درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 - 07:40   

رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی

  رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی

  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


ادامه ادامه مطلب دو

عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد

  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


ادامه ادامه مطلب سه

ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها

  ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دکتر عاملی: روابط عمومی متاورس، عرصه حضور سه بعدی، محسوس، هویت‌دار، هویت بخش، غیر مرکزی، منعطف برای تغییر همراه با مشارکت همگانی در فضای دوم است
  نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» از منظر تصویر
  حقوق شهروندی باید به یک گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل شود.
  تقدیر از خدمات و زحمات روابط عمومی و امورفرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهرنشتارود
  نماهنگ شادروان استاد پیشکسوت روابط‌عمومی قربانعلی پورمرادیان
  انتصاب، سرپرست روابط‌عمومی شهرداری زنجان
  رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی
  مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها بهترین حامیان روابط‌عمومی ها هستند
  پیشکسوتان و فعالان عرصه روابط‌عمومی تقدیر شدند
  زبان گویای مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37739صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 12 فروردین 1398 - 14:29
۱۰ نقل قول الهام بخش از سر الکس فرگوسن درباره رهبری
امین قیاسی - الکس فرگوسن شاید یک میلیونر ۲۰ ساله ساکن سیلیکون ولی نباشد اما به حق طی ۲۵ سال مربیگری خود موفقیت‌های بسیاری کسب کرده که می‌توان آنها را ثمره یکی از مهمترین ویژگی‌های وی به حساب آرود؛ مدیریت کارکنان.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| الکس فرگوسن شاید یک میلیونر ۲۰ ساله ساکن سیلیکون ولی نباشد اما به حق طی ۲۵ سال مربیگری خود موفقیت‌های بسیاری کسب کرده که می‌توان آنها را ثمره یکی از مهمترین ویژگی‌های وی به حساب آرود؛ مدیریت کارکنان.

تصور کنید قرار است رختنکنی پر از بازیکنان جوان، با انگیزه یا کم سن و سال را در کنار بازیکنان معروف و با تجربه در اختیار داشته باشید. در عین حال هم باید برای جوانان نقش پدر را ایفا کنید تا استعدادهایشان را شکوفا کنند و انگیزه‌ی خود را مهارت تبدیل کنند. از سوی دیگر باید مراقب باتجربه‌ها باشید که ریتم و فرم مناسب خود را حفظ کرده و پای خود را از گلیمشان درازتر نکنند.

به همه این افراد، ده ها نفر از دستیاران، مربیان سطوح مختلف، کادر پزشکی، استعدادیاب‌ها، روابط عمومی و ... را اضافه کنید که حداقل هفته‌ای یکبار به الکس فرگوسن گزارش می‌دادند و این مربی بر فعالیتشان نظارت داشت.
او در واقع یک باشگاه با سابقه و تاریخی که چندین سال موفق نبود را تحویل گرفت و با تمرکز روی جوانان و آکادمی پرورش بازیکن، تیم و باشگاهی ساخت که به یکی از معتبرترین برند‌های صنعت فوتبال یا حتی تجارت بدل شد.

به همین دلیل است که وی موفقترین مربی تاریخ بریتانیا و حتی جهان به حساب می‌آید و پس از بازنشستگی نیز سخنرانی‌های زیادی در زمینه رهبری و موفقیت انجام داده است. Anita Elberse مدرس دانشگاه کسب و کار هاروارد آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی به مطالعه روش‌های منحصر به فرد مدیریت این اسطوره پرداخت و موفق شده برنامه و درس‌هایی بر مبنای فعالیت الکس فرگوسن طراحی کند.


حال با هم به مرور ۱۰ نقل قول الهام بخش از سر الکس فرگوسن می‌پردازیم که مسلماً تنها در زمین فوتبال کارایی ندارند و می‌توان از آنها در مدیریت کسب و کار‌های زیادی استفاده کرد؛

 

• من هیچوقت تیمم را برای مساوی به زمین نفرستادم. اگر نخواهید ببرید بهتر است کلاً در میدان نبرد پای نگذارید.


• شما نمی‌توانید همیشه دوست داشتنی ترین مربی باشید و در زمین برنده بمانید. از سو دیگر نباید بقدری ترسناک باشید که بازیکنان کلاً از شما به شدت بترسند. بهتر جایی در این میان انتخاب کنید تا هم به شما ایمان داشته باشند و هم به شما احترام بگذارند. چنین انتخابی منطقی خواهد بود.


• وقتی شما مسئولیت مدیریت ۳۰ ورزشکار جوان و میلیونر را بر عهده دارید، نمی‌توانید کنترل خود را از دست بدهید. اگر آنها رفتار ناشایستی در پیش گرفتند، جریمه می‌شوند. اگر کنترلشان خود یا بازیکنان از دست بدهید، باید با آنها خداحافظی کنید.


• دلایل زیادی برای موفقیت تیم ما وجود دارد اما مهترین‌ آن انتظاری بود که از ما میرفت. ما مجبور بودیم به موفقیت خود باور داشته باشیم و برای رسیدن به آن به یکدیگر اطمینان کنیم.


• مهمترین خصوصیت یک رهبر، نحوه عکس العمل نشان دادن وی به شکست است. این مسئله است که یک مدیر و تیمش را به موفقیت می رساند.


• سالانه ۵۰۰۰ غاز از کانادا به فرانسه مهاجرت می‌کنند. آنها با آرایش V پرواز می‌کنند تا پس از مدتی غاز‌های پشتی بتوانند جای غاز‌های اول صف را بگیرند تا روند پیشروی تیم همیشه ادامه داشته باشد. این مسئله نشان می‌دهد که همکاری در طبیعت نیز به موفق می‌انجامد.


• من به بازیکنانم گفته‌ام، اتوبوس تیم در حال حرکت است و هیچ وقت منتظر کسی نخواهد بود. باشگاه هم به همین شکل باید همواره پیشرفت کند. پس بهتر است آنها هم چنین روندی در پیش گیرند تا از بقیه جا نمانند.


• تنها یک قهرمان می‌تواند یک شکست بزرگ را بپذیرد و پس از آن، سر خود را دوباره بالا بیاورد و دوباره آغاز کند. این است راه و روش یک قهرمان.


• بسیاری از مدیران و مربیان زیاد حرف می‌زنند. تنها یک دو کلمه نظیر آفرین یا خسته نباشی می‌تواند الهام بخش یک کارمند یا بازیکن باشید. شنیدن این کلمه، خیال او را راحت می‌کند و می‌تواند به استراحت بپردازد. گاهی اوقات سکوت قدرتی دارد که بسیاری کلمات نمی‌توانند به سطح آن برسند.


• داد و فریاد بسیاری از اوقات جواب نمی دهد. هیچکس دوست ندارد جلوی دیگران نقد شود. برای همین است که من بالافاصله پس از بازی، تمام اشتباهات فرد را در رختکن به او گوشزد می‌کنم. این مسئله دقیقاً همان ساعت تمام می‌شود. دیگر در تمرین‌ یا بازی بعدی به نکوهش یک فرد نمی‌پردازم چون می‌دانم که جواب نمی‌دهد.

منبع:  hubgets - دیجیاتو
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی/ تصویب 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور


  روز روابط عمومی بر جامعه روابط عمومی کشور گرامی باد


  بازنشر/ سایه روشن های روابط عمومی ایران در گفتگو با استاد کاظم متولی


  بیانیه انجمن روابط‌عمومی ایران به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، "روز و هفته روابط‌عمومی"


  نگاهی گذرا به نامگذاری روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی


  ارتباطات جهان‌گستر و روابط‌عمومی‌های ارتباط گر


  بسته پیشنهادی اعتلای روابط‌عمومی در ایران


  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


  روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی


  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»