درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:03   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38786صفحه نخست » گزارشچهارشنبه، 8 خرداد 1398 - 14:11
میزگرد/ جایگاه روابط عمومی‌ها تضعیف شده است
بعد از مدیریت ارشد سازمان، این مدیران روابط عمومی‌های هستند که می‌توانند با ابزار اطلاع رسانی و تبلیغات همچنین تعامل دوسوی با رسانه‌ها پلی محکم برای همدلی دستگاه‌های اجرایی با اصحاب رسانه باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بعد از مدیریت ارشد سازمان، این مدیران روابط عمومی‌های هستند که می‌توانند با ابزار اطلاع رسانی و تبلیغات همچنین تعامل دوسوی با رسانه‌ها پلی محکم برای همدلی دستگاه‌های اجرایی با اصحاب رسانه باشند.

 هر سازمان برای برقراری ارتباطات مؤثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آن در ارتباط است نیازمند انجام اقدامات حساب شده از سوی افراد فعال در روابط عمومی‌های می‌باشد.

برای بهره مندی از یک روابط عمومی قوی و هدفمند در راستای اهداف سازمانی، باید هرچه بیشتر افراد فعال در این حوزه با بکار گیری از ابزار تبلیغات برای بروز بودن تلاش کنند.

افراد شرکت کننده در میزگرد ایرنا لرستان معتقدند؛ روابط عمومی‌ها ویترین و قلب تپنده هر سازمان هستندکه نقش محوری در حیات و پیشرفت مجموعه دارند و بهره گیری از افراد متخصص در این حوزه برای کارآمدی هرچه بیشتر آنها در اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مردم و جامعه امر ضروری به شمار می‌رود.

**جایگاه روابط عمومی‌ها تضعیف شده است
مدیرروابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در این میزگرد اظهار داشت: حدود ۱۸ سال در این حوزه فعالیت دارم و تاکنون مشکلات زیادی را تجربه کرده ام اما در این دوره جایگاه روابط عمومی بسیار تضعیف شده است.

مهدی آل کثیر بیان کرد: مشکل روابط عمومی‌ها در وهله اول مدیران هستند چراکه نگاهشان به این حوزه در برخی مواقع خاص بوده و حتی در خبر هم روابط عمومی‌ها نادیده گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها خبرنگار نیستند و در این راستا مدیران باید توجیه شوند، ما نباید در فضای مجازی جوابیه‌ای را بر علیه برخی‌ها صادر کنیم.

وی گفت: تا زمانیکه نگاه مدیران کلان کشور به این جایگاه تغییر نکند وضعیت همین است.

آل کثیر ادامه داد: تکثر رسانه‌ها، ظرفیت و تهدید برای حوزه روابط عمومی‌ها محسوب می‌شود که باید خودمان از این موقعیت‌ها بخوبی استفاده کنیم.

**شأن و منزلت روابط عمومی‌ها باید حفظ شود
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان نیز گفت: حوزه روابط عمومی در عصر کنونی چالش‌های متفاوتی را روزانه تجربه می‌کند و مهم‌ترین موضوع انتظارات خارج از سازمانی است که بسیاری از مشکلات را به همراه دارد.

مهدی بابایی ادامه داد: مدیر براساس سلیقه شخصی خودش روابط‌عمومی را ترسیم می‌کند که می‌تواند در سیاست‌های روابط عمومی نقش داشته باشد.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای شأن و منزلت خودشان خبر را از جایگاه روابط عمومی منتشر کنند.

بابایی با اشاره به وجود برخی از خبرنگارنماها افزود: برخی از افراد به دلیل نبود شغل در این حوزه فعالیت می‌کنند و به محض دریافت پیشنهاد قطعاً از این حوزه خارج می‌شوند.

وی افزود: در فضای مجازی قرار نیست گزارش کار دهیم، فضایی برای تبلیغات وجود ندارد اما باید بصورت غیر رسمی پیگیری کنیم همچنین مقابل افرادی که مشکل ساز هستند باید ایستادگی کرد.

بابایی بیان کرد: افرادی که در حوزه روابط عمومی مشغول هستند باید آموزش داده شوند و باید با خبرنگارهای تخصصی برخورد کنند به دنبال این باشیم چطور می‌توانیم با مدیریت هوشمند با مردم ارتباط برقرار کنیم.

**مجمع روابط عمومی استان به قول‌هایش عمل کند
مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی نیز در این میزگرد اظهار کرد: جایگاه روابط عمومی‌ها باید مشخص باشد همچنین اهداف و دیدگاه‌های مجمع روابط عمومی‌ها محقق نشده و برترین‌ها انتخاب نشده‌اند.

الهام انوری گفت: ا برخی از رسانه‌های مکتوب مشکل داریم چراکه در جلسات تنها برای دریافت کارت هدیه حضور خواهند داشت و هیچ‌گونه سوالی نمی‌پرسند و دستگاه مربوط را هم نقد می‌کنند.

وی افزود: روابط‌عمومی‌ها وقتی موفق هستند با تولید خبر سازمان خود را به هدف والا برساند اما متأسفانه فضای رسانه مجازی نمود خاصی پیدا کرده و زد و بندها این فضا را مسموم کرده است.

انوری اضافه کرد: در برخی کانال‌ها مطلب منتشر می‌کنیم اما آنها را پاک می‌کنند همچنین در مورد اخبار خانه‌های امن هم واکنش نشان می‌دهند.

وی اظهار کرد: برخی اگر مشکلی با هر شخصی دارند عملکرد یک دستگاه را به زیر سوال می‌برند که روابط عمومی‌ها در مقابل این رسانه‌های باید ایستادگی کنند.

**در انتخاب روابط عمومی‌های برتر سلیقه‌ای برخورد می‌شود
مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری لرستان نیز گفت: حوزه روابط عمومی با مشکلات درون و برون سازمانی مواجه است و در برخی مواقع برای ارسال اسناد به هر طریقی که آنها می‌خواهند باید ارائه دهیم.

کمال گلمرادی بیان کرد: در انتخاب روابط عمومی‌های برتر سلیقه‌ای عمل می‌شود وحق عده‌ای پایمال می‌شود افرادی در حال خوب کار کردن هستند اما نادیده گرفته شده اما دیگران با تبلیغات جای این افراد را می‌گیرند.

وی ادامه داد: خبرنویسی برعهده روابط عمومی‌ها بوده و خبرنگاران انتظار دارند اخبار را تنظیم شده برایشان ارسال کنیم.

گلمرادی معتقد است که اخبار گوناگون باید در حوزه‌های مرتبط و توسط خبرنگار هر حوزه منتشر شود.

وی بیان کرد: جلسات تخصصی روابط عمومی‌ها باید بصورت مرتب برگزار شود همچنین افراد فعال در این حوزه باید بروز بوده و از فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید دانش کافی داشته باشند و همواره به کمک دستگاه‌های اجرایی خود آمده چراکه از سوی برخی افراد برای گرفتن آگهی دچار تهدید می‌شوند.

** در سیل اخیر تفاوت بین خبرنگاران واقعی و غیر واقعی مشخص شد
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای لرستان نیز اظهار داشت: علیرغم اقدامات مثبت و به موقع در سیل اخیر اما برخی از خبرنگاران مطالب غیرواقعی را منتشر می‌کنند که تنها قصد تخریب آن دستگاه اجرایی را دارند.

شیدا برمه زیار ادامه داد: اما در سیل اخیر تفاوت بین خبرنگاران واقعی و غیر واقعی مشخص شد و زحمات این عزیزان باعث شد کمک هموطنان به مناطق سیلزده ارسال شود.

وی بیان کرد: برخی از رسانه‌های مکتوب تنها نیمه خالی لیوان را دیده و غافل از این مساله هستند که با تخریب یک دستگاه اجرایی اعتماد عمومی را نسبت به نظام کم می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای پرداخت رپرتاژ آگهی‌ها علاوه بر کمبود اعتبار از سوی دستگاه‌ها با تهدید هم مواجه می‌شویم.

برمه زیار با تاکید بر انتقاد سازنده افزود: انتقاد موجب سازندگی می‌شود اما نباید با تهدید همراه باشد چراکه برخی از نقدها تهمت و توهین را به همراه دارد.

وی گفت: مدیران در برخی از مواقع احساسی عمل کرده و جوابیه صادر می‌کنند که به عقیده من لازم نیست جواب بدهیم.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید مشاور مدیران باشند همچنین باید در این حوزه تخصصی برخورد کنیم که در برخی از مواقع از رسالت خود دور شده و به دنبال کارهای تشریفاتی و تبلیغاتی می‌رویم.

**نباید اجازه بدهیم روابط عمومی‌ها هویت اصلی خود را از دست بدهند
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: انتظار داشتیم شورای روابط عمومی‌های قوی‌تری را در استان شاهد باشیم همچنین در اولین جلسه‌ای ذکر شده استاندار لرستان باید در جمع روابط عمومی‌ها حضور پیدا می‌کرد.

صیاد درگاه پور بیان کرد: باید با هم متحد شویم و مشکلات هر دستگاه را مشکلات خودمان بدانیم همچنین باید به روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی هویت بخشی دهیم.

وی ادامه داد: تور خبری برای روابط عمومی باید برگزار شود و باید تشریک مساعی بین روابط عمومی‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: آگهی و رپرتاژ های برخی ادارات به سمت کسانی می‌رود که حقشان نیست، باید به دنبال کار تیمی باشیم و نباید اجازه دهیم که روابط عمومی‌ها هویت اصلی خود را از دست بدهند.

درگاه پور اضافه کرد: تلاش خبرنگاران متعهد را باید ارج بنهیم اما ا برخی خبرنگارنماها ترسیده‌ایم و اکنون مانند قارچ گسترش یافته‌اند.

وی گفت: روابط عمومی‌ها باید هویت جمعی پیدا کرده و برای تحقق آرمان‌ها باید در این حوزه ایجاد انگیزه کرد.

** بسیاری از مشکلات حوزه رسانه‌های مکتوب باید توسط روابط عمومی‌ها مدیریت شود

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان لرستان نیز گفت: اگر مدیر یک مشاور خوب را در کنار خود داشته باشد بسیاری از مشکلات روابط عمومی‌ها در برخورد با رسانه‌ها برطرف می‌شود.

زینب فیضی بیان کرد: بسیاری از مشکلات حوزه رسانه‌های مکتوب باید توسط روابط عمومی‌ها مدیریت شود.

وی گفت: باید برون سپاری کرده و برخی از خبرنگاران فعال در جایگاه روابط عمومی هیأت‌ها قرار گیرند که در این راستا دیگر رپرتاژ آگهی پرداخت نمی‌کنیم.

وی افزود: مشکل دیگر روابط عمومی این است که چه کسانی را در نشست‌های خبری دعوت کنند و اگر کوتاهی رخ دهد با شدیدترین هجمه‌ها روبرو می‌شوند.

** عدم شناخت کافی مدیران از روابط عمومی‌ها یکی از اصلی تریم مشکلات در این حوزه است
مدیر روابط عمومی فرمانداری خرم آباد نیز گفت: عدم شناخت کافی مدیران به نقش روابط عمومی‌ها، شرایط اجتماعی محیط، عدم تخصص گرایی و دانش روابط عمومی‌ها، تجهیزات تخصصی روابط عمومی‌ها از مشکلات عمده افرادی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

سجاد شفیعی ادامه داد: مدیران روابط عمومی‌ها خبرنگار نیستند اما باید با اصول خبرنویسی آشنا باشند همچنین اصلی ترین وظیفه آنها اطلاع رسانی، تبلیغ، مشارکت جویی، همگرایی و بهینه سازی است.

وی بیان کرد: بخشی از مشکلات به خود افراد شاغل در این حوزه بازمیگردد، در صورت قبول این مسئولیت باید حرفه‌ای فعالیت کنیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه در لرستان تعریف از روابط عمومی‌ها تعریفی کاملاً اشتباه است، رسانه‌ها ابزار کار روابط عمومی است.

شفیعی ادامه داد: برخی از روابط عمومی‌ها به دنبال باج دهی به برخی از رسانه‌ها هستند.

وی افزود: امروزه یکی از اصلی ترین مشکل ما سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال روابط عمومی‌ها است، دولت‌ها صرفاً به دلیل آمارها مجوز می‌دهد و دولت بعدی رسانه‌ها را رد و یا تحویل نمی‌گیرد.

شفیعی اضافه کرد: اگر در خودمان توانایی را نداشته باشیم که بتوانیم مدیر را متقاعد کنیم باید کنار بکشیم.

وی گفت: برخی مدیران به روابط عمومی‌ها نگاه ابزاری دارند.

**دستاوردهای نظام در حوزه روابط عمومی‌ها مثبت ارزیابی می‌شود
مدیر روابط عمومی کمیته امداد خمینی (ره) گفت: با تکثر رسانه‌های جمعی و شهروند خبرنگاران ها باید بپذیریم روابط عمومی نیروی هوشمند و توانا و با قابلیت تخصصی باید باشد.

بهنام فروتن نیا ادامه داد: مدیریت سمعی و بصری و برنامه ریزی از لازمه‌های یک روابط عمومی هوشمند است همچنین گفتمان سازی و رهبری از دیگر وظایف افراد شاغل در این حوزه می‌باشد.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید توانایی بالایی داشته باشند چراکه می‌توانند یک مدیر ضعیف را قوی و یک مدیر قوی را به شدت ضعیف جلوه دهند.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند باید آن را بپذیریم، امروزه باید پوسته روابط عمومی سنتی را کنار زد چراکه شعار انجمن جهانی ارتباط مؤثر است.

وی بیان کرد: دستاوردهای نظام در حوزه روابط عمومی بسیار خوب ارزیابی می‌شود همچنین تکثر رسانه‌ها برای روابط عمومی‌ها یک فرصت محسوب می‌شود چرا که تبدیل مخالف به موافق و منتقد به یار در این فضا صورت می‌گیرد.

فروتن نیا گفت: در سال گذشته کمپینی از سوی رسانه‌های بیگانه به عنوان نه به کمیته امداد مطرح شد اما با اطلاع رسانی و فضاسازی مثبت در فضای مجازی این اعتماد را دوباره به این مجموعه برگرداندیم و شاهد افزایش ۴۱ درصدی درآمدها بودیم.

وی افزود: روابط عمومی‌ها جایگاه اصلی خد را فراموش کرده و مدیر محور شده‌اند و می‌بایست از مدیر دفاع کنیم اما ما روابط عمومی‌ها می‌توانیم از مدیر خود در پنهان انتقاد کنیم.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید به عنوان کنشگر اجتماعی خود را جزئی از افراد جامعه بدانند./ ایرنا

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد