درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 01:00   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37621صفحه نخست » شنبه، 3 فروردین 1398 - 13:08
تورم سال ۹۷ و جای خالی فرهنگ
حوزه فرهنگ در سال ۹۷ سالی ناخوشایند را پشت سر گذاشت. بسیاری از شهروندان ایرانی با افزایش‌ هزینه‌های زندگی و کوچک شدن بودجه خانوار، تفریحات فرهنگی را از اولویت‌های خود حذف کردند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| حوزه فرهنگ در سال ۹۷ سالی ناخوشایند را پشت سر گذاشت. بسیاری از شهروندان ایرانی با افزایش‌ هزینه‌های زندگی و کوچک شدن بودجه خانوار، تفریحات فرهنگی را از اولویت‌های خود حذف کردند.

یکی از رایج‌ترین تفریحات خانواده‌ها که مخارج بالایی نیز نداشت، سینما رفتن بود. تئاتر و موسیقی، تماشاچیان خاص خود را دارد اما افزایش بلیط سینما قشر گسترده‌ای را در برگرفت که قبلا با بلیط سه هزار تومانی می‌توانستند چند ساعتی در کنار خانواده فیلم تماشا کنند.

بلیط سینماها در سال ۹۷ از پنج تا ۱۵ هزار تومان به نسبت سینماهای مدرن یا درجه دو تعیین شد. قیمت بلیط سینما در سال ۱۳۵۷ تنها ۲۵ ریال بود؛ رشدی شش هزار برابری در ۴۰ سال.

در سال ۹۷، تورم و کمبود و گرانی کاغذ، باعث شد که چاپ
کتاب و نشریه به صورت "دستچین شده" صورت گیرد. وبسایت تابناک در گزارشی می‌نویسد: «البته این انتشار گزیده‌ و تیراژ محدود کتب و نشریات به منزله یک دستاورد برای فرهنگ تمام نخواهد شد و صرفاً در راستای حفظ معتبرترین‌ها و حذف بی‌اعتبارها نخواهد بود بلکه با توجه به افزایش قیمت این محصولات فرهنگی، اساساً مشتری محصول فرهنگی کاهش خواهد یافت.»

در گزارش تابناک با اشاره به این که ادامه تورم می‌تواند تولیدات فرهنگی و هنری را به بخش خصوصی متکی کند آمده است: «سرمایه‌گذاران خصوصی حتی اگر با تکیه بر سرمایه‌های سالم وارد این عرصه شده باشند، در پی سوددهی محصولات‌شان هستند و این سوددهی لزوماً به منزله خلق آثار فرهنگ و هنری فاخر نیست. بدین سان دور از انتظار نیست که محصولات فرهنگی بازاری و عمدتاً یک بار مصرف نظیر کمدی‌های ضعیف یا کتب سلبریتی‌ها، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.»

بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۸ نزدیک ۹هزار میلیارد تومان است. دو هزار میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان این بودجه برای حمایت از نشر، کتاب و مطبوعات اختصاص یافته و سهم سازمان امور سینمایی و سمعی بصری نیز در همین حدود است.

طبق آماری که روابط عمومی موسسه خانه کتاب ارائه کرده، در سال ۹۷ مجموعا ۸۵هزار و ۱۲ عنوان کتاب در ایران منتشر شده و بهای کتاب ۲۶ درصد بالا رفته است. بیشترین کتاب‌های منتشر شده و خریداری شده، کتاب‌های درسی و کمک ‌درسی بوده‌اند.

در این آمار، انتشارات جنگل با ۷۷۷، نشر چشمه با ۷۴۴، نشر سنجش و دانش با ۴۱۲، نشر قطره با ۳۹۴ و نشر نی با ۳۴۴ عنوان کتاب جزء ۵ ناشر پرکار سال ۹۷ معرفی شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا در بهمن ۹۷ در گزارشی از "آمار نومیدکننده کتابخوانی" در ایران، به تیراژ پایین، کیفیت نازل فرم آثار و نبود سیاست‌گذاری‌های مشخص در زمینه نشر اشاره کرد و نوشت افزایش بهای کاغذ "اقتصاد نیم‌بند صنعت نشر" را تهدید می‌کند.

به گزارش وله، در سال ۹۷ انتشارات علم کشاورزی ایران، به دلیل وضعیت بد فروش کتاب، وصول نشدن چک‌های فروش کتاب، عدم حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران تخصصی ناچار شد که شمار زیادی از کتا‌ب‌های خود را خمیر کند.

علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران، آبان ۹۷ گفته بود تیراژ کتاب در ابتدای انقلاب حدود ۳۰هزار نسخه بود اما الان کتاب تک‌نسخه‌ هم داریم.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد