درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 8 خرداد 1402 - 03:17   

🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

🔶 تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

  🔶 تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»


ادامه ادامه مطلب دو

میلیاردر مشهور: تیک‌‌تاک فرصت شغل و کار را از نسل زِد گرفت

  میلیاردر مشهور: تیک‌‌تاک فرصت شغل و کار را از نسل زِد گرفت


ادامه ادامه مطلب سه

بیلبورد لگو از جدیدترین فناوری سه بعدی بهره می‌برد

  بیلبورد لگو از جدیدترین فناوری سه بعدی بهره می‌برد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای ارتقاء امنیت کاربری برای خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی
  شکایت یک شرکت روابط‌عمومی از توییتر
  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی: روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مدرسه یک طرح انگیزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است
  صداقت در اطلاع‌رسانی اولین اصل در روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مترو تهران است
  نقدی بر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شهرداری پرند
  مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: از ضرورت اعتلای روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مراکز حوزوی تا هم‌صدایی مراکز حوزوی در کشور
  پایانی امیدوارکننده بر هفته روابط‌عمومی
  تاثیر بهبود فضای کسب‌وکار بر توسعه رقابت
  برگزاری اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه شهرستان نجف‌آباد
  پیچیدگی مبارزه با اطلاعات نادرست در پی ایجاد تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36737صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 7 بهمن 1397 - 07:18
روش سناریو نویسی
روش سناریو نویسی که از جمله روشهای"مبتنی بر فرضیات" می باشد، یکی از کارآمدترین روشهای موجود برای پیش‌بینی آینده های دور و در شرایطی که عدم قطعیت های زیادی در سیستم وجود دارد، می باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روش سناریو نویسی که از جمله روشهای"مبتنی بر فرضیات" می باشد، یکی از کارآمدترین روشهای موجود برای پیش‌بینی آینده های دور و در شرایطی که عدم قطعیت های زیادی در سیستم وجود دارد، می باشد.


سناریو نویسی از تقسیم اطلاعات طراح به دوشاخه اصلی نشأت می گیرد:
1. مواردی که طراح اعتقاد به آگاهی از آنها دارد. یعنی اعتقاد به زنجیر وار بودن پروسه هایی که در جهان رخ می دهند؛ مانند مواردی مثل رشد جمعیت یا شرایط تأثیرگذار بر تکنولوژی های نوین قطعی.


2. المان هایی که طراح آنها را نامعلوم و تعیین ناپذیر می داند، مانند نتایج انتخابات سیاسی، مدهای زودگذر و سبک ها در تجارت آینده.


برای نوشتن یک سناریو، درکی ابتدایی از کارهایی که توسط کاربران قرار است انجام شود، درک خود کاربران و درک زمینه استفاده، لازم است. سناریو می تواند از اطلاعات جمع آوری شده طی فعالیتهای پرسش یا تحقیق مفهومی مشتق شود. می باید به زبان ساده، تعاملی که قرار است اتفاق بیافتد را توصیف نمود. این بسیار اهمیت دارد که از ارجاعات به تکنولوژی پرهیز شود. این سناریو باید توسط کاربر بازدید شود تا اطمینان حاصل کرد که نشان دهنده دنیای واقعی است. سناریو درباره مطالبی مانند استفاده از محصول، نقش جنسیت کاربر، عملکرد محصول، هدف از آن و تجربه استفاده از محصول، بحث می کند. همچنین لازم به ذکر است که حلقه‌های بازخورد و روابط در سناریو خطی نیستند.


مرحله اول کار، تعریف و تعیین کاربر و شخصیت های آنها و مرحله دوم داستان پردازی درباره آنهاست. داستانها از تحقیقات درباره کاربر، از آزمایش قابلیت استفاده محصول یا مشاهدات محقق نشات می گیرند. شخصیت ها در سناریو، فرهنگ شان را بیان می کنند و باعث دسته بندی و انتقال اطلاعات می شوند. آنها همچنین می توانند جرقه هایی را برای خلق ایده های جدید، ایجاد کنند. در سناریو نویسی تمرکز باید بر داستان گویی باشد نه بر تحلیل کامل اعمال. همانطور که طراح می نویسد، یک طرح تصور می شود و اینکه چگونه باعث حل مشکلات می شود، نویسنده موانع را برمی دارد و میزان ریسک را به حداقل می رساند. نقل قول از کاربر راه خوبی برای ارتباط با جزئیات مورد نیاز هر شخصیت است. سه گام اصلی برای آغاز سناریو نویسی وجود دارد:


1. تعریف یک هدف و یک مفهوم: چرا فرد در حال حاضر از محصول استفاده می کند و اینکه چه چیزی باعث موفقیت این تعامل می شود.
2. توصیف این تعامل: توجه به موارد کلی و عدم توصیف جزئیات؛
3. پایان با نتیجه: نتیجه این تعامل چیست و چه چیزی باعث موفقیت آن شد؟


معمولاً سناریو نویسی از داستانهای مهیج که در آن ایده های طراحی، شکل می گیرند آغاز می شود و با داستانهای تجویزی که در آن جزئیات طرح توصیف می شوند ادامه می یابد. مراحل مهم، در روند انتقالی از داستانهای مهیج به داستانهای تجویزی به قرار زیر هستند:


داستانهای آغازین: نیازها و اهداف؛
داستانهای با نقاط اوج: محدودیت ها و غلبه کردن ها؛
سناریوهای کلیدی: طرح کلی داستان یا پلات (مفاهیمی برای اعمال)؛
سناریوهای تشریحی: چه چیزی، چرا اتفاق می افتد.
نقشه طراحی: ادراک، اعمال، موانع؛
دیاگرام جریان: اعمال و تصمیم ها؛
استفاده از نمونه ها: سلسله جزئیات تمام اعمال. (newdesign.ir)

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  تاثیر بهبود فضای کسب‌وکار بر توسعه رقابت


  آیین نکوداشت روابط‌عمومی ‌های دستگاه‌ های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری


  گردهمایی بزرگ مسئولین روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان


  مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: امروزه تمام کارها در حوزه رسانه ای، بر عهده روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هاست


  مرگ سازمان یا توسعه سازمان


  راهبردهای مصاحبه برای افزایش حضور زنان در اخبار


  خالق چت‌جی‌پی‌تی: هوش‌مصنوعی را نمی‌توان متوقف کرد


  پایانی امیدوارکننده بر هفته روابط‌عمومی


  برگزاری اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه شهرستان نجف‌آباد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد