درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:01   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36447صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 6 مهر 1400 - 11:50
چگونه گزارش‌ سالانه‌ حرفه ای بنویسیم؟
متأسفانه‌ بسیاری‌ از کارگزاران‌ روابط عمومی در آخرین‌ ماه‌های‌ سال‌ شتابزده‌ به‌ تهیه‌ گزارش‌ سالانه‌ می‌پردازند یا آن‌گونه‌ که‌ باید و شاید در گردآوری‌ و ارزیابی‌ منابع شان‌ همت‌ به‌ خرج‌ نمی‌دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| متأسفانه‌ بسیاری‌ از کارگزاران‌ روابط عمومی در آخرین‌ ماه‌های‌ سال‌ شتابزده‌ به‌ تهیه‌ گزارش‌ سالانه‌ می‌پردازند یا آن‌گونه‌ که‌ باید و شاید در گردآوری‌ و ارزیابی‌ منابع شان‌ همت‌ به‌ خرج‌ نمی‌دهند.

 

در نتیجه‌ زمانی‌ طرح‌ گزارش‌ خود را به‌ پایان‌ می‌برند که‌ وقت‌ گران‌بها به‌ باطل‌ رفته‌ است‌ و دیگر فرصتی‌ برای‌ بازنگری‌ و پرداخت‌ نسخه‌ نهایی‌ در دسترس شان‌ نیست‌.


برای‌ سازمان‌هایی‌ که‌ براساس‌ سال‌ خورشیدی‌ کار می‌کنند، اطلاعات‌ مالی‌ می‌بایستی‌ تا اواخر دی‌ حاضر باشد. از آنجا که‌ بخش‌ قابل‌ ملاحظه‌ای‌ از برآوردهای‌ کلی‌ پیش‌ از این‌ تاریخ‌ معلوم‌ خواهد شد بیشتر گزارش‌ها باید قبل‌ از اینکه‌ آمار قطعی‌ فراهم‌ آید تکمیل‌ گردد. حتی‌ پیش‌ از روشن‌شدن‌ برآورد کلی‌، باید یک‌ استادکار گرافیک‌ را انتخاب‌ کرد تا شما را در ‌تصمیم‌گیری‌هایی‌ که‌ در سر راه تان‌ قرار دارد کمک‌ کند.

 

به‌ محض‌ اینکه‌ کم‌ و بیش‌ از میزان‌ بودجه‌ای‌ که‌ در اختیارتان‌ قرار می‌گیرد مطلع‌ شدید، باید درباره‌ مسایلی‌ از قبیل‌ نوع‌ کاغذ، نوع‌ حروف‌، تعداد رنگ‌ها، شماره‌ تقریبی‌ صفحات‌ و شماره‌ نسخه‌های‌ گزارشی‌ که‌ باید چاپ‌ شود تصمیم‌ بگیرید.

 

تیراژ گزارش‌ سالانه‌ را می‌توان‌ با محاسبه‌ تعداد سهامداران‌، تحلیل‌گران‌ اسناد و اوراق‌ بهادار، کارکنان‌، مشتریان‌ و مطبوعات‌ مالی‌ که‌ باید نسخه‌هایی‌ دریافت‌ کنند تعیین‌ کرد. از آنجا که‌ گزارش‌ سالانه‌ همواره‌ در حجم‌ زیادی‌ چاپ‌ می‌شود ـ «حداقل‌ تیراژ» آن‌ معمولاً 10 هزار نسخه‌ است‌ ـ به‌ یاد داشته‌ باشید که‌ هرقدر نسخه‌های‌ بیشتری‌ چاپ‌ شود، هزینه‌ هر نسخه‌ ارزان‌تر تمام‌ خواهد شد.


در مرحله‌ اول‌ برنامه‌ریزی‌ می‌توانید با افراد گوناگونی‌ که‌ منابع‌ مهمی‌ برای‌ اطلاعات‌ مندرج‌ در گزارش تان‌ هستند و در آینده‌ باید آن‌را تأیید کنند رأساً تماس‌ بگیرید. این‌ افراد احتمالاً شامل‌ مشاور حقوقی‌ و حسابدار سازمان‌، رؤسای‌ بخش‌ها و ادارات‌ شرکت‌ و مقام‌ ارشد سازمانی‌ (رییس‌ یا مدیرعامل‌) که‌ نامه‌ مندرج‌ در صفحه‌ اول‌ گزارش‌ سالانه‌ خطاب‌ به‌ سهامداران‌ به‌ امضای‌ اوست‌ خواهند بود.

 

اینکه‌ با این‌ افراد چگونه‌ تماس‌ برقرار خواهید کرد و گستردگی‌ این‌ تماس‌ تا چه‌ پایه‌ای‌ خواهد بود بستگی‌ به‌ وسعت‌ و ماهیت‌ سازمانی‌ دارد که‌ برایش‌ کار می‌کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد