درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 12 آذر 1400 - 03:12   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36309صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 16 مهر 1400 - 08:01
پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز
معمول‌ترین ویژگی لازم برای هر متخصص روابط عمومی عشق، انگیزه و چارچوب‌های قوی کاری است. اگر انگیزه و چارچوب‌های قوی کاری نباشد هیچ میزان از آموزش یا حقوق بالا نمی تواند موجب موفقیت فرد در حوزه روابط عمومی شود.
  

1- مهارت های ارتباطی
مهارت های ارتباطی برای متخصصان روابط عمومی بسیار حیاتی است و در واقع متخصص روابط عمومی فاقد مهارت ارتباطی نمی تواند وجود داشته باشد.


شاغل روابط عمومی باید در صحبت کردن با دیگران روراست و شفاف باشد، به آنها احترام بگذارد، خونسرد، مودب و مسئولیت پذیر باشد و به نکات ارتباطی واقف باشد.


بعلاوه متخصص روابط عمومی الزاما باید شنونده خوبی باشد و به صبحت های مخاطب توجه و گوش فرا دهد.

2- اعتماد به نفس
اعتماد به نفس، همراه با خوش رویی و ادب از جمله ویژگی شخصیتی قابل ستایش یک متخصص روابط عمومی است که نقش حیاتی در موفقیت های فردی آن می تواند داشته باشد.


متخصص روابط عمومی دارای اعتماد به نفس منتظر تغییر شرایط نمی ماند بلکه خود پرچمدار تغییر است و به پیشواز آن می رود. اهل خلاقیت و تمایز است.


متخصص روابط عمومی کسی است که در عرصه های ارتباطی، دچار کمبود اعتماد به نفس نمی شود و برای جلب رضایت مخاطبان و در میان کوه سختی ها و دشواری ها، دست از تلاش بر نمی دارد و برای کسب موفقیت بیشتر از نقطه امن زندگی حرفه ای خود خارج می شود.


در عین حال به تقویت همزمان "تصویر ذهنی" و "مهارتها"ی خود نیز مبادرت می ورزد.

3- شخصیت کاریزماتیک
کاریزما، مظهر ارتباط است. هم الگو و الهام بخش است و جاذبه غیرعادی دارد و هم در مراودات اجتماعی با مردم تعامل دارد؛ شخصیتی که برای دیگران جذاب است. او کسی است که حس اعتماد و قدرت رهبری را در دیگران تزریق می کند و در عین حال، باعث آرامش و اعتبار آنها نیز می شود.


کاریزما به ویژگی‌های شخصی و کمیاب در متخصصان روابط عمومی گفته می‌شود که نه تنها می‌تواند تأثیراتی عمیق و استثنایی در سازمان و مخاطبان خود داشته باشد، بلکه بستری فراهم کند تا قدرت و تعهد مشتاقانه احساس شود.

4- مبارز باهوش
معمول‌ترین ویژگی لازم برای هر متخصص روابط عمومی عشق، انگیزه و چارچوب‌های قوی کاری است. اگر انگیزه و چارچوب‌های قوی کاری نباشد هیچ میزان از آموزش یا حقوق بالا نمی تواند موجب موفقیت فرد در حوزه روابط عمومی شود.


مبارز باهوش به جای اینکه خود را شکست خورده بداند، از آن رد شدن ها و جواب منفی شنیدن ها درس گرفته تا بتواند از این طریق به موفقیت های زیادی برسد.


او فردی پیگیر و سریع است که حاضر به شنیدن "نه" نیست.

5- همکاری و مشارکت
مشارکت و همکاری های مستمر یکی از با ارزش ترین کارهایی است که متخصصان روابط عمومی می توانند انجام دهند.


متخصصان روابط عمومی به منظور تأمین نیازها و اهداف ارتباطی سازمان، گفتمان سازی، تعامل و تقویت روابط با سایر گروههای ذینفع نیاز به تعامل و همکاری متقابل دارند و بدون هم حسی و همدلی، موفقیتی حاصل نمی شود.


کسانی که در بخش روابط عمومی فعالیت می کنند باید بتوانند با مخاطبان خود، ارتباطی نزدیک برقرار سازند و با ارائه راهکار های مناسب از آنها حمایت و پشتیبانی به عمل آورند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)




 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  عزل و نصب روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت راه منوط به هماهنگی با مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود