درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 25 مهر 1400 - 21:15   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رسانه‌های اجتماعی

  رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

نتایج یک تحقیق جدید: گوشی‌های اندرویدی از شما جاسوسی می‌کنند

  نتایج یک تحقیق جدید: گوشی‌های اندرویدی از شما جاسوسی می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی شهرداری اردبیل

  انتصاب مدیر روابط عمومی شهرداری اردبیل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سه نکته مهم درخصوص ساخت برندی محبوب و غیرقابل تفکیک از زندگی مخاطب
  رئیس امور فرهنگی روابط عمومی ستاد از منطقه استان مرکزی بازدید کرد
  نقش روابط‌عمومی در مدیریت امروز
  انتصاب مشاور فرهنگی و رسانه‌ای وزیر ارتباطات
  13 دلیل برای توجه به بازاریابی محتوامحور
  برنامه روابط‌عمومی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان ها برای سال ۱۴۰۱ آماده می‌شود
  طرز رفتار و سلو/ اخلاق و تربیت مقدم بر علم و دانش
  برخی بهترین تکنیک های روابط عمومی
  پنج راهکار برای خلق تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی
  رسانه‌های اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36527صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 26 شهریور 1400 - 16:00
کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی
طرح‌ و نحوه‌ کار جلسات‌ ممکن‌ است‌ با توجه‌ به‌ اندازه‌، تعداد شرکت‌کنندگان‌، بانیان‌ جلسه‌، و موضوعاتی‌ که‌ قرار است‌ در آن‌ جلسه‌ مورد بررسی‌ قرار گیرد، تفاوت‌ کند، اما گروه‌هایی‌ که‌ می‌خواهند به‌ طور مؤثرتری‌ کار کنند، باید از قواعد اصولی‌ معینی‌ که‌ در این‌ زمینه‌ وجود دارد پیروی‌ نمایند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مقدار حیرت‌انگیزی‌ از کاری‌ که‌ در یک‌ سازمان‌ انجام‌ می‌شود از طریق‌ کنش‌های‌ متقابل‌ گروهی‌ صورت‌ می‌گیرد. این‌ امر در کارهای‌ روابط‌ عمومی‌ بیشتر مصداق‌ دارد، زیرا در این‌ قلمرو افراد گوناگونی‌ هستند که‌ فکرها و نظرات شان‌ باید به‌ حساب‌ آورده‌ شود و از تخصص‌ آنها در تهیه‌ برنامه‌ روابط عمومی‌ مناسب‌ برای‌ مشتری‌ استفاده‌ شود.

 

کمیته‌های‌ ویژه‌ای‌ منظماً در زمان‌های‌ معینی‌ برای‌ بررسی‌ مسائلی‌ که‌ پیش‌ می‌آید تشکیل‌ می‌شود، در حالی‌ که‌ کمیته‌های‌ دائمی‌ بر مبنای‌ مسائل‌ جاری‌ وجود دارد که‌ به‌ طور مستمر به‌ مسائل‌ نظارت‌ می‌کند و از میان‌ برداشتن‌ مشکلات‌ دائمی‌ را مورد توجه‌ قرار می‌دهد.

 

 طرح‌ و نحوه‌ کار جلسات‌ ممکن‌ است‌ با توجه‌ به‌ اندازه‌، تعداد شرکت‌کنندگان‌، بانیان‌ جلسه‌، و موضوعاتی‌ که‌ قرار است‌ در آن‌ جلسه‌ مورد بررسی‌ قرار گیرد، تفاوت‌ کند، اما گروه‌هایی‌ که‌ می‌خواهند به‌ طور مؤثرتری‌ کار کنند، باید از قواعد اصولی‌ معینی‌ که‌ در این‌ زمینه‌ وجود دارد پیروی‌ نمایند.


اگر شما در موقعیتی‌ هستید که‌ باید یک‌ جلسه‌ گروهی‌ را راه‌اندازی‌ و اداره‌ کنید، ناگزیر باید دستور کاری‌ برای‌ آن‌ فراهم‌ سازید. این‌ دستور کار همراه‌ با مکان‌ و زمان‌ تشکیل‌ جلسه‌، باید در یک‌ فاصله‌ زمانی‌ قابل‌ قبول‌، برای‌ اعضای‌ شرکت‌کننده‌ از پیش‌ ارسال‌ شود.

 

در طول‌ جلسه‌ شاید لازم‌ باشد که‌ جریان‌ گفت‌وگوها و مباحثات‌ را در مسیر مناسبی‌ هدایت‌ کنید، تا در زمانی‌ که‌ تعیین‌ شده‌ همه‌ نکات‌ دستور جلسه‌ مورد بحث‌ قرار گیرد. هدایت‌ گروهی‌ مؤثر سرانجام‌ توانایی‌ شما را در گفت‌وگوها بالا برده‌، نقطه‌نظرهای‌ مخالف‌ را به‌ سوی‌ دست‌ یافتن‌ به‌ توافق‌ هدایت‌ کرده‌ و مشارکت‌ برابر همه‌ اعضای‌ گروه‌ را تأمین‌ می‌کند.


هر چند رهبری‌ گروه‌ مطمئناً چشمگیرترین‌ و برجسته‌ترین‌ نقش‌ در جلسات‌ گروهی‌ است‌، ولی‌ مشارکت‌ مؤثر در گروهی‌ که‌ توسط‌ شخص‌ دیگری‌ هدایت‌ می‌شود نیز یک‌ مهارت‌ به‌ شمار می‌رود. مشارکت‌ مؤثر بدین‌ معنا است‌ که‌ به‌ جای‌ کوشیدن‌ برای‌ سلطه‌ یافتن‌ بر مباحثات‌ یا تحمیل‌ نظرات‌ خود به‌ آن‌، به‌ حل‌ و فصل‌ مسائل‌ مهم‌ مورد بحث‌ کمک‌ کنیم‌.

 

اگر جلسه‌ گروهی‌ خوب‌ اداره‌ شود، مشارکت‌ متعادلی‌ پدید می‌آید که‌ در آن‌ اعضا به‌ یکدیگر احترام‌ می‌گذارند و عقاید و نظرات‌ همدیگر را جویا می‌شوند.


در جلسه‌ای‌ که‌ نتایج‌ مباحثات‌ ارزش‌ این‌ را دارد که‌ به‌ ثبت‌ برسد، باید یک‌ نفر به‌عنوان‌ منشی‌ تعیین‌ شود. در صورتی‌که‌ گروه‌ ملزم‌ باشد که‌ سندی‌ کتبی‌ از صورت‌ جلسه‌ نهایی‌ مذاکرات‌ خود تهیه‌ کند، انتخاب‌ یک‌ منشی‌ برای‌ این‌ کار در درجه‌ اول‌ اهمیت‌ قرار دارد. معروف‌ است‌ که‌ گزارش‌ کمیته‌ها به‌ شدت‌ سرهم‌بندی‌ شده‌ هستند، به‌ نحوی‌ که‌ فکرهای‌ مطرح‌ شده‌ در آن‌ اصالتشان‌ را از دست‌ داده‌ یا تضعیف‌ شده‌اند.

 

برای‌ اجتناب‌ از فرو افتادن‌ در دام‌ گزارش‌های‌ از این‌ دست‌ گروه‌ باید ترتیبی‌ دهد که‌ افکار و نیز شماری‌ از عقاید مورد حمایت‌ به‌ روشنی‌ در سند نهایی‌ جلسه‌ به‌ ثبت‌ برسد. چنانچه‌ بخش‌های‌ گوناگون‌ سند نهایی‌ توسط‌ افراد مختلف‌ نوشته‌ شود یک‌ نفر باید آن‌ را بازنویسی‌ و ویرایش‌ کند تا سند نهایی‌ از نظر سبک‌ و سیاق‌ نگارش‌ یکدست‌ و هماهنگ‌ باشد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  رسانه‌های اجتماعی


  هفت نکته ارتباطی برای مدیران روابط عمومی


  طرز رفتار و سلو/ اخلاق و تربیت مقدم بر علم و دانش


  برخی بهترین تکنیک های روابط عمومی


  13 دلیل برای توجه به بازاریابی محتوامحور


  پنج راهکار برای خلق تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی


  سه نکته مهم درخصوص ساخت برندی محبوب و غیرقابل تفکیک از زندگی مخاطب


  سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه‌ و شهرسازی منصوب شد


  مشاور رسانه‌ای سرپرست دانشگاه تهران منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی