درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 02:13   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38010صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیپنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 - 11:02
برنامه ریزی سناریو
کار برنامه ریزی سناریو با این سوال آغاز می شود که موفقیت در آینده چگونه به نظر می رسد، موفقیت چه خواهد بود و روابط عمومی رونق بخش در 2020 چه چیزهایی را شامل می شود؟ چه فاکتورها یا متغیرهایی در موفقیت تاثیر دارند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| برنامه ریزی سناریو، تکنیک قوی برای نگاهی به آینده است. سناریوها برای موارد زیر به کار برده می شوند:


- کمک به تصمیم گیری در حال حاضر؛
- برنامه ریزی؛
- دیدن و سرمایه گذاری بر فرصتها؛
- اجتناب از مشکلات احتمالی در آینده.


کار برنامه ریزی سناریو با این سوال آغاز می شود که موفقیت در آینده چگونه به نظر می رسد، موفقیت چه خواهد بود و روابط عمومی رونق بخش در 2020 چه چیزهایی را شامل می شود؟ چه فاکتورها یا متغیرهایی در موفقیت تاثیر دارند؟


برنامه ریزی سناریو شامل بهبود فهرست متغیرهای قابل توجه و انتخاب تعداد کمی از آنهاست. با حفظ کم تعداد متغیرها، نگاه به آینده، هدفمند و قابل مدیریت می شود. از فهرست ده متغیر که می توانند قابل توجه باشند، سه یا چهار متغیر به عنوان مهمترین آنها انتخاب می شوند.


برای سه یا چهار متغیر اول هر یک به صورت جدا در نظر گرفته می شوند. این متغیرها چگونه به آینده کشیده می شوند؟ کدام توسعه ها برای سازمان بهترین است و کدام یک محتمل، بدترین و بهترین آنها نیز کدام می باشند؟ وقتی هر سه متغیر در نظر گرفته شوند، می توانند با هم در نظر گرفته شوند و سناریوهای بهترین، بدترین و محتمل ترین به دست آیند.


در برابر موفقیت، آیا محتمل قابل پذیرش است؟ آیا مراحلی برای نزدیکتر شدن به بهترین حالت وجود دارد؟ چگونه می توان از بدترین وضعیت اجتناب نمود؟ سناریوها را می توان به این روش در تصمیم گیریهای جاری به کار برد و عملکردهای لازم را صورت داد.


تسهیلات در ممارست بر برنامه ریزی سناریو
روش برنامه ریزی سناریوی توضیح داده شده یک روش ساده شده است که به گروههای کوچک امکان بحث در ارتباط با سناریوهای پیشرفته را می دهد.


زمانی عملکرد بهتری دارد که شرکت کنندگان در بحث، دلایل شخصی قوی داشته و به آن علاقه مند بوده و دانش خاص از ارزشهای بحث شده را داشته باشند که خود می تواند از طریق کسب دانش و تحقیقات مربوطه صورت گیرد. بعد از مقدمه کلی همسو با توضیحات بالا، گروه بزرگ را می توان به گروههای کوچکتر تقسیم نمود.


این کار به فهرست متغیرهای ارائه شده در مقدمه اضافه می نماید و بحث های کنترل شده توسط عملگراهایی که می توانند به گروه در تعیین یک گروه از عملکردها کمک نمایند.


ده دقیقه به گروه وقت دهید تا به فهرست بزرگ دقت نمایند، قبل از آنکه از آنها بخواهید در گروه کوچک کاری انجام دهند، سه متغیر را که دوست دارند روی آن کار کنند را انتخاب نمایید. پنج دقیقه دیگر برای این کار نیاز است.


وقتی متغیر انتخاب شد، هر گروه باید روی آن فکر کند. احتمال پیشرفت آنها چگونه است، بهترین پیشرفت کدام است و بدترین آن کدام؟


برای حفظ تمرکز گروه بر متغیرهای خاص خودشان باید قوانینی اعمال نمود.


هر متغیر را از طریق سه پیشرفت محتمل، بدترین و بهترین به مدت چهل دقیقه بحث کنید.


در پایان این بخش از بحث، گروه باید به دنبال متغیرهای مشترک بوده تا به سناریوی بهترین کلمه برسد که نشان دهنده ترکیب هر سه متغیر بوده و به گروه امکان تصمیم گیری عملی در واکنش به هر سه سناریو داده شود. این مرحله بیست دقیقه زمان می برد.


آخرین پنج دقیقه برای آماده سازی ارائه به گروه بزرگتر در نظر گرفته  می شود که در آن گروه بزرگتر صحبت های گروههای دیگر را می شنود، قبل از بحث کلی تر در باره کاربرد سناریوها می توان به این نتایج رسید.


کل زمان کار گروه 60-80 دقیقه می باشد.

نتایج
نتایج بحث از سناریو ما را به برنامه ریزی و تصمیم گیری در عملکردهای خاص می رساند که می تواند در زمینه های زیر کمک کننده باشد:
- کنترل پیشرفتها در جهت واقعی سازی سناریوهای محتمل و مطلوب نظر؛
- ارائه مراحل خاص در ایجاد بهترین سناریو، نزدیکتر شدن به آن و اجتناب از بدترین سناریوها.
نتایج این بحث، در پایان، به عملکردهای بهتر و شفاف منجر می شود. (موسسه رسمی روابط عمومی/ 2011)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد