درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:55   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35982صفحه نخست » یکشنبه، 18 آذر 1397 - 02:41
مشتری
مفهوم مشتری در تعریف ابتدایی به گیرندگان کالا و خدمات در سازمان و شرکت اطلاق می شود اما امروزه مشتری فراتر از این معنا بوده و به کسی اطلاق می گردد که از خدمات و تولیدات سازمان ها منتفع می شود.
  

مفهوم مشتری در تعریف ابتدایی به گیرندگان کالا و خدمات در سازمان و شرکت اطلاق می شود اما امروزه مشتری فراتر از این معنا بوده و به کسی اطلاق می گردد که از خدمات و تولیدات سازمان ها منتفع می شود. به عبارتی، خریدار یا مشتری به کسی می‌گویند که تمایل به معاوضه دارایی خود با دارایی دیگری دارد. این دارایی می‌تواند کالای مشخص، یا یک موضوع معنوی باشد.

 

"در فرهنگ و ادب پارسی مفهوم «مشتری» مترادف با «خریدار» است و در مباحث مربوط با بازاریابی و فروش، مشتری به مخاطبانی گفته می­شود که توانایی و استعداد خرید کالا و یا خدمتی را داشته باشند. در این تعریف «توانایی» به معنی امکان پرداخت وجه و «استعداد» به مفهوم درک و شناخت مزیت‌های کالا و خدمتی که موجب تأمین بخشی از نیازهای مخاطب می‌شود، بکار گرفته‌شده است؛ بنابراین، تبدیل یک مخاطب به مشتری هنگامی محقق خواهد شد که عناصر توانایی و استعداد به‌صورت تداوم در وی بروز کند تا عمل «خرید» انجام پذیرد. برخورداری از توانایی بدون داشتن استعداد خرید ولی فاقد توانایی پرداخت، امکان شکل‌گیری فرآیند خرید را میسر نمی‌سازد. " (حسین فرهانی،1397)


واژه مشتری در کشورهای دیگر اسامی متفاوتی دارد. در آمریکا و انگلستان، به او سلطان و همه کاره گویند، در ژاپن پادشاهش می خوانند و در هند رئیس اما در ایران ارباب رجوع. زیرا در زمان ورود این مفهوم به کشور به صورت ارباب رعیتی اداره می شد چون مردمان ایرانی برای اربابان خود که از بیرون برمی گشتند احترام زیادی قائل می شدند؛ از مشتری به عنوان اربابانی یاد شده که بازگشته اند و اکرامشان ضروری است.

 

مدل چهار مرحله‌ای مفهوم مشتری

مفهوم مشتری یک مدل چهار مرحله‌ای است که نشان می‌دهد چگونه یک سازمان با به دست آوردن و حفظ و نگهداری مشتریان خودش قادر به رشد کردن و بزرگ شدن هست. مفهوم مدل مشتری به ما کمک می‌کند تا متوجه شویم که سازمان در خدمت‌رسانی به مشتریان در جایگاه و مقامی قرار دارد. این مدل هم در بازار محصولات فیزیکی و هم بازار محصولات مرتبط با حوزه خدمات کاربرد دارد. در ادامه با چهار مرحله از مفهوم مشتری آشنا می‌شویم:

1- نقطه آغازین
در این مرحله مشتری تنها شخصی عادی است که هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان ندارد و فقط و فقط در یک گروه هدف قرار می‌گیرد. پس اولین چیزی که سازمان به آن نیاز دارد بخش‌بندی بازار، هدف‌گذاری و جایگاه‌یابی در سازمان است. زمانی که بر اساس این معیارها مشتری به‌صورت مشخص تعریف شد، زمان ورود به مرحله بعدی می‌رسد.

2- تمرکز
در این مرحله، سازمان باید بر نیازها و خواسته‌های مشتری و همچنین ارزشی که برای وی فراهم می‌آورد تمرکز داشته باشد. این چیزی که مشتری از شما می‌خواهد درواقع چیست؟ هماهنگ بودن سازمان با تغییرات مستمر در دنیای کسب‌وکار و بازار یکی از نیازها اصلی در دنیای کنونی هست. بنابراین در مقاطع زمانی مختلف نیاز به تجزیه‌وتحلیل شکاف و همچنین تحقیقات بازار و تحقیقاتی در رابطه با نیازها و خواسته‌های مشتری و بازار دارد تا به‌طور دقیق و کامل بر نیازها و خواسته‌های بازار خودش تسلط داشته باشد.

3- روش‌ها
راه و روش‌های موجود سازمان برای ارائه ارزش به مشتری چه مواردی است؟ در این مرحله مرتبط ساختن هر بخش و وظیفه سازمانی به یکدیگر برای ایجاد یک زنجیره ارزش در ارائه ارزش موردنظر به مشتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست. مثلاً خدمات باید به‌طور مستقیم با فروش در ارتباط باشند و این فرایندهای فروش باید به‌طور مستقیم با فرایندهای تولید در ارتباط باشند و این روند همچنان برقرار باشد. همچنین استفاده از کانال‌های فروش مختلف بسیار اهمیت دارد.

4- اهداف
سهم از مشتری، وفاداری مشتری و ارزش طول عمر مشتری سه مفهومی هستند که می‌توانند ارزش یک مشتری برای سازمان یا یک کسب‌وکار را مشخص کنند. بنابراین بر این اساس این بخش آخرین مرحله از مفهوم مشتری است که از طریق آن سازمان می‌تواند به‌راحتی متوجه شود که مشتریان خودش را راضی نگاه داشته است و اینکه مشتریان خودشان را به تکرار خرید از خودش ترغیب کرده و نکته آخر اینکه این مشتری در تمام طول عمر خودش یک مشتری همیشگی برای آنها باقی می‌ماند. (ibazaryabi.com)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  رسانه سمی


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد