درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 11 آذر 1400 - 19:42   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36021صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 25 مهر 1400 - 15:49
سه نکته مهم درخصوص ساخت برندی محبوب و غیرقابل تفکیک از زندگی مخاطب
در مرکز برندهای موفق و بزرگ، داستان های عالی نهفته است. به منظور تبدیل مردم به عاشق های کالاها و خدمات برندمان نیاز به داستانی جذاب خواهیم داشت. این داستان به عنوان زیربنای کسب وکار ما فعالیت خواهد کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در ادامه این مقاله ما نگاهی به سه نکته مهم درخصوص ساخت برندی محبوب و غیرقابل تفکیک از زندگی مخاطب خواهیم انداخت.

1. اختصاص زمان مناسب برای خلق داستان مان
در مرکز برندهای موفق و بزرگ، داستان های عالی نهفته است. به منظور تبدیل مردم به عاشق های کالاها و خدمات برندمان نیاز به داستانی جذاب خواهیم داشت. این داستان به عنوان زیربنای کسب وکار ما فعالیت خواهد کرد.

توجه داشته باشید که اختصاص زمان مناسب به فرآیند تبیین و خلق داستان برندمان اهمیت بالایی دارد. یک داستان خوب هم نمای داخلی برندمان و هم جلوه بیرونی اش را حرفه ای می سازد.

آیا مردم از گوگل فقط به دلیل موتور جست وجوگر سریع و سرویس های رایگان متعددش استفاده می کنند؟ بی تردید پاسخ تا حدی مثبت خواهد بود. با این حال زمانی که گوگل به عنوان یک موتور جست وجوگر کار خود را آغاز کرد، رقبای بسیاری در این عرصه داشت. مهمترین رقیبت گوگل در آن زمان یاهو بود که سابقه بیشتری نیز داشت. با این حال مزیت اصلی گوگل لوگو ساده و رابط کاربری جمع و جورش بود. به این ترتیب تقریبا تمام کاربران دنیای اینترنت به راحتی قادر به استفاده از سرویس های این پیام رسان بودند. نکته جالب اینکه نام تا حدی خنده دار گوگل نیز به بهبود رابطه آن با مخاطب کمک کرد.

گوگل به عنوان یک موتور جست وجوگر به خواسته بنیادی مخاطب یعنی رابط کاربری ساده و ظاهر خودمانی توجه کرد. اکنون نیز دقیقا به همین دلیل بسیاری از کاربران اینترنت آن را به سایر رقبا نظیر یاهو و MSN ترجیح می دهند.

2. ایجاد ارتباط میان محصول مان با نیاز مشتریان، حتی آنهایی که از نیازشان هم باخبر نیستند
بزرگ ترین برندها به خوبی ماهیت کاری که انجام می دهند را به یکی از جلوه های اساسی شرایط انسانی ربط داده اند. آنها به غلبه مشتریان شان بر ترس های شان (نایک)، گرامیداشت خاص بودگی شان (اپل) یا تقویت روحیه جست وجوی متفاوت اطلاعات (گوگل) تاکید دارند.

این غول های عرصه کسب وکار فعالیتی بیشتر از ارائه سرویس ها و کالاهای دارای کیفیت بالا انجام می دهند. به بیانی ساده، آنها در زمینه زندگی راحت تر و حتی انجام کارهای عجیب و غریب (از نظر دیگران) به ما کمک می کنند.

درست به مانند سریال جهان غرب شبکه HBO که در آن آنتونی هاپکینز دلیل بازگشت مردم به پارک تم را توضیح می دهد، هدف اصلی افراد از بازگشت به پارک مورد نظر نه منظره زیبای آن، بلکه موقعیت تجاوز و قتل دیگران است. به بیانی دیگر در پس هر دلیل ساده ای یک پاسخ قوی افراد را هدایت می کند. کاراکتر آنتونی هاپکینز در این سریال دلیل بازگشت افراد به پارک مورد نظر را اینگونه توضیح می دهد: «آنها به خاطر ظرافت ها و جزییات باز می گردند. آنها برای جست وجوی آنچه هیچ کس بدان فکر نمی کند، به این مکان عجیب پا می گذارند. در حقیقت آنها عاشق پارک می شوند. آنها در اینجا به دنبال داستانی در مورد آنچه هستند، نخواهند بود. آنها به خوبی از آنچه هستند مطلع هستند. در عوض آنها به دنبال کشف داستانی در مورد آنچه می توانستند باشند، هستند.»

 

حتما بخوانید: 10 نکته برای داستانسرایی متعامل


وقتی به نحوه عملکرد بسیاری از برندهای بزرگ نگاه می کنیم، آنها نیز در حقیقت مخاطب را عاشق برندشان می کنند. در غیر این صورت کیفیت محصولات ارائه شده در میان سایر برندهای رقیب نیز به همین میزان خواهد بود. رمز موفقیت این برندها لمس نقطه درونی افراد است، آن نقطه ای که دارای آنچه آنها حقیقتا می خواهند است.

3. انطباق داستان مان با شعاری کوتاه که بیانگر ارزش های اصلی باشد
بی تردید بیان اینکه چرا برند ما در فضای کسب و کار فعالیت دارد، تا حد زیادی دشوار خواهد بود. در اینجا بیان هدف گذاری برای کسب سود صرف اصلا راهگشا نخواهد بود. در مورد شعار برندمان باید روی یک نکته اساسی گمشده در اعماق وجود مخاطب تاکید کنیم. به عنوان مثال شعار مادر و اصلی برند نایک را در نظر بگیرید. شعار «فقط انجامش بده» فقط یک تشویق ساده مشتریان به انجام ورزش نیست. پشت این شعار جذاب عدم اعتماد به نفس آمریکایی ها برای ورزش نهفته است. به این ترتیب نایک به مخاطب خود پیامی واضح را منتقل می کند: برای دستیابی به تناسب اندام نیازی به انجام ورزش سنگین دوی مارتن نیست، فقط باید کمی بدویم.

بهترین برندهای دنیای امروز برترین های در زمینه بیان داستان هستند. آنها در زمینه ایجاد ارتباط میان گذشته و حال مخاطب های خود مهارت بسیار بالایی دارند. چنین برندهایی به خوبی با چالش های پیش روی خود و همچنین نیاز به تعامل نزدیک به مخاطب آگاه هستند.
 

حتما بخوانید: 4 استراتژی اشتباه در ساخت برند


به عنوان نمونه پایانی برند اپل را دوباره در نظر بگیرید. در عصری که تمام گوشی های موبایل تقریبا شبیه به هم بودند، اپل روی خاص بودن و ویژگی منحصر به فردی تاکید کرد. به این ترتیب آنها مشتریان بسیار زیادی را به سوی خود سوق دادند. دلیل اصلی جهت گیری مشتریان به سوی این برند نیز کاملا روشن بود: اپل به نیاز مخاطب نسبت به استفاده از محصولات منحصر به فرد به خوبی پاسخ داده است. اگر اپل نیز مانند بسیاری از رقبای آن زمانش به سراغ تولید گوشی های بدون سیستم عامل حرکت می کرد، شاید اکنون اصلا جایگاه فعلی اش را نداشت. همه موفقیت های خارق العاده این برند در جهت گیری و اعمال سیاست های مناسب نهفته است. در پاسخ به دلیل استفاده از گوشی های آیفون در مقابل نمونه هایی مانند سامسونگ و سونی بسیاری از افراد به دلایل نسبتا سطحی اشاره می کنند. با این حال دلیل اصلی همیشه یکسان باقی خواهد ماند: انتقال حس منحصر به فرد به افراد مختلف.

اگر در دنیای امروز به دنبال اعمال نفوذ به زندگی مشتریان و تبدیل برندمان به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی آنها هستیم، باید به سراغ ویژگی های عمیق هر فرد برویم. در غیر این صورت موفقیت چندانی در انتظار ما نخواهد بود.

مترجم: علی آل علی, ژوزف پیرلمن
منبع: inc - forsatnet

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  پنجمین همایش فرهنگی مطالعات انفورماتیک، ارتباطات و رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود