درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:54   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38122صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 9 اردیبهشت 1398 - 08:05
کاربردهای مختلف هوش مصنوعی در روابط عمومی
روزانه زمان و انرژی بالایی از روابط عمومی ها صرف وظایفی مانند بررسی اخبار، نظارت بر رسانه‌ها، گزارش‌دهی و فعالیت‌هایی از این دست می‌شود که با پیشرفت های حاصل شده در حوزه هوش مصنوعی می توان به شکل مفیدتری نسبت به انجام این فعالیت ها اقدام کرد. به اعتقاد کارشناسان هوش مصنوعی همچنان یک فناوری مفید و ارزشمند برای روابط عمومی محسوب می‌شود، حتی اگر به‌خوبی توانایی تشخیص استراتژی‌های روابط عمومی را نداشته باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نرم‌افزارهای تشخیص تصاویر و برش تصاویر از جمله کاربردهای هوش مصنوعی در روابط عمومی هستند. به این ترتیب که فناوری "برش تصاویر" نه‌تنها می‌تواند به‌صورت خودکار اشیا، صحنه‌ها و چهره‌های افراد موجود در تصاویر را شناسایی کند، بلکه می‌تواند اطلاعات آنها شامل نام، برند تولیدکننده و انبوهی از اطلاعات دیگر را در اختیار کاربران قرار دهد. [14] در واقع با این فناوری می توان مطمئن بود که در بسترهای آنلاین علاوه بر محتوای متنی، در اطلاعات محتوای بصری نیز جستجو شده است.


1- تحلیل داده‌های انبوه
کاربرد دیگر فناوری هوش مصنوعی در
روابط عمومی داده‌هاست. این روزها یکی از زمان‌برترین وظایف کارشناسان روابط عمومی، تحلیل داده‌ها برای گرفتن تصمیم‌های درست در رابطه‌ با چگونگی عملکرد کمپین‌ها، شنیداری اجتماعی و ارزیابی موقعیت رقابتی برند است.


کار کردن با حجم هنگفتی از داده‌ها و تبدیل آنها به گزارش‌های متقاعدکننده و نمودارهای دقیق واقعا برای انسان‌ها دشوار است. فناوری هوش مصنوعی دوباره به کمک روابط عمومی آمده و تمامی این مراحل را با ابزارهای هوشمند به‌صورت خودکار در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد. هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا داده‌های گنگ را به نمودارهای گویا تبدیل کنید.


2- بهبود کسب‌وکار
کارشناسان حوزه تکنولوژِی و فناوری معتقدند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و با تکنیکی به‌نام "پردازش زبان انسانی"ایمیل‌های ارسالی از طرف متخصصین روابط عمومی را تحلیل و پیام اصلی آنها را استخراج کرد. همچنین هوش مصنوعی با نظارت بر رفتار و تعامل کسب‌وکارها با اینفلوئنسرها می‌تواند آنهایی را که مناسب کسب‌وکار شما هستند برایتان پیشنهاد دهد تا ایمیل‌های شما به اینفلوئنسرها بی‌پاسخ نماند.


3- شناسایی مخاطب
مخاطب شناسی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی است به این ترتیب که روابط عمومی ها با استفاده از ابزارها و فعالیت های خاص حرفه ای می توانند نسبت به ایجاد سازش و تفاهم بین سازمان و گروه های مخاطب اقدام و در پی آن فرهنگ صحیح و پویا را تبلیغ کنند. با این نگاه امروزه؛ به‌دلیل پیشرفت‌هایی که در علوم داده‌ها و یادگیری ماشینی صورت گرفته است، هوش مصنوعی می تواند به کمک روابط عمومی ها آمده تا نگاه دقیق‌تر، هوشمندانه‌تر و شخصی‌تری به ویژگی‌ها و دیدگاه‌های مخاطبین داشته باشند. [17] کارشناسان حوزه تکنولوژی معتقدند هوش مصنوعی این امکان را فراهم می‌سازد تا شرکت‌ها توانمندی بیشتری برای شناسایی علایق مشتریان، ترندها و حتی نقاط برتری رقبا داشته باشند و نتیجه تمام این موارد می‌تواند تولید محصولات و خدمات ارزشمندتر باشد و در واقع با ظهور هوش مصنوعی، اولویت‌های روابط عمومی بیشتر از پیش همسو با واقعیت شده و آنها می توانند با بهر مندی از آن کمپین‌های بسیار مرتبط‌تر و تاثیرگذارتری برای مشتریان با سلایق مختلف اجرا کنند.


4- تعاملات اجتماعی
امروزه یکی از مهمترین و حساس ترین وظایف روابط عمومی ها در بعد برون سازمانی برقراری ارتباطی صحیح و اندیشمندانه برپایه عقل و خرد با رسانه های جمعی است. اگرچه این تصور وجود دارد که هرگاه بحث تعاملات اجتماعی مطرح می شود، وجود انسان‌ها امر ضروری و لازم برای آن است اما در دنیای امروز، بهره گیری از هوش مصنوعی تا حد مطلوبی این مسیر را برای روابط عمومی ها هموار کرده است.


نسل جدید ربات‌های اجتماعی هوش مصنوعی چنان واقعی هستند که فکر می‌کنید، زنده هستند.


به عنوان مثال، تیم تحقیقاتی‌ در موسسه سلطنتی فناوری استکهلم سوئد، ربات‌هایی با نام «فرات» طراحی کرده‌اند که بسیار شبیه به انسان هستند و انسان‌ راحت‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. ربات‌های این تیم تحقیقاتی از شخصیت‌، الگوهای گفتار و ژست‌های انسانی تقلید می‌کنند. هدف از ساخت این ربات‌ها این است که انسان‌ها سریع‌تر و راحت‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. مغز این ربات‌ها روی پلتفرم هوش مصنوعی ساخته شده است که قابل برنامه‌ریزی است و می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که در تعاملات اجتماعی با انسان‌ها شرکت کند.


با این وجود و با در نظر داشتن این مساله که امروزه به واسطه پیشرفت های حاصل شده در حوزه هوش مصنوعی ربات‌های چت باهوش‌تر از گذشته شدند لذا به نظر می رسد این ربات ها می توانند همکاران خوبی در کنار روابط عمومی ها بوده به این ترتیب می‌توانند هشتگ‌های مناسب را تشخیص داده و با آنها تعامل برقرار سازند و برخی نیز توانایی پاسخگویی به پرسش‌ها و نظرات کاربران را حتی در قالب پیام‌های مستقیم دارند.


پردازش کلمات یا بررسی کردن یک متن از نظر دستور زبان و اشتباهات املایی، یکی از کاربردهای کلاسیک هوش مصنوعی نمادین است که برای مدت زمان زیادی از آن استفاده می‌شده است. در این روش زبان به عنوان شبکه‌ پیچیده‌ای از قوانین و دستورالعمل‌ها تعریف می‌شود که قطعات متن را در یک جمله تجزیه و تحلیل می‌کند و در برخی شرایط می‌تواند اشتباهات را تشخیص دهد و تصحیح کند. از همین قابلیت‌ها همچنین در تبدیل نوشتار به گفتار در دستیارهای صوتی مانند سیری، الکسا و گوگل اسیستنت هم استفاده می‌شود.


به عنوان مثال، شرکت نیوزیلندی Soulmachines موفق به خلق نوعی سیستم عصبی دیجیتال شده است که ادعا می‌شود می‌تواند نحوه ارتباط ماشین با انسان را با انقلابی روبرو کند. شرکت Soulmachines با شعار "انسانی سازی هوش مصنوعی با هدف داشتن انسانیت بهتر"، موفق به خلق سیستم‌هایی شده که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ احساسی، شباهت‌های بی نظیری به انسان دارند.


همچنین شرکت Primer، در زمینه ارائه سیستم‌هایی فعالیت دارد که می‌توانند با کمک هوش مصنوعی بخوانند و بنویسند. سیستم‌های توسعه یافته توسط شرکت Primer، علاوه بر زبان انگلیسی به زبان‌های چینی و روسی نیز مسلط هستند.


ابزارهای این شرکت می‌توانند به صورت اتوماتیک حجم عظیمی از داده‌ها را تحلیل و بررسی کرده و ادراک کاربران از جهان اطراف را ارتقا دهند.


Narrative Science شرکت دیگری است که بر روی نوآوری در زمینه پردازش زبان طبیعی- natural language processing innovation تمرکز و فعالیت دارد. پلتفرم Narrative Science’s Quill سیستمی دارد که می‌تواند درست مانند یک انسان بنویسد و یاد بگیرد.


این سیستم همچنین قادر است داده‌ها را به صورت روایت هوشمند- intelligent narratives- درآورده و کار تصمیم گیری را برای کاربران انسانی راحت‌تر و پر سرعت‌تر کند. این قابلیت همچنین می‌تواند به کارفرمایان این امکان را بدهد تا بهتر بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کرده و سرویس دهی کنند.


در کنار شرکت های یاد شده،Gamalon شرکت دیگری است که تلاش دارد قابلیت‌های انسان را با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی ارتقا دهد. با ترکیب انسان و یادگیری ماشینی، Gamalon به کاربران این امکان را می‌دهد تا امکانات برقراری ارتباطات خود را افزایش دهند. این شرکت برنامه‌های مختلفی در زمینه‌هایی مانند چت، نظرسنجی‌های آنلاین، بازخورد شبکه‌های اجتماعی، رونوشت تماس‌ها و غیره معرفی کرده است.


5 - وظایف روزانه:
روزانه زمان و انرژی بالایی از روابط عمومی ها صرف وظایفی مانند بررسی اخبار، نظارت بر رسانه‌ها، گزارش‌دهی و فعالیت‌هایی از این دست می‌شود که با پیشرفت های حاصل شده در حوزه هوش مصنوعی می توان به شکل مفیدتری نسبت به انجام این فعالیت ها اقدام کرد. به اعتقاد کارشناسان هوش مصنوعی همچنان یک فناوری مفید و ارزشمند برای روابط عمومی محسوب می‌شود، حتی اگر به‌خوبی توانایی تشخیص استراتژی‌های روابط عمومی را نداشته باشد.


به این معنا که کارشناسان روابط عمومی با استفاده از هوش مصنوعی، وقت بیشتری برای ایجاد روابط استراتژیک با افراد و اجرای کمپین‌ها دارند.
 

سارا علیاری دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت
صادق سکری کارشناس ارشد علوم ارتباطات،دانشکده ارتباطات

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد