درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:44   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36238صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 2 دی 1397 - 21:46
چرا نوشته های تلگرام را باور می کنیم؟
دلیل اعتماد بالای عمومی به تبلیغات تلگرامی
نتایج یک پژوهش داخلی، بیانگر نگرش مثبت به تبلیغات شفاهی تلگرام، درنتیجۀ سودمندی درک شده و اعتماد به این رسانه توسط کاربران است، که زمینه‌ساز اقبال عمومی بازاریابان به استفاده از تبلیغات تلگرامی شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نتایج یک پژوهش داخلی، بیانگر نگرش مثبت به تبلیغات شفاهی  تلگرام، درنتیجۀ سودمندی درک شده و اعتماد به این رسانه توسط کاربران است، که زمینه‌ساز اقبال عمومی بازاریابان به استفاده از تبلیغات تلگرامی شده است.

ظهور رسانه‌های اجتماعی نه‌تنها روابط فردی را تغییر داده، بلکه تأثیرات عمیقی بر فعالیت‌های اجتماعی از قبیل مصرف محصولات و استفاده از خدمات نهاده است. ازآنجاکه مصرف‌کنندگان وقت زیادی را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانند، شرکت‌ها به صرافت استفاده از بازاریابی آنلاین افتاده و بهره‌برداری از مزیت تبلیغات شفاهی در این رسانه‌ها رو به فزونی است.

پیام‌رسان‌های فوری که به انتقال بی‌درنگ پیام‌های متنی در اینترنت می‌پردازند به پشتوانه مبادله اسناد، تصاویر و ویدئوها محبوبیت فراوانی در بین نسل جوان به دست آورده‌اند. در این میان، تلگرام که بر اساس آمار رسمی وب‌سایت آلکسا بیشتر کاربران آن را ایرانی‌ها با 67 درصد به خود اختصاص داده‌اند، از مهم‌ترین این رسانه‌ها به‌حساب می‌آید.

در رابطه با این موضوع، پژوهشی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بر روی 300 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت این دانشگاه انجام شده که در آن با توزیع پرسشنامه‌هایی، ویژگی‌های تلگرام از قبیل سرگرمی، گروه‌گرایی، اطلاعات، اعتماد، سهولت استفاده، راحتی، سودمندی درک شده، نگرش و تبلیغات شفاهی مثبت موردسنجش قرار گرفته است.

از مجموع 300 دانشجویی که در این پژوهش شرکت کرده‌اند، 52 درصد مرد و 48 درصد زن بوده‌اند. همچنین در این پژوهش، 64 درصد افراد بین 25 تا 35 سال، 25 درصد بین 35 تا 45 سال و 11 درصد بالای 45 سال داشته‌اند.

بر اساس نتایج حاصله از این تحقیق، از مهم‌ترین علل محبوبیت تلگرام در ایران کارایی بالا در مقایسه با هزینه پایین این پیام‌رسان است که به‌واسطه آن توانسته به‌ویژه نسل جوان را به خود جذب کند.

این پژوهش مشخص می‌سازد که سرگرمی بیشترین تأثیر را بر نگرش کاربران تلگرام دارد. همچنین طبق این یافته‌ها، گروه‌گرایی، دومین عامل اثر گزار بر نگرش کاربران تلگرام است.

در این پژوهش البته، فرضیه تأثیرگذار بودن «به دست آوردن اطلاعات مفید» بر نگرش مثبت کاربران نسبت به تلگرام، رد شده است. دلیل رد این فرضیه را می‌توان ناشی از شایعاتی دانست که در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند و سبب می‌شوند تا کاربر به‌تدریج اطمینان خود را نسبت به اطلاعاتی که می‌خواهد از راه رسانه‌های اجتماعی همچون تلگرام به دست آورد، از دست دهد.

از دیگر یافته‌های این پژوهش می‌توان به‌راحتی توانایی به‌کارگیری فناوری بدون در نظر گرفتن مکان و زمان اشاره کرد که از دیگر عناصر مهم در نگرش مثبت کاربران به تلگرام ارزیابی شده است.

یافته‌های این پژوهش براى مدیران بازاریابى شرکت‌ها بینشى را فراهم می‌کند که با توجه به عوامل گفته‌شده بتوانند از طریق رسانه اجتماعى تلگرام زمینه‌ساز ایجاد دیدگاه مثبت کاربران درباره محصولات و خدمات خود شوند.

اگرچه تلگرام به‌عنوان یک رسانه اجتماعی، در آغاز برای فروش کالاها و خدمات ساخته نشده است، ولی بازاریابان می‌توانند با آن به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و از آن برای تبلیغات شفاهی بهره گیرند.

قابل‌ذکر است نتایج مطالعه فوق به‌صورت مقاله‌ای علمی پژوهشی در نشریه «تحقیقات بازاریابی نوین» وابسته به دانشگاه اصفهان به چاپ رسیده است.

گزارش: محمدرضا دلفیه
منبع: سعیدنیا، ح. و همکاران. 1396. بررسی عوامل مؤثر بر نگرش و تبلیغات شفاهی مثبت در بین کاربران تلگرام. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(1): 202-173.

سیناپرس

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد