درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 20:19   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36770صفحه نخست » یکشنبه، 29 خرداد 1401 - 17:16
چالش روزنامه نگاران علم و پیشرفت های فناوری
هر چند روزنامه‌نگاری سنتی در مواجه با شایعات علمی و یا اخبار جعلی رنج می‌برد اما روزنامه‌نگاری علمی جدید در برابر چنین رخدادهایی احساس مسئولیت کرده و به دنبال راه‌حلی برای رفع آن است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با توجه به پیشرفت‌های علمی در بخش روزنامه‌نگاری، برای جذب بیشتر درآمد، روزنامه‌نگاران به بخش آنلاین اخبار روی آوردند که این بخش مقابل بخش سنتی روزنامه‌نگاری قرار می‌گیرد و خوانندگان این رسانه‌ها بیشتر نگران رواج اخبار جعلی از طریق منابع آنلاین هستند.
 
 هر چند روزنامه‌نگاری سنتی در مواجه با شایعات علمی و یا اخبار جعلی رنج می‌برد اما روزنامه‌نگاری علمی جدید در برابر چنین رخدادهایی احساس مسئولیت کرده و به دنبال راه‌حلی برای رفع آن است.
 
 در سال 1859 میلادی چارلز دیکنز (Charles Dickens) در رمان خود به نام «داستان دو شهر» انقلاب فرانسه را به‌عنوان بهترین زمان‌ها و بدترین زمان‌ها برای زنده‌بودن معرفی کرد. توضیح مشابه ممکن است امروز توسط روزنامه‌نگاری غربی اعمال شود چراکه آن را به تبعات دو انقلاب هدایت می‌کند: انقلاب تکنولوژیکی (اینترنت) و انقلاب سیاسی (پوپولیسم).
 
 در طول دهه گذشته رسانه‌ها با شوک اقتصادی شدیدی مواجه شده‌اند، زیرا تبلیغات و مدل تجارت قرن بیست و یکم میلادی توسط پلتفرم‌های دیجیتال ارتقا پیداکرده است. برای نمونه روزنامه‌های سنتی ایالات‌متحده آمریکا را در نظر بگیرید. بر اساس گزارش‌های مرکز تحقیقاتی پیو (Pew) در سال 2006 میلادی، این روزنامه‌های سنتی از آگهی‌ها درآمد 49 میلیارد دلاری به دست آوردند که پس از چند دهه این درآمد افزایش پیدا کرد. امروزه این درآمدها به نصف کاهش پیداکرده چراکه تبلیغات از فرمت پرینت به شکل دیجیتال تغییر شکل داده‌اند. این مرکز تحقیقات اعلام کرده که پلتفرم‌هایی چون فیس بوک، گوگل، توییتر و آمازون دوسوم از کل دلار تبلیغات را جذب می‌کنند.
 
 روزنامه‌ها تلاش کرده‌اند این مسئله را با جایگزینی بخش آنلاین و افزایش درآمد اشتراک، جبران کنند. این ایده برای برخی از ان ها مفید واقع شد اما صنعت چاپ ایالات‌متحده امریکا از درآمد حدود 60 میلیون در سال 1990 میلادی تا نزدیک به 30 میلیون در سال قبل به نصف کاهش پیدا است درحالی‌که میزان خبرهای آنلاین طی این مدت افزایش پیداکرده‌اند. این مسئله موجب شده تا نیروی کار شاغل در این بخش از حدود 70 هزار نفر در سال 2008 میلادی به حدوداً 40 هزار نفر در حال حاضر تقلیل پیدا کند.
 
 لازم به ذکر است که روزنامه‌ها نیز با شوک‌های سیاسی و اجتماعی مواجه شده‌اند. با توجه به نظرسنجی سالانه ادلمن (Edelman) یک دهه قبل، زمانی که بحران مالی به وقوع پیوست، رسانه‌های اصلی در سطح نسبتاً بالا در دنیای غرب قرار داشتند.
 
 درحالی‌که در سال‌های 2009 و 2010 میلادی اعتماد عمومی به بانک‌ها و مؤسسات دولتی سقوط کرد، اعتماد به رسانه‌ها در ابتدا پایدار بود. از سه سال پیش بی‌اعتمادی به رسانه‌ها نیز آغاز شد و اعتماد عموم به این شبکه‌ها تا سطح بی‌اعتمادی نسبت به بانکداری کاهش پیدا کرد.
 
 یک پیشرفت قابل‌توجه در تحقیق ادلمن در سال 2017 میلادی نشان داد که بیشتر پاسخ‌دهندگان جهان غرب، به رسانه‌های اجتماعی ابراز اعتماد کرده و نسبت به رسانه‌هایی همچون وب‌سایت‌های سازمانی در برابر روزنامه‌نگاری سنتی اعتماد بیشتر را ابراز کردند.
 
 یکی دیگر از عواملی که در این زمینه تأثیرگذار بود، کمپین ترامپ بود که اعتبار رسانه‌ها را با یک جریان حملات ناخواسته به‌طور مستقیم به طرفدارانش منتقل می‌کرد و درنتیجه دور زدن کانال‌های روزنامه‌نگاری سنتی مطرح شد. بااین‌وجود، به نظر می‌رسد که این تصویر در حال تغییر است پس از شوک اولیه ناشی از انقلاب‌های تکنولوژیکی و سیاسی، صنعت رسانه نه‌تنها سازگاری دارد، بلکه همپوشانی نیز دارد. در این سال 65 درصد از مردم ایالات‌متحده و اروپا گفتند که به رسانه‌های سنتی اعتماد دارند، دو برابر افرادی که به رسانه‌های اجتماعی اعتماد دارند. این بزرگ‌ترین شکاف است که میان اعتماد به رسانه‌های اجتماعی و سنتی دیده می‌شود و 73 درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند که بیشتر نگران اخبار جعلی هستند. در همین حال، سطح تعامل با اخبار از 50 درصد به 72 درصد رسیده که در میان زنان آمریکایی و اروپایی به‌شدت افزایش‌یافته است.
 
 قابل‌توجه است که در آمریکا این اختلاف و نابرابری در افراد سیاسی نیز دیده می‌شود و اعتماد میان دموکرات‌ها، به‌طور چشمگیری بالاتر از جمهوری‌خواهان است (به ترتیب 69 درصد و 33 درصد). داده‌های ادلمن نشان می‌دهد که زنان بیش از مردان درگیر این مسئله هستند. علاوه بر این، نشانه‌های کمی وجود دارد که خوانندگانی که عمیقاً متقاعد شده‌اند و به‌طور فعالانه به رسانه‌های اصلی متضرر شده‌اند، موقعیت خود را به‌زودی تغییر خواهند داد.
 
 لازم به ذکر است که در سال گذشته، نشریاتی مانند نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست، وال‌استریت ژورنال و فایننشال تایمز شاهد افزایش شدید در اشتراک و تبادل اخبار آنلاین بوده‌اند. برخی از نشریات اعلام کرده‌اند که افزایش اشتراک‌های دیجیتال رشد درآمد را افزایش می‌دهد؛ اما برخی دیگر نسبت به وفاداری خوانندگانشان حساس بوده و بیشتر راه سنتی را دنبال می‌کنند.
 
 ترجمه: فاطمه کردی
 منبع: ft - سیناپرس
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد