاکتور می آورند واین مسئله کار ما را مشکلتر می کند.

در این نشست مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: رسانه ها برای کار اطلاع رسانی و آموزش ،همکاران ما هستند وارتباط دوسویه ما را با مردم ومسئولین تصریح میکنند.

وی افزود : گاهی اوقات صحبتی که مردم به خبرنگاران می کنند به گوش من بعنوان مدیر روابط عمومی نمی رسد و این رسانه ها هستند که به صورت مستقیم این اطلاعات به مردم میدهند.

نوروزیان اذعان کرد: حفظ حرمت واین قلم بسیار ارزشمند است من صرف این که با قلم خود یک نفر را بی آبرو کرده و یک طرفه قضاوت کنم، اصلا رسالت خبری اینگونه نیست متا سفانه برخی از افراد عریضه نویسی را با خبر نگاری اشتباه گرفتند.

وی تصریح کرد: بر خی افراد به ظاهر خبرنگارند، خبری را مطرح می کنند که اصلا هیچ گونه صحت ومنبع خبری ندارد ما نسبت به اینگونه اخبار بی اعتنا هستیم.باید بگویم که حوزه ی سلامت قداست دارد واگر حرمت این حوزه شکسته شود قطعا بر روی سلامت جامعه اثر گذار می باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه ی سلامت تاکید کرد: من به اداره ارشاد اعلام کردم که افرادیکه وارد این عرصه رسانه می شوند در ابتدای کار از آنها مصاحبه وآزمون گرفته شود. وببینند آنان چقدر توانایی دارند و آیا می توانند خبر بنویسندو بعضی از افراد اصلا اصول خبر نویسی را بلد نیستند ونمی دانند که چه مسایلی را مد نظر قرار دهند.

نوروزیان در ادامه گفت: ما خبرنگاران خاص خود را که در این حوزه هستند می شناسیم واگر اینها در نشست خبری کارگروه سلامت شرکت کنند ما با این افراد هیچ گونه مشکلی نداریم.

این مقام مسئول تاکید کرد: در خصوص اشتراک سالیانه متاسفانه نشریات زیاد است وما چهار تا روزنامه داریم وهفته نامه ها تعدادشان زیاد است وتمام عزیزان انتظار دارند که ما با آنها اشتراک داشته باشیم. وضمن اینکه ما با برخی از نشریات اشتراک داریم اما آنها روزنامه های خود را نمی آورند وفقط ما به آنها داریم پول پرداخت می کنیم.

وی تاکید کرد: خیلی از خبرنگاران خبرهای خود را چاپ میکنند و فاکتورکرده به دفتر روابط عمومی می آورند در صورتی که ما از آنها نخواستیم که چنین خبری را در روزنامه هایشان اطلاع رسانی کنند و ماسعی می کنیم بخاطر زحمتی که کشیدند مبلغی را به آنها پرداخت کنیم.

وی گفت: ما از نشریات خواهشنمندم که از قضاوت کردن بپرهیزند وباید حرف مردم را بزنند ، نه اینکه در کنار حرف مردم خودشان هم قضاوت کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت : ما از نقد کردن نه می ترسیم ونه نگرانیم وما هیچ ادعایی نداریم وبنابراین در تمام سازمانها همیشه نقدهایی وجود دارد ولی اینکه بخواهند یک طرفه قضاوت کنند این یک نوع بی اخلاقی محسوب می شود .

نوروزیان گفت: برخی از خبرنگاران در چند نشریه حضور دارند وقتی که یک خبر را پوشش می دهند مثلا وقتی که آنها چهارتا روزنامه همزمان در اختیار شان است و این اخبار را در این ۴ نشریه انتشارداده وچهار تا فاکتور می آورند واین مسئله کار ما را مشکلتر می کند.











 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد