درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:17   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36140صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 26 آذر 1397 - 22:43
نقدی بر انتخاب برترین های روابط عمومی بیمه/ انتخاب عادلانه برترین ها ...؟!
مهدی شمسایی ظفرقندی مدیر روابط عمومی بیمه نوین - ششمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه کشور در حالی برگزیدگان خود را در هفت محور تخصصی معرفی کرد که این اقدام ذاتاً مثبت، در نحوه اجرا با سئوالاتی مواجه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روز ملی "بیمه" و بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه توأم بود با معرفی برترین روابط عمومی های شرکت های بیمه، این رویداد شاید مجالی بود برای اینکه صنعت بیمه توجهی مضاعف بر نقش و جایگاه اثرگذار و کلیدی روابط عمومی های شان در راستای معرفی مأموریت ها و اهداف شرکت های بیمه داشته باشند.

اما ششمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه کشور در حالی برگزیدگان خود را در هفت محور تخصصی معرفی کرد که این اقدام ذاتاً مثبت، در نحوه اجرا با سئوالاتی مواجه است.

اینکه هر ساله ده ها جشنواره با موضوعات مختلف در کشور برگزار می شود و غالباً هم انجام آن بر عهده روابط عمومی هاست و تمام این رویدادها از زوایا، نکات و جنبه های ظریفی در برنامه ریزی تا اجرا قابل بررسی هستند.


از سویی اینکه جشنواره های رقابتی در هر سطح و هر کجای دنیا کمتر بدون حاشیه و حرف و حدیث به کار خود پایان داده اند نیز حاکی از تنوع سلایق و تکثر انتظارات از نحوه برگزاری، شاخص ها، انتخاب و معرفی برگزیدگان است. درخصوص این جشنواره و در ششمین دوره برگزاری آن اما برخی موارد اساسی محل تردید در اتخاذ رویکرد حرفه ای برای برنامه ریزی و اجرای جشنواره ایست که تلاش دارد حرفه ای های صنعت خود را ارزیابی کند.


جشنواره ای که ششمین دوره خود را تجربه می کند یعنی وارد مرحله ای از سکون و وقار شده است که برگزارکنندگان آن پس از اتمام دوره قبل، برنامه ریزی برای برپایی دوره آتی را جزو برنامه کار خود قرار دهند. این در حالیست که نامه فراخوان این دوره روز چهارشنبه 30 آّبان ماه یعنی در کمتر از فاصله دو هفته ای از زمان برگزاری جشنواره خطاب به روابط عمومی های صنعت ارسال و زمان ارسال آثار نیز حداکثر تا 5 آبان ماه قید شده بود که در عمل به دلیل تعطیلات چند روزه (میلاد پیامبر اکرم "ص") در عمل اما شرکت های بیمه ارسال آثار خود را تا اواسط هفته به انجام رساندند و فرصتی کمتر از یک هفته برای بررسی آثار ارسالی در هفت بخش و مستندات آن از سوی حدوداً 20 شرکت بیمه ای میسر بود.


از سوی دیگر همان گونه که در اخبار منتشر شد برگزیدگان توسط "هیات داورانی متشکل از صاحب نظران ارتباطات و روابط عمومی" انتخاب و معرفی شدند. این در حالیست که طی جلسه ای پیش از برگزاری همایش مذکور، به دعوت اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی ج.ا.ا از مدیران روابط عمومی شرکت ها، مقرر شد با رای اعضای جلسه داوران از اعضای انجمن های حرفه ای روابط عمومی و تحت نظارت مستقیم معاون محترم اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی ج.ا.ا تشکیل شود. اصولاً هیأت های داوری در موارد مشابه متشکل از کارشناسان با تجربه، صاحب نظر و متخصص و البته قرار نداشتن در جایگاهی که نفعی را نسبت به جشنواره مذکور و یا شرکت کنندگان آن حاصل کنند، حال آنکه پس از این تصمیم اخذ شده در شورای روابط عمومی، این ترکیب به چه دلایلی و در چه زمانی تغییر کرد که افراد انتصاب شده مذکور موفق شدند در این فاصله زمانی بسیار کوتاه از عهده داوری این آثار برآمده و طبق عرف تمامی جشنواره ها که می بایست هیئت داوری آن جشنواره در اختتامیه رسمی آن مراسم حاضر باشد ، در این رویداد حضور نداشتند.


اما معرفی ده برگزیده در هفت حوزه تخصصی “انتشارت”، “مدیریت روابط عمومی”، “روابط عمومی الکترونیک”، “تبلیغات”، “ارتباطات رسانه ای”، “فعالیت های فرهنگی” و “پژوهش های اجتماعی” حاکی از تلاش این جشنواره در توزیع عادلانه جوایزی بود که در برخی شاخه ها به زعم شواهد موجود درستی و مطابق با انتظار صورت گرفته بود لیکن در چند بخش نیز محل ابهام است؛ اینکه برخی مدیران به واسطه سازمان دارای نفوذ خود در صنعت بیمه موفق شوند علی رغم عملکرد ناموفق خود جایزه ای را محصول فعالیت و تلاش یک ساله خود بدانند به دور از انصاف است و حاکی از آن است که بخشی از این جوایز بیش از پایبندی بر اصول و شاخص های معرفی شده، نشان از قدرت روابط است.


در پایان نیز ضمن مطالبه پاسخگویی و شفافیت برگزار کنندگان و هیئت محترم داوران جشنواره در مورد سوالات و ابهامات موجود با یادآوری این نکته که تلاش های این چنینی در جهت حرفه ای گری و تخصصی سازی فعالیت های روابط عمومی در صنعت بیمه به زعم تمام کاستی ها قابل تقدیر است، امید می رود در دروه های آتی شاهد عملکردی منسجم تر، پایدارتر، شفاف تر با رعایت اصول احترام به نظر و آراء اعضای شورای مدیران روابط عمومی صنعت بیمه در این بخش بوده و وثوق عملی و علمی این جشنواره به لطف تلاش مضاعف برگزار کنندگان آن ارتقا یابد چرا که جهد و اهتمام بیشتر در این حوزه مجالیست برای حرکت روابط عمومی های شرکت های بیمه در جهت رویش و شکوفایی همگام با توسعه صنعت بیمه و فرصت آنکه عملکرد خود را در فضایی شفاف و رقابتی به بوته آزمایش بگذارد.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد