درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 21:56   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37158صفحه نخست » یکشنبه، 28 بهمن 1397 - 14:39
منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت
روزنامه‌نگاری یک حرفه وشغل اجتماعی، پیشرو و پیشاهنگ تلقی می‌شود که با مسائل عمومی، منافع ملی، آرمان‌های انسانی، توسعه اقتصادی، پیشرفت صنعتی و فرهنگ جامعه و همه آنچه که به سرنوشت یک کشور و یک ملت مربوط می‌شود در ارتباط است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روزنامه‌نگاری یک حرفه وشغل اجتماعی، پیشرو و پیشاهنگ تلقی می‌شود که با مسائل عمومی، منافع ملی، آرمان‌های انسانی، توسعه اقتصادی، پیشرفت صنعتی و فرهنگ جامعه و همه آنچه که به سرنوشت یک کشور و یک ملت مربوط می‌شود در ارتباط است. از این‌رو است که تدوین و اجرای منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری با توجه به شرایط عملی و حفظ استقلال و شرافت حرفه‌ای در روزنامه گسترش صمت و تعهد به آن و اجرای مفاد آن از سوی همه کارکنان، نویسندگان، خبرنگاران و گزارشگران، عکاسان، دبیران، سردبیران و مدیران لازم و ضروری است.

الف: اهداف و مسئولیت اجتماعی
۱- مسئولیت اجتماعی خبرنگاران، عکاسان خبری و روزنامه‌نگاران بسیار مهم است. روزنامه‌نگاران مانند همه فعالان رسانه‌ای کشور باید تلاش کنند تا اخبار و اطلاعات معتبر، دقیق و صحیح را در اختیار مخاطبان قرار دهند.
۲- تصویر عینی و بدون تحریف از اخبار، رویدادها و خصوصاً وضعیت (صنعت، معدن و تجارت) مسئولیت بزرگی برای خبرنگاران (روزنامه صمت) است، مسئولیت اجتماعی و اخلاقی روزنامه‌نگار ایجاب می‌کند که از انتشار اطلاعات نادرست خودداری کند.
۳- ازجمله وظایف روزنامه‌نگاران صمت این است که به حریم خصوصی افراد و شخصیت‌ها احترام بگذارند و تعهد اخلاقی نسبت به ارزش‌های انسانی داشته و از هرنوع توجیه، تحریک، بی‌احترامی و شکستن معیارهای اخلاقی در قبال افراد جلوگیری کنند.
۴- روزنامه صمت، روزنامه‌ای تخصصی در حوزه صنعت، معدن و تجارت است که از نقد در این حوزه استقبال کرده و صرفاً به مسائل اصلی در جهت حمایت از این بخش می‌پردازد.
۵- شعار و هدف اصلی روزنامه صمت حمایت از تولید ملی است.

ب: وظایف روزنامه‌نگاران
۱- از دیدگاه متخصصان ارتباطات و روزنامه‌نگاری، خبرنگاران، گزارشگران، عکاسان خبری و به‌طورکلی روزنامه‌نگاران چند وظیفه مهم اطلاع‌رسانی ، آموزشی، و فرهنگ‌سازی را برعهده دارند که این وظایف منوط به رعایت موارد زیر است:
۱-۱- رعایت حقیقت و واقعیت به‌گونه‌ای که قانون برای شخص روزنامه‌نگار در نظر گرفته است
۲-۱- دفاع از آزادی اطلاعات، تفسیر و انتقاد به‌گونه‌ای که مبتنی بر ارائه مدارک و دلایل مستند درباره شخص یا موضوع باشد.
۳-۱- ارائه خبر از منابع موثق و دقیق و کسب اطلاعات از کسانی که دارای آگاهی لازم نسبت به موضوع هستند.
۴-۱- رعایت شفافیت در امور روزنامه‌نگاری و به کار نگرفتن روش‌های نادرست برای کسب اطلاعات.
۵-۱- اهتمام در حفظ رازداری حرفه‌ای و اجتناب از افشای منابع اطلاعاتی که به شکل محرمانه به‌دست‌آمده است.
۶-۱- تحقیق و پژوهش در مورد اطلاعاتی که نادرستی آنها به اثبات رسیده است.
۷-۱- پرهیز از افترا، هتک حرمت، اتهامات بی‌اساس و رعایت حریم خصوصی اشخاص.
۸-۱- توجه به تفاوت روزنامه‌نگاری با کار تبلیغات ، خبرنگار صمت هرگز نباید کار خود را با گرفتن آگهی در تبلیغات‌ اشتباه بگیرد.
۹-۱- خبرنگاران صمت در تهیه و تدوین هر خبر، گزارش و انجام مصاحبه‌ای باید از دانش، اطلاعات و تخصص لازم برخوردار باشند .
۱۰-۱- علاوه بر آن تحقیق و پژوهش یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران در عصر انفجار اطلاعات است.

ج: تعهد متقابل خبرنگار و روزنامه
۱- هرکدام از روزنامه‌نگاران خانواده صمت در ارتباط با سازمان تحریریه خود دارای تعهداتی به شرح زیر هستند:
۱-۱- باید به واقعیت‌های عینی توجه کنند و برای تهیه خبر با پرهیز از جانبداری و رعایت بی‌طرفی، اخبار و گزارش‌ها را در روزنامه نشر دهند.
۲-۱- بایدخبری را در روزنامه انتشار ‌دهند که منبع آن مشخص باشد و دارای عناصر 6گانه خبری و ارزش‌های خبری باشد.
۳-۱- باید درصدد کشف و بیان حقیقت باشند و از آبروی روزنامه خویش دفاع کرده و از دروغ و شایعه‌سازی اجتناب کنند.
۴-۱- باید به حریم خصوصی افراد احترام گذاشته و از توهین، تهمت و افترا نسبت به اشخاص خودداری نماید.
۵-۱-درراه حفظ سلامت و آرامش روانی جامعه تلاش نمایند
۶-۱- باید از هرگونه ارتباط فسادبرانگیز مالی با حوزه‌های خبری خود باید اجتناب کند
۷-۱- باید درصورت پیشنهاد دادن هدیه‌های خارج از عرف که جنبه رشوه‌گیری دارد مساله را با مدیرروزنامه در میان بگذارند.
۸-۱- باید متعهد ‌شوند که هرگونه هدیه را در هر شرایطی به روابط‌عمومی روزنامه تحویل دهند تا تصمیم مقتضی از طرف مدیران گرفته شود.

د: تعهد مدیران ارشد
۱-۱- باید منافع و مصالح روزنامه‌نگاران را به لحاظ مادی و معنوی مدنظر داشته و براساس قانون از منافع خبرنگاران دفاع کنند.
۲-۱- افراد هیات تحریریه و کارکنان روزنامه در جریان تصمیمات مهمی باشند که ذات و نظام حوزه خبری مربوطه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
۳-۱- روزنامه‌نگاران، حق دارند که از مزایای پیمان جمعی بهره‌مند شده و از قراردادی شخصی که ضامن امنیت جسمانی و روحی او، و نیز درآمدی که متناسب با رسالت اجتماعی وی باشد با توجه به قانون، بهره‌مند شوند.

*همه کارکنان روزنامه صمت منشور اخلاقی و حرفه‌ای را همانند یک قسم‌نامه باور داشته و مفاد آن را با امضا خود تایید می‌کنند.
 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد