درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 12 آذر 1400 - 03:12   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36151صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 3 مهر 1400 - 08:00
پنج راه ایجاد یک روابط عمومی خوب
مترجم- سیاوش روزی - شفافیت می‌تواند شامل هر شخصی شود از یک شهروند عادی گرفته تا رئیس‌جمهور. شفافیت به معنی واضح بودن است. به این معنی که حرفی را بزنیم که واقعاً اتفاق افتاده است حتی اگر آن حرف را دوست نداشتیم. این موضوع اعتماد را برای مؤسسات ما به وجود می‌آورد و از فرسایش مؤسسات مان جلوگیری می‌کند. به‌عبارتی‌، همان «روابط عمومی خوب.»
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عده‌ کثیری بر این باورند که روابط عمومی تنها مربوط به معرفی افراد مشهور و برندها می‌شود. در حقیقت، این اصطلاح صرفاً نشان‌دهنده رویه مدیریت انتشار اطلاعات است و مربوط به افراد و برند خاصی نمی‌شود. بااین‌حال هدف آن عمدتاً ترویج و حفظ یک تصویر مطلوب است. به‌عبارتی‌، همان «روابط عمومی خوب.»


روابط عمومی خوب، برای رسانه محور شدن، بازار را به گوشه‌ای نمی‌اندازد. در حقیقت ایجاد یک روابط عمومی خوب می‌تواند باعث رشد بسیاری از نواحی دیگر شود. در ادامه پنج راه که در آن افراد یا برندها می‌توانند تلاش کنند که یک روابط عمومی خوب را به وجود آورند وجود دارد:


شفافیت دولت و روابط اجتماعی
 روابط عمومی خوب باید شامل شفافیت باشد. ما می‌خواهیم مقام‌های منتخب صدایمان را بشنوند و از آن‌ها می‌خواهیم تا با ما صادق باشند. نه اینکه به ما گویند چه می‌خواهند بشنوند بلکه به ما بگویند ما چه چیزی نیاز داریم تا به‌عنوان یک‌صدای مورد اعتماد شنیده شویم.

 

شفافیت می‌تواند شامل هر شخصی شود از یک شهروند عادی گرفته تا رئیس‌جمهور. شفافیت به معنی واضح بودن است. به این معنی که حرفی را بزنیم که واقعاً اتفاق افتاده است حتی اگر آن حرف را دوست نداشتیم. این موضوع اعتماد را برای مؤسسات ما به وجود می‌آورد و از فرسایش مؤسسات مان جلوگیری می‌کند.

 

حتما بخوانید: مسئولیت اجتماعی


رسانه اجتماعی
نزدیک به دوسوم جمعیت بزرگ‌سال در فیس‌بوک حضور دارند و 77% آن‌ها یک پروفایل در شبکه‌های اجتماعی دارند، به همین دلیل کاربران رسانه‌های اجتماعی به یکی از موضوعات مهم زمان ما تبدیل‌شده‌اند.

 

روابط عمومی خوب بدین معنی است که اطمینان حاصل کنید هرکسی چیزی را در رسانه اجتماعی قرار می‌دهد در وضعیت مطلوب است نه‌تنها برای لحظه‌ای در حال حاضر، بلکه برای آینده نیز می‌تواند باشد. این تنها برای ایجاد جلب ‌توجه و گرفتن لایک نیست بلکه در این مورد است که مطمئن شوید که محتوای یک فرد اصلاح‌شده و به همین دلیل، آن‌ها به هویت و شهرت عمومی خود آسیب نمی‌زنند.


سرویس مشتریان
اگر دو جعبه خیالی وجود می‌داشت که یکی برای برندهای مطلوب و دیگری برای برندهای معمولی و از مردم خواسته می‌شد که برندها را در هر جعبه قرار دهند می‌توانید حدس بزنید که در کدام جعبه سوث وست و یونایتد ایرلاین قرار می‌گرفتند و در کدام کام کست یا استار باکس؟


درحالی‌که مطلوب یا نامطلوب بودن به دلیل بخشی از آنچه است که در رسانه‌ها دیده می‌شود، ولی اغلب به دلیل بخش بزرگتری است که تجربه‌ خدمات مشتریان را شامل می‌شود، این به این دلیل است که خدمات خوب به مشتری نشان‌دهنده روابط عمومی خوب است.


اتصال مشتریان به نمایندگان مرکز تماس‌های رباتیک در خارج از کشور و یا درگیر کردن آن‌ها به دخمه‌ای از کدهای تلفن، خدمات خوب و روابط عمومی خوب نیست. خدمات خوب به مشتری شامل صندلی‌های راحت، هزینه‌های اضافی، چک‌لیست‌های خالی یا مأموران شیک‌پوش در‌های ورودی و خروجی نیست.

 

خدمات مشتری باید دوستانه و سازگار با نیازهای مشتری باشد. اگر یک کسب‌وکار می‌خواهد تلاش کند تا یک روابط عمومی خوب را به دست آورد، باید باتجربه خدمات مشتریان آغاز شود. تجربه خدمات مشتری یک کسب‌وکار می‌تواند به مشتری هر چیزی که لازم است که مشتری در خصوص یک برند بداند به مشتری بدهد.

 

حتما بخوانید: مدیریت بحران در فیس بوک و استارباکس


مسئولیت اجتماعی شرکت
مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) بدون شک یکی از بهترین روش‌ها برای کسب موقعیت مطلوب به‌عنوان یک برند است درحالی‌که تأثیر اجتماعی مثبتی نیز بر جا می‌گذارد.


آنچه در ابتدا به‌عنوان یک رویکرد برای بزرگترین شرکت‌ها آغاز شد، در حال حاضر برای هر کسب‌وکار کوچک و بزرگی تقریباً حیاتی شده است. چه مشارکت اجتماعی و چه تمرین مسئولیت زیست‌محیطی، مسئولیت اجتماعی شرکت یک روابط عمومی خوب است.


روابط کارمندان
تنها در یک ماه، در شیشه‌ای، وب‌سایتی که به کارمندان این اجازه را می‌دهد تا کارفرمایان خود را موردبررسی قرار دهند بیش از 143 میلیون بازدیدکننده داشت. چه کسی یک کسب‌وکار را بهتر از منابع انسانی خودش می‌داند؟


ایده اصلی پشت سر سایت‌هایی مانند در شیشه‌ای، شفافیت است. چگونگی رفتار یک برند با کارکنانش نگاهی به فرهنگ آن برند است. با گزینه‌های بیشتر برای محصولات و خدمات نسبت به گذشته، مشتریان این را در نظر خواهند گرفت که چطور یک شرکت با کارکنانش قبل از گرفتن سخت دستمزدشان برخورد می‌کند. چه سرمایه‌گذاری در مزایا، چه ایجاد یک فرهنگ مثبت برای کارمندان و روابط مثبت کارمندان می‌تواند بر فروش محصولات آن برند تأثیر بگذارد و همچنین ثابت کند که روابط ‌عمومی خوب است.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  عزل و نصب روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت راه منوط به هماهنگی با مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود