درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 12 آذر 1400 - 02:21   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36079صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 19 مهر 1400 - 15:20
هفت گام برای برنامه‌ریزی روابط عمومی کارآمد
مترجم: سیاوش روزی - برنامه‌ریزی استراتژیک، بودجه هوشمندانه و تفکر خلاق همراه با توانایی مدیریت شرایط پیش‌بینی‌نشده، ضروری‌ترین عوامل برای برنامه‌ریزی مؤثر روابط عمومی است که باعث می‌شود فعالیت‌های روزمره خود را به‌آرامی پشت سر بگذارید و فرصت‌های جدیدی برای کسب‌وکار خود ارائه دهید و بدرخشید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی (PR) به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها گفته می شود که بر گسترش اطلاعات در مورد یک شرکت برای نفوذ به یک جامعه مطلوب اشاره دارد. اصولا این به معنای آن است که شما به جامعه هدفتان اطلاعاتی در خصوص شرکتتان، محصولات و سرویس ها ارائه دهید؛ اما در چند سال اخیر، روابط عمومی به طور چشمگیری تغییر کرده است. همچنین روابط عمومی شامل ارتباط دو طرفه با چشم اندازها، مشتریان و سرمایه گذاران می شود، حال روابط عمومی یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد یک برند مشهور و بدست آوردن کسب‌وکار بیشتر را فراهم می‌آورد.

روابط عمومی همواره یک فاکتور حیاتی موفق در کسب‌وکار بوده است، همچنین توسعه‌ یک استراتژی عملکردی می‌تواند نتایج قابل‌توجهی برای شما به ارمغان بیاورد. برای دستیابی به این نتایج شما می‌باید هفت مرحله زیر را رعایت کنید:


1. مرور فعالیت های روابط عمومی تان
هنگامی‌که فعالیت‌های
روابط عمومی خود را ارزیابی می‌کنید، شما نه‌تنها بایستی توجه تان را معطوف به فعالیت‌هایی با نتایج مثبت جلب کنید بلکه باید توجه تان را به فعالیت‌های خنثی، منفی و پوشش مثبتی همراه با پیشرفتی که شرکت شما درنتیجه فعالیت‌هایتان ایجاد کرده است جلب کنید. هنگامی‌که فعالیت‌های قبلی خود را ارزیابی کردید، مهم است که اهداف جدید را هر چه زودتر تعریف کرده و آن‌ها را با چیزی که سعی دارید به آن دست یابید تطبیق دهید.


2. طرح جامع
قبل از یک طرح اجرایی، شما نیاز دارید تا چشم‌اندازها و علایق مشتریان و سرمایه‌گذارانتان را در نظر بگیرید. سپس، یک جدول زمانی مفصل از رویدادهایی که قصد دارید در طول سال سازمان‌دهی کنید را مشخص کنید. داشتن یک فهرست کاری دقیق از محصولات جدید، عرضه‌ خدمات، نمایشگاه‌های تجاری و اجلاس‌ها و غیره، می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید اکثر استراتژی‌های تجاری خود را مشخص کنید. نکته مهم این است که تعیین کنید که چه مقدار باید انتشار مطبوعات، خبرنامه‌های الکترونیکی، محتوای رسانه‌های اجتماعی و پست‌های وبلاگ ایجاد کنید.


3. ایجاد مدیریت بحران
برنامه‌ریزی بحران یک بخش مهم از هر استراتژی روابط عمومی است. برای تعریف مناسب روند بحران، ضروری است همه احتمالات منفی را در نظر بگیرید.

 

حتما بخوانید: تدوین برنامه جامع و کامل در روابط عمومی

4. اختصاص بودجه
اجرای برنامه روابط عمومی شما بدون تعیین بودجه غیرممکن است. هنگامی‌که بودجه را در نظر می‌گیرید نیاز است که واقع‌گرا باشید و همه اتفاقات را در نظر بگیرید. همچنین مقداری سرمایه بیشتر برای حوادث غیرمنتظره در نظر بگیرید. هنگامی‌که مواردی خارج از برنامه (مانند تعداد بیشتر شرکت‌کنندگان مورد انتظار) رخ می‌دهد، داشتن پول برای پوشش هزینه‌های اضافی می‌تواند به کاهش اثرات هزینه‌های غیرمنتظره کمک کند.


5. انتخاب مؤثرترین ابزار و تاکتیک
چندین ابزار و تاکتیک وجود دارد که ممکن است آن‌ها را به‌کارگیرید تا موفقیت کمپین روابط عمومی شمارا تضمین کند. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید ابزارهای مختص صنعت را که شامل: مطالب مهم روزنامه، تقویم‌های رونمایی از محصول همراه باقابلیت مدیریت ارتباط با مشتری هستند انتخاب کنید. علاوه براین، چند تاکتیک ثابت روابط عمومی که از دعوت رسانه ها و مقامات دولتی به رویداد های شرکتتان گرفته تا شرکت در برنامه های حمایت اجتماعی و راه اندازی کمپین های پست الکترونیکی تشکیل می شود بهره ببرید.


6. طراحی پیام‌های کلیدی
وقتی‌که شرکت و محصول یا سرویس‌هایتان را معرفی می‌کنید، محتوای شما نباید یکنواخت باشد بلکه باید مرتبط و سازگار باشد. به‌عنوان‌مثال: اگر شما بخواهید از یک خط تولید جدید خبر دهید شما می‌توانید سه بخش خبری متفاوت که شامل چشم‌اندازها که متشکل از خصوصیات محصول و فوایدش است، سرمایه‌گذاران که فرصت‌های جدید سرمایه گذاری را نشان می‌دهد و در نهایت جامعه است، به مردم اجازه دهید که بدانند که شما به دنبال کارکنان بیشتری می‌گردید.


7. ارزیابی مجدد برنامه
با مرور منظم برنامه خود می‌توانید مشخص کنید که آیا رویدادهای خاص نتایج مورد انتظار را حاصل کرده‌اند یا خیر. علاوه بر این ارزیابی مجدد به ما کمک می‌کند که دچار مشکل در بودجه نشویم.


برنامه‌ریزی استراتژیک، بودجه هوشمندانه و تفکر خلاق همراه با توانایی مدیریت شرایط پیش‌بینی‌نشده، ضروری‌ترین عوامل برای برنامه‌ریزی مؤثر روابط عمومی است که باعث می‌شود فعالیت‌های روزمره خود را به‌آرامی پشت سر بگذارید و فرصت‌های جدیدی برای کسب‌وکار خود ارائه دهید و بدرخشید.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  عزل و نصب روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت راه منوط به هماهنگی با مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود