درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 14 تیر 1401 - 05:44   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی
  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست
  اولین دوره انتخابات "شورای هماهنگی روابط‌عمومی های هیاتهای ورزشی استان اردبیل برگزار شد
  دومین دوره خبر نویسی و روابط‌عمومی هیاتهای ورزشی برگزار شد
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود
  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج
  هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مراغه مشخص شد
  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران
  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36770صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 29 خرداد 1401 - 17:16
چالش روزنامه نگاران علم و پیشرفت های فناوری
هر چند روزنامه‌نگاری سنتی در مواجه با شایعات علمی و یا اخبار جعلی رنج می‌برد اما روزنامه‌نگاری علمی جدید در برابر چنین رخدادهایی احساس مسئولیت کرده و به دنبال راه‌حلی برای رفع آن است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با توجه به پیشرفت‌های علمی در بخش روزنامه‌نگاری، برای جذب بیشتر درآمد، روزنامه‌نگاران به بخش آنلاین اخبار روی آوردند که این بخش مقابل بخش سنتی روزنامه‌نگاری قرار می‌گیرد و خوانندگان این رسانه‌ها بیشتر نگران رواج اخبار جعلی از طریق منابع آنلاین هستند.
 
 هر چند روزنامه‌نگاری سنتی در مواجه با شایعات علمی و یا اخبار جعلی رنج می‌برد اما روزنامه‌نگاری علمی جدید در برابر چنین رخدادهایی احساس مسئولیت کرده و به دنبال راه‌حلی برای رفع آن است.
 
 در سال 1859 میلادی چارلز دیکنز (Charles Dickens) در رمان خود به نام «داستان دو شهر» انقلاب فرانسه را به‌عنوان بهترین زمان‌ها و بدترین زمان‌ها برای زنده‌بودن معرفی کرد. توضیح مشابه ممکن است امروز توسط روزنامه‌نگاری غربی اعمال شود چراکه آن را به تبعات دو انقلاب هدایت می‌کند: انقلاب تکنولوژیکی (اینترنت) و انقلاب سیاسی (پوپولیسم).
 
 در طول دهه گذشته رسانه‌ها با شوک اقتصادی شدیدی مواجه شده‌اند، زیرا تبلیغات و مدل تجارت قرن بیست و یکم میلادی توسط پلتفرم‌های دیجیتال ارتقا پیداکرده است. برای نمونه روزنامه‌های سنتی ایالات‌متحده آمریکا را در نظر بگیرید. بر اساس گزارش‌های مرکز تحقیقاتی پیو (Pew) در سال 2006 میلادی، این روزنامه‌های سنتی از آگهی‌ها درآمد 49 میلیارد دلاری به دست آوردند که پس از چند دهه این درآمد افزایش پیدا کرد. امروزه این درآمدها به نصف کاهش پیداکرده چراکه تبلیغات از فرمت پرینت به شکل دیجیتال تغییر شکل داده‌اند. این مرکز تحقیقات اعلام کرده که پلتفرم‌هایی چون فیس بوک، گوگل، توییتر و آمازون دوسوم از کل دلار تبلیغات را جذب می‌کنند.
 
 روزنامه‌ها تلاش کرده‌اند این مسئله را با جایگزینی بخش آنلاین و افزایش درآمد اشتراک، جبران کنند. این ایده برای برخی از ان ها مفید واقع شد اما صنعت چاپ ایالات‌متحده امریکا از درآمد حدود 60 میلیون در سال 1990 میلادی تا نزدیک به 30 میلیون در سال قبل به نصف کاهش پیدا است درحالی‌که میزان خبرهای آنلاین طی این مدت افزایش پیداکرده‌اند. این مسئله موجب شده تا نیروی کار شاغل در این بخش از حدود 70 هزار نفر در سال 2008 میلادی به حدوداً 40 هزار نفر در حال حاضر تقلیل پیدا کند.
 
 لازم به ذکر است که روزنامه‌ها نیز با شوک‌های سیاسی و اجتماعی مواجه شده‌اند. با توجه به نظرسنجی سالانه ادلمن (Edelman) یک دهه قبل، زمانی که بحران مالی به وقوع پیوست، رسانه‌های اصلی در سطح نسبتاً بالا در دنیای غرب قرار داشتند.
 
 درحالی‌که در سال‌های 2009 و 2010 میلادی اعتماد عمومی به بانک‌ها و مؤسسات دولتی سقوط کرد، اعتماد به رسانه‌ها در ابتدا پایدار بود. از سه سال پیش بی‌اعتمادی به رسانه‌ها نیز آغاز شد و اعتماد عموم به این شبکه‌ها تا سطح بی‌اعتمادی نسبت به بانکداری کاهش پیدا کرد.
 
 یک پیشرفت قابل‌توجه در تحقیق ادلمن در سال 2017 میلادی نشان داد که بیشتر پاسخ‌دهندگان جهان غرب، به رسانه‌های اجتماعی ابراز اعتماد کرده و نسبت به رسانه‌هایی همچون وب‌سایت‌های سازمانی در برابر روزنامه‌نگاری سنتی اعتماد بیشتر را ابراز کردند.
 
 یکی دیگر از عواملی که در این زمینه تأثیرگذار بود، کمپین ترامپ بود که اعتبار رسانه‌ها را با یک جریان حملات ناخواسته به‌طور مستقیم به طرفدارانش منتقل می‌کرد و درنتیجه دور زدن کانال‌های روزنامه‌نگاری سنتی مطرح شد. بااین‌وجود، به نظر می‌رسد که این تصویر در حال تغییر است پس از شوک اولیه ناشی از انقلاب‌های تکنولوژیکی و سیاسی، صنعت رسانه نه‌تنها سازگاری دارد، بلکه همپوشانی نیز دارد. در این سال 65 درصد از مردم ایالات‌متحده و اروپا گفتند که به رسانه‌های سنتی اعتماد دارند، دو برابر افرادی که به رسانه‌های اجتماعی اعتماد دارند. این بزرگ‌ترین شکاف است که میان اعتماد به رسانه‌های اجتماعی و سنتی دیده می‌شود و 73 درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند که بیشتر نگران اخبار جعلی هستند. در همین حال، سطح تعامل با اخبار از 50 درصد به 72 درصد رسیده که در میان زنان آمریکایی و اروپایی به‌شدت افزایش‌یافته است.
 
 قابل‌توجه است که در آمریکا این اختلاف و نابرابری در افراد سیاسی نیز دیده می‌شود و اعتماد میان دموکرات‌ها، به‌طور چشمگیری بالاتر از جمهوری‌خواهان است (به ترتیب 69 درصد و 33 درصد). داده‌های ادلمن نشان می‌دهد که زنان بیش از مردان درگیر این مسئله هستند. علاوه بر این، نشانه‌های کمی وجود دارد که خوانندگانی که عمیقاً متقاعد شده‌اند و به‌طور فعالانه به رسانه‌های اصلی متضرر شده‌اند، موقعیت خود را به‌زودی تغییر خواهند داد.
 
 لازم به ذکر است که در سال گذشته، نشریاتی مانند نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست، وال‌استریت ژورنال و فایننشال تایمز شاهد افزایش شدید در اشتراک و تبادل اخبار آنلاین بوده‌اند. برخی از نشریات اعلام کرده‌اند که افزایش اشتراک‌های دیجیتال رشد درآمد را افزایش می‌دهد؛ اما برخی دیگر نسبت به وفاداری خوانندگانشان حساس بوده و بیشتر راه سنتی را دنبال می‌کنند.
 
 ترجمه: فاطمه کردی
 منبع: ft - سیناپرس
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 نکته برای شفاف‌سازی انتظارات روابط‌عمومی در ارتباط با مشتریان


  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران


  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست


  کسب رتبه برتر روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در انتشار خبر


  یکشنبه های روابط عمومی منطقه ۲۱ در معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد


  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج


  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند


  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی